Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny!Chtěl bych znát váš názor na tyto auta Fiat Punto, chtěl bych si ho koupit r.v.2005.Mate nějaké pozitivní či negativní zkušenosti?
Tak Grande patří u "puntíků" k těm nejhezčím a je celkem dobré. Čemu bych se,ale určitě vyhnul u tohoto modelu je 8 ventilová 1.4. Ta se Fiatu moc nepovedla. 1.2 i 16V 1.4 už jsou v pohodě. U Dieslu je Multijet výborný.
Spíš ze zabývám opravama aut, tak už něco rukama prošlo. Jinak mimo jiných značek jsem vlastnil i Fiaty. Ani dnes od něj nemám daleko. Posuďte sám
Já vám všem děkuji za odpovědi.Naskytla se mi výhodná koupě fiat punto 1.2 benzín rok výroby 2005.Auto má najeto 40000km, vypadá dobře a velice zachovalé.Jen se vás chci zeptat, zda fiaty mají pozinkovanou karoserii.Jedinou nevýhodu tento fiat má, že nemá klimu.
Tomas6 Fiat začal se zinkováním karoseríí v roce 1988 u Tipa a Cromy (pouze některé modely) Od roku 1991 zinkuje všechno. Antikororní úprava je opravdu dobrá. Doby kdy Fiat vyráběl hniláky jako Regata jsou minulost.
Já se na vás obrácím opět s otázkama.Fiata už mám doma a slyším od kolegů jen samé negativy na fiaty, že to jsou obyčejné laciné auta a že auto po 10letech zhnije a že je to jako fabie.Minule jste mi psal,že už karoserie mají pozinkované, tak to mě uklidnilo.To je to samé,jak někdo přirovnává 18let starého OPLA s Peugeotem.Peugeoty pokud vím už zinkovali před 18lety a OPLY asi ne.Ono stejně je to všechno aji o tom, jak se o to člověk stará.Ještě vás chci poprosit o radu.Ve svém starém autě jsem hodně jezdil na neutrál a to ted už bych asi neměl u toho punta, když je tam katalyzátor.Děkuji vám za odpovědi.
Na "neutrál" se jezdí poměrně lacino s každým autem, jen je třeba sehnat někoho, kdo Vás bude tahat po rovině a do kopců. Z kopce to již pojede samo!
Předpokládám, že "neutrálem" byl v podstatě myšlen benzín "natural" nebo "special". V případě benzínového Punta se používá palivo benzín "NATURAL 95".
Takže nemusím mít obavy jezdit na neutrál z kopce, jak jsem byl zvyklý doposud.Slyšel jsem, že u aut s katalyzátorem musí být pořád zařazena nějaká rychlost.Víte, já jsem laik a autům moc nerozumím, vím jen to,kde se leje benzín a dolévají kapaliny.
Asi si nerozumíme.Vím, že auto jezdí na neutrál(benzín), ale měl jsem na mysli, že někdy, když je třeba pěkně velký kopec vyřadím rychlost a jedu bez rychlosti a jen brzdím.
Nemějte zbytečné obavy, rozumím Vám docela dobře a "s vyřazeným rychlostním stupněm" můžete bez obav jezdit nadále, pokud v tom sám vidíte nějaké pozitivum. Motoru ani katalizátoru neublížíte.
S nevyřazováním na neutrál z kopce mají problém pouze diesely se vstřikováním CR Delphi.Vysokotlaké čerpadlo je mazáno protékající naftou, a tento systém nemá zpětný okruh.Pokud z dlouhého kopce nevyřadíte,čerpadlo se točí bez průtoku nafty a dojde k opotřebení a špony ucpávají otvory ve vstřicích.Spousty lidí z kopců brzdí motorem, aby šetřili brzdy, ale udělají čerpadlo a vstřiky.
Tomas6 , kolegy berte s rezervou. Jak už jsem psal kastle je zinkovná Fiat i Peugeot s tím zinkováním začal poměrně brzo i u menších aut. Je jasné že "vlajkové lodě" zčalizinkovat o něco dříve jako jiné automobilky. Poslední hniláci vyráběné v evropě( v 90 letech), jsou s přehledem Ford Escort Mk I- Mk VII , Ford Mondeo Mk I- MK II , Opel Astra F, Renault Laguna MK I a Škoda Felicia.
Pokud jde o jezdění na neutrál, tak samozřejmně můžete jezdit, ale co se spotřeby paliva jedná tak pokud pojedete třeba z kopce na neutrál tak bude vyšší než když pojedete se zařazeným rychlostním stupněm bez "plynu" a brzdit jen motorem. Pokud máte v "punťovi" palubní počítač můžete si to ověřit. Takže jezdění na neutrál nemá smysl.
Nevím jestli je k autu servisní knížka atd a proto připomínám pohlídat výměnu rozvodů olejových náplní. Oleje používejte dle doporučené specifikace Fiatu , na řeči "odborníků" používat různé levné "omastky" s označením Long Life nedejte a dodržujte interval výměny. Při dlohých trasách po 15000 a při častém ježdní krátkých po 10000. Přeju spousty najetých kilometrů. Jen otázečka , jakou motorizaci jste vybral?
doplněno 29.03.11 14:16:Ještě chci doplnit tvrzení vašich kolegů o hnití a přirovnávání k Fábiím, i Fábie mají dobrou antikorozníúpravu a nikterak moc nehnijou. Osobně považuji Fábii za velmi povedený a dobrý vůz i když její vzhled není můj šálek a pokud jde o první generaci Fábie tak je přímo odpudivá, ale to je jen suběktivní pohled. Každému se líbí něco jiného.
doplněno 29.03.11 20:30:1.2 je dobrý motor a na ten "melej" obsah je to slušný upalovák, člověk by ani nevěřil, že je to "jen" 1.2.
Jinak zinkované jsou celé od nosníku podlahy až k otvoru po střešní anténu.:D
doplněno 30.03.11 14:55:Pokud to má najeto zkutečně jen 40000 tak nemá cenu rozvody řešit. to bych začal až na 80000 tisících a nebo 10let
Já Vám moc děkuji za vaše odpovědi, hodně jste mi poradil a pomohl Dnes jsem s puntem najel 100km a opravdu jízda byla úžasná.Mám 1.2 benzín a měl jsem obavy, aby auto vyjelo větší kopec a bez problému.Ve městě jsem měl co dělat uhlídat padesátku. Ještě mám dotaz ohledně pozinkování, nevíte, zda punta jsou pozinkovaná celá, nebo jen k oknům?A prosím o radu, chci auto navoskovat a co je dobré na metalický lak? Vím, že mám hodně otázek na vás.Děkuji ještě jednou za vaše rady.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.