Nejste přihlášen/a.
prosím o radu, jak nejsnáze opravit tuto kosmetickou vadu na zadních dveřích F. Punta
anebo jetsli mám ještě čekat,než to začne být daleko horší
prosím o jednoduchý postup, děkuji
Hm, tady už je jákákoli snaha marná. Už je to durch, to je vidět i na foto. Každá oprava je jen dočasná. Nejlevněji přijde sehnat jiné dveře.
doplněno 12.04.11 20:14:Na druhou stranu určitě někdo přijde s eprosinem , tekutým kovem, pur pěnou a podobnýmy "opravami". Tak neklesej na mysli.
doplněno 12.04.11 20:54:Erikchu , věř , že už jsem viděl spoutu aut takto "poladěných"eprosinem a vždy to bylo jako s tím Lomikarem - do roka a do dne.
Prohnilý plech se zaretušivat nedá. Netrvanlivější bylo pájení na tvrdo, ale jak je známo mosaz táhne vodu a i to po nějakém čase upadlo. Jediná možnost je vsadit nový kus plechu, ale při ceně dveří na vrakáči se to albsolutně nevyplatí a to ani kdybych to dělal pro sebe.
doplněno 12.04.11 21:12:
upřímně to není kosmetická vada,ale vcelku vážný problém 5.(nebo 3.)dveří...Takže koupit (nechat si namíchat)podle čísla barvy -je vpředu na příčce chladiče-nebo vlastně u Punta na těch zadních dveřích na štítku(trojmístné),případně v servisce,odšroubovat zadní zámek,důkladně zbrousit hrubším smirkem až na plech a s trochu větším přesahem(3-4 cm),než to "kvete"-kam až uvidíte při broušení(podle koroze),použít chem.odrezovač,ideální na vodní bázi (třeba Pertex,nebo jak se to jmenuje-poradí v prodejně barvy laky),nechat řádně vyschnout,aplikovat polyester tmel a brousit(na sucho 120)znova přetmelit a brousit-pokud nebude potřeba tmelit tak vzestupně,pod vodou až do zrnitosti 1200,stříknout základem,pak plničem(2000 pod vodou vždy "dohladit" před dalším vrstvením)a nakonec ona namíchaná barva a lak do "rozstřiku" po slabounkých vrstvičkách,chvíli počkat a znovu-barva i lak se musí jakoby spojit(nesmi jednotlivé vrstvy zaschnout),ale zas s citem,aby to nesteklo...Druhý den případné krupičky lehce 2000 dohladit,tak abyste si nestáhl vrstvu laku-prostě s citem, a nakonec rozleštit...
doplněno 12.04.11 20:22:jestli je to někde skrz-kupte si kyblíček Eprosinu(s aktivátorem),takový černý sajrajtík-připravte si kousek plechu,velikost o málo větší než bude případný otvor skrz,namíchejte trošku Eprosinu a zevnitř jakoby napatlat+přikrýt(jakoby přilepit) oním kouskem plechu...Je to tak 5-7 dní než opravdu ten Eprosin vyzraje a bude brousitelný,ale drží to stejně jako vyvařování(v případě tajových to malých "direk"),jinak samozřejmě před aplikací důkladné zbroušení,očištění od rzi...,náklady i s barvou ,smirky atd.cca.500,- je pak na vás zda je takových boláků víc,má to význam,pokud jen ty zadní dveře-pak bude možná lepší sehnat je(problém bude "zdravé"-u těch zadních zámků to je problém všech Puňťáků a ještě v barvě)...Zelenejch zas tolik nebylo,ale třeba budete mít štěstí a zadaří se...
doplněno 12.04.11 20:27:jen ještě v reakci na ara-s tím Eprosinem,osdobně pokud člověk fakt nezanedbá přípravu podkladu a nenamastí to všechno za jeden den,tak s ním na takovéto dolaďovačky mám velmi dobré zkušenosti-drží kolik let(hlavně to dál a znovu nehnije)a není problém...Samozřejmě větší místa,podvozek se musí vyvářet,ale tady by neměl být problém...
Používám podobnou metodu jako Erik. Místo plecu používám skelnou tkaninu. Samozřejmě, že příprava je stejná jak již bylo napsáno. Skelnou tkaninu podlepím kasickou zakrývací páskou a pak stříhám potřebnou velikost (aby se netřepila). Eprozin stěrkou natáhnu na plech i skelnou tkaninu a přilepím. Pak horkovzdušnou pistolí celý flek přiměřeně nahřeju a přes mikroten zaválečkuju (abych si nezapiplal váleček). Druhý den strhnu pásku a skelnou tkaninu přetáhnu Eprozinem. Dále již broušení a to již shora popsané. Výhoda skelné tkaniny je, že se snadno přizpůsobí tvaru karoserie a jdou tak dobře dělat hrany i rohy. Když se to udělá pečlivě, tak to vydrží.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.