Zapojení zapalovací cívky motor Š1203

Od: Datum: 01.12.12 10:57 odpovědí: 5 změna: 01.12.12 17:36

Hezké ráno všem kteří mi poradí. Mám vysokozdvižku s motorem Š 102. Již podruhé mi vytekla zapalovací cívka, motor šel nejprve dobře, pak na 3, na dva a na jeden válec doklokotal... Byĺa tam cívka s předřazeným odporem, nevím zda tam musí být, protože k cívce vedly jen 2 kabely, od baterie na 15 a druhý z rozdělovače na 1?. Odpor vůbec nebyl zapojený. Poraďte prosím někdo, hlavně jednoduše, jsem v elekrice docela laik... *ee*


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: buss®
Datum: 01.12.12 11:12
 

Odpor se vyřazoval (v zimě), aby to lépe startovalo, asi není dobré bez něj furt jet. Cívka je pak na nižší napětí. Doporučovala se výměna cívky z Favorita.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jirkadoprava*
Datum: 01.12.12 11:15
 

Díky, kam který kabel mám tedy zapojit. Červený + na 15 a ten od rozdělovače na 1 nebo na výstup z odporu?

Datum: 01.12.12 12:12
 
avatar

pokud si pamatuju tak na jedničku na cívce se dává kabel od přerušovače a na jednu stranu odporu přivedeš plus 12V po klíčku a druhá strana odporu de na cívku kontakt 15

jinak nekolabujou ti ty cívky proto že máš na cívku přivedených stálých plus 12V místo 12V po klíčku?

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 01.12.12 12:33
 
avatar

V první řadě si sežeňte 12V cívku bez odporu, je celkem jedno z jakého auta. Pokud je u cívky odpor, je vlastní vinutí cívky na méně, než 12 V. Ten odpor se při startování krátkodobě zkratoval a cívka tak dávala větší jiskru. Pokud máte připojených 12 V trvale (až za odporem) i za běžného chodu, cívka sice líp zapaluje, ale dlouho to nevydrží.

doplněno 01.12.12 12:37:

Takže pokud máte cívku s odporem, přívod od baterie (vypínyný klíčkem) nesmí být přímo na svorku 15, ale na na ten odpor.

Ohodnoceno: 5x
 
Od: miro®
Datum: 01.12.12 17:36
 

Předřadný odpor zapalovací cívky má větší ohmický odpor než primární vinutí zapalovací cívky. Tudíž při zapnutém zapalování v době klidu motoru, předřadný odpor sníží pro cívku primární proud, čímž je toto vinutí cívky chráněno před poškozením - spálením. Je to opatření proti zapomnětlivosti řidiče, když ponechá zapnuté zapalování v době když motor nepracuje.

Při spouštění (startu) motoru, musí být tento odpor krátkodobě odpojen, aby zapalovací cívka dostala potřebný proud, pro start motoru - pro indukci vysokého napětí na sekundárním vinutí cívky, potřebný pro jiskru na zapalovací svíčce.

Naopak indukční odpor cívky je menší než indukční odpor předřadného odporu a tak předřadný odpor přestane omezovat proud (při chodu motoru-z důvodů frekvence _ primárního proudu od přerušovače) pro primární vinutí zapalovací cívky potřebný pro jiskru na zapalovací svíčce při chodu motoru.Tento stav neni ohrožující pro zapalovací cívku . Motorismu zdar - miro .

Ohodnoceno: 1x
 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.