Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej po výměně je černý?

Od: cekrops® odpovědí: 12 změna:

Nechal jsem si ve čtvrtek vyměnit olej(a olejový a vzduchový filtr) v motoru. Dneska jsem tam chtěl přidat ještě Ecolube ,tak jsem část toho nového oleje odsál . Jaké bylo mé překvapení ,když jsem viděl ten nový olej. Podle mě měl být krásně žlutý. Prostě jako nový. Vždyt jsem najel jen 20KM! Ale byl černý! Když jsem to řekl v servisu , tak mě bylo řečeno že je to normální . Což je podle mě blbost! A nebo je to OK? Může mě nějaký odborník odpovědět? Díky!

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar jura2

Proplachovat motory se přestalo se začátkem 70-tých let s přechodem olejů u nás značených A na AD (např. M6A na M6AD, M7AD, M8AD). Zbytky proplach. oleje znehodnocovaly nový olej.

1jara*

Přesně to je ten důvod proč se proplachovací olej nepoužívá. dávám bod.*palec*

 

hodnocení

2x

Ono je to podle většiny servisů opravdu normální. Když se olej vypustí, měl by se nechat nějakou dobu odkapat.Jenže se kvaltuje a naleje se ihned nový, v motoru zůstane takto dost starého oleje a ten nový se znehodnotí. Pokud bych si to měnil sám, nechal bych to řádně odkapat a potom bych nalil trochu nového pro částečný výplach,opět vypustil a pak naplnil po rysku!

 

barbakan*
hodnocení

2x

Ano,je to normální z hlediska servisu. Ojeb.vají zákazníky kde se dá.

 

jabraka*
hodnocení

2x

No,kdyby se výměna dělala jako před lety,tak bylo dobrým zvykem,že se motor propláchl proplachovým olejem,a pak teprve se dal olej čistý.Ale už několikrát jsem se od kamarádů dozvěděl,že se to už nedělá.Olej se ohřeje provozem a nechá odtéct a odkapat.Vymění se filtr oleje a pak s novým filtrem se naleje olej nový.(nezepomeneme pořádně dotáhnout výpustní zátku)Pak by nepatrné zbytky starého oleje neměly mít vliv na olej nový.Tobě se stal šlendrián,olej vypustili ze studeného motoru a možná ani nevyměnili filtr.

JABRAKA

 

ar*
hodnocení

1x

Cekrops, Pokud se motor nepropláchne proplachovacím olejem, což se už dnes nedělá, tak nebude nikdy čisťounký jako nový. Po klasiké výměně bude jakoby špinavý ,ale nesmí být černý. U dieselů je špinavější než u benziňáků. Pokud budete chtít olej "čistý" domluvte se příště v servisu na proplachovacím oleji, ale při dnešní ceně proplachu (cena je pomalu stejná jako normálního oleje) si budete muset připlatit.

erikch*

je zapotřebí si uvědomit,že olej není jen mazivem(aby se to "nezadrbalo")ale i jakýmsi filtračním médiem různých splodin a usazenin vytvořených spalováním...Prostě je dobře,že olej je "špinavý"-je vidět jeho "filtrační" schopnost...No a samozřejmě se nikdy nepovede(bez propláchnutí)zcela zbavit motor všech usazenin a zbytků oleje z původní náplně...

 

rv*
hodnocení

0x

Přestaňte do oleje přidávat ekolube a podobné nesmysly a vadí-li Vám zbytky starého oleje, vražte ušetřené peníze do proplachu.

 

cupakabra*
hodnocení

0x

k tomu proplachování jen přidám můj poznatek.Děda kdysi na škodě 120 proplachoval naftou.Nalil cca 4 litry.Protočil motor a vypustil.Samozřejmě nejde srovnávat š 120 s dnešními moderními auty,ale myslím ,že by to taky šlo.

 

vikin*
hodnocení

0x

koukam ze tu je zas nekdo obeti mazivarskych mytu + obeti skveleho "marketingu"

autopress.cz/...

hodnocení

Ekolube znám již z minula. Dal jsem si ho před léty do Š 120. A opavdu byl motor po nalití a ujetí cca 100km méně hlučný. Takže smysl to má.!

vikin*

tak to je stoprocentni dukaz .. nad jiny uz neni ... netreba pochybovat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]