Nejste přihlášen/a.
mám enduro 125 . prý na benzín s větším oktanovýn mi motorka pojede líp. takže místo 95 tam mam dát 100 kotanový.
chtěl bych se zepta jestli když budu jezdit na 100 oktanovej jestli motorku nepoškodim od výrobce je totiž psáno be 95 a na 95 mam najeto 15000km
tak se chci zeptat jestli bych mohl jezdit na 100 oktanový a nezničil se mi motor.
Zdarec.Výkon se nezvedne.Motor nepoškodíš,ale kromě toho,že víc utratíš za benzín to žádný efekt mít nebude.
Kvalitní , ale v čem je jeho vyšší kvalita? Jaké jeho parametry se vylepšily? Co to pro motoristu znamená a jak se to při používání projevuje? Jaký je všeobecný přínos? apod. miro
Pokud máte motorku vybavenou senzorem klepání motoru a navrženou na vysoký kompresní poměr, pak oktany navíc pomohou. Protože nic z toho samozřejmě nemáte, s oktany navíc vám odteče jen něco víc peněz z peněženky.
Hezké prodloužené volno! Je zajímavé , že k této diskusi se zapojili jen čtyři diskutující. Chtělo by to objasnit , potvrdit nebo vyvrátit různé názory na souvislost oktanového čísla benzinu na jeho kvalitu a další šířené názory , mýty a nepodloženosti. Nemůže být kvalita jen v kvalitnější ceně?. Jistě se o tom dá diskutovat dlouze , ale hodnotit kvalitu benzinu jen podle jeho oktanového čísla , bez toho jaký přínos má vyšší kvalita pro motoristu , je podle mě málo. Svědčí o tom i tento původní dotaz a diskuse k němu . Jsme kolikrát za tuto tzv.vyšší kvalitu více zaplatit , bez užitečného přínosu . miro
Jak mám změřit že benzín s vyšším okt. číslem má opravdu vyšší okt. číslo nežli je psáno nastojanu? Čím vyšší okt. číslo tím dřív vyprchá, po pár hodinách už není 100 oktanů ale 90 oktanů. Je to jen marketingový tah, větčina řidičů nic zvláštního nozpozorovala, ani ta udávaná spotřeba se nesnížila. Nemá cenu se dohadovat, čerpejme to co se nám hodí.
Předpokládám, že Tvoje enduro má čtyřtaktní motor. Pokud použiješ benzin s vyšším oktanovým číslem než předepisuje výrobce motoru, tak musíš současně upravit velikost předstihu zážehu - zvětšit předstih. Jinak po čase podpálíš sedla ventilů!
Proč by se měly podpálit sedla ventilů? Je to fakt , nějaká nepodložená doměnka a nebo nesmysl.? Naopak , zvětšením předstihu při použití víceoktanového benzinu je pracovní prostor válce namáhán více.miro
To miro :
Nevím, je-li to fáma, ale někde jsem se kdysi dočetl, že právě antidetonační schopnost vysokooktanového benzinu způsobuje rovnoměrnější a tím také delší hoření zápalné směsi ( bez tzv. klepání motoru). Pokud tedy bude předstih zápalu malý, bude směs hořet ještě při otevření výfukových ventilů a dokonce i ve výfukovém potrubí. Dojde nejen k podpálení výfukových sedel ventilů, jejichž materiál není pro tak vysokou pracovní teplotu určen, ale také k hezkému barevnému náběhu kolena výfukového potrubí (což můžeme často u motorek pozorovat).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.