Nejste přihlášen/a.
Dnes jsem si měnil doma zimní gumy za letní. Jenže se mi podařilo 1 šroub na levém předním kole zalomit. Automechanik na mě nemá čas, prý až příští týden mi to opraví a já musím jezdit denně autem do práce. Nestane se prosím nic, když takto budu pár dní jezdit?
doplněno 27.03.11 19:43:Žasnu nad tím, co lidi dokáže vytočit!
Mirku,doufám ,že se diskuzí bavíš.Vyber si jen rozumné příspěvky,ne hovadiny!Byl jsem vyměnit gumy ,ten mechanik mi také utrhl "šteft" a neměl to za pět minut,ale v podstatě dost rychle opraveno.V podstatě může být kolo připevněno na náboji maticemi a mštefty,které mají závit na obou koncích a na jeden z nich se po nasazení kola našroubuje matice s kuželovým dosedem..Jiná auta mají v náboji závit a přitahnou kolo šroubem s hlavou a je to.Nevím,proč kolem toho takových emocí.
A ještě jednou.,mechanik musí mít čas,vždyť ho platíš!
JABRAKA
Pro jabraka:Konečně jeden"normální" člověk,což se nedá říci o předešlém házeči exkrementů.Je na to také přísloví-ono se to každému vrátí.
Tazatel ani nenapsal, jestli má traktor nebo bagr nebo mopeda, a "Někdo" už ví, že má opraveno za 5 minut, to je bomba! Fakt mě to tu občas začíná bavit!
... už jsem měl namířeno do pelíšku, ale možná ještě chvilinku vydržím...
No, jezdit se s tím sice dá, ale moc bych to nedoporučoval. Výrobce tam ten 4. šroub nedal pro srandu králíkům. Ostatní šrouby jsou o to víc namáhány. Takové upadlé kolo za jízdy je docela k popukání. Takže v nouzi a po dobu nezbytně nutnou. A rozhodně ne 130 km/h.
Výměna šroubu je pro mechanika s nářadím otázka na 5minut,takže výmluva na čas,je přinejmenším blbá.Už bych k němu nešel.
S délkou opravy bych byl raději opatrnější. Zvláště v případě, kdy nevím podrobnosti. Z výměny šroubu se klidně může vyklubat výměna náboje a to podle typu vozu zcela jistě sebelepší mechanik za 5 minut nezvládne.
Opět kresba čerta na zeď.Bez speciálního nářadí lze šroub vyměnit zrovna tak rychle.Stačí použít dvě!Různě těžká kladiva.Tři až pět úderů na šroub a je to."C"nejspíš ani neví o co jde.
Des: Vás bych chtěl mít jako servisního mechanika svého služebního vozu. Prasknul by mi rozvoďák se všemi důsledky a z Vaší dílny bych odjížděl za hodinku s motorem po GO.
Ještě upřesním, pokud jste tuto moji reakci nepochopila, tak jde o sarkasmus...
Nepleť hrušky s jablky,píši o výměně zalomeného šroubu u auta.Tento šroub je vsuvně ze dvou třetin v přírubě v drážkách a z jedné třetiny doklepnutý.Tedy nejde o žádnou přesnou práci,jen ho vyklepnout a vyměnit.No a nevím proč se do mne vlastně sereš.A nejsem ženská,sarkasmusisto.
Za záměnu pohlaví se omlouvám, možná podle avataru... Ale jinak trvám na svých názorech!
A vzhledem k tomu, že si tykáme, (jak jsem právě zjistil), tak se do Tebe seru proto, že jsi nejchytřejší z nejchytřejších, všechno znáš a všude jsi byl, a všechno máš hotový za 5 minut, prostě ve smyslu té klasické hlášky o exkrementu jednoho izraelského krále... Jsi spokojen s moji odpovědí? Doufám, že ano, protože další reakci na Tvoji odpověď již nemoho zaručit...
*nemohu
Trvej docente na čem chceš,myslím že smyslem poradny je radit a né druhé napadat a sesměšňovat je.Mimochodem je běžné si na internetu tykat.Také došlo k tomu že jsem psal o výměně šroubu,který je upevněn na bubnu,nebo náboji kola,s maticemi zvenku.Ne o tom co se celý šroubuje z venku do závitu .Také při vyšroubování zalomeného šroubu je postup jiný,samozřejmě,neuvědomil jsem si že starý způsob uložení dnešní generace nezná.Na ulomený konec se dá matice apřivaří se ke šroubu.Po vychladnutí se docela lehce vyšroubuje.A že jsem chytrý jak Šalamounovo H.? Je to dané praxí,v oboru a né v teorii jak se jeví u tebe.
Neplánoval jsem to, ale přesto odpovím. Tykání mne neurazilo, hravě jsem se přizpůsobil. Smyslem poradny je samozřejmě radit, ovšem radit rozumně a ne *logo Renault* (symbol si doplň sám). Docela Ti závidím, že jsi z původního dotazu (bez jakýchkoliv dalších upřesňujících informací) usoudil, že máš opravu hotovou za 5 minut. To je to, co mne docela nadzvedlo. Na kolik si ceníš 5-ti minut své odborné automechanické práce? Pětikilo na hodinu (na automechanika slušný)? Takže já za Tebou s podobným problémem přijedu a za deset minut odjíždím opravený a dám Ti kilo i s dýškem a Ty budeš spokojený?
Lehce ti to spočítám:Přijedeš s ulomeným šroubem.Počítej.Povolení matic 3ks povolovačkou-5sec.Zvednutí auta na hydr.zvedáku 10sec.Vytočení zcela 3šrouby 10sec.Přiložení matice a zavaření el.proudem 15 sec .Schlazení vodou 30sec.Následné vytočení povolovačkou 2sec.Nasazení kola a zašroubování 4šroubů 15sec.Sumárum:ca90sec.Necelé 2 minuty-ještě prostoj 3 minuty když mi budeš dávat to pětikilo,protože se ti nebude chtít.Nemáš na mne.
Pro " des " . Neber si mně do úst, když jsem se zatím této diskuse neúčastnil a tudíš nikoho nenapadal ani nezesměšňoval.
Tykání mi nevadí.
Takto to dopadá, když si někdo plete pojmy s dojmy. Pro někoho jsou holínky a hodinky to samé. Řeč je o zalomeném šroubu kola a ne o ulomeném "šteftu"!
Tak po tomto příspěvku už je mi naprosto jasné "o co" zde jde! Technologie opravy je převzata z lidové říkanky "Pec nám spadla".
Sesměšňovateli cyrile,až budeš vidět nějakého mechanika ,tak se ho zeptej jak je usazený šroub od kola,a potom si tady piš ty svoje blbé sračky.(pámbu a admin mi odpusť)
Svojí hloupostí se zde zesměšňujete naprosto sám, ale to je zřejmě zbytečné uvádět, protože sám to nejste schopen připustit a ostatní, kteří aspoň trochu vědí, která bije, si udělají názor sami.
No tak v prvé řadě do kola samotného usazen není , ale je "usazen" buď do náboje nebo bubnu. Osobně to za 5 min taky nestihnu a to ani pokud je závit jinak nepoškozen a stačí jen odvrtat a vyvitníkem vyšroubovat. Další věc je, že pokud se z nějakého důvodu šroub ukroutí tak je většinou závit v háji. Pak je otázka jestli stačí jen "protáhnout" závitníkem a nebo je opravdu náboj na výměnu. Pokud ,ale tazatel zalomil šteft tak za pět minut nesundá buben žádný mechanik a to ani ti co jsou momentálně v Austrálii v Albert Parku.
Proboha,očem vy dva tady píšete?Jeden o chytrosti a druhý blbosti o tom že není šroub přidělaný na kole?A dokonce že se musí vyšroubovat?O jakém šteftu melete?Dokonce o výměně náboje?Protáhnout závitníkem co?Nad vašimi vědomostmi opravdu smekám.Viděli jste to oba z rychlíku a byla tma.To se tady opravdu nevyskytuje někdo,kdo už vyměňoval opravdu šroub?Tidle dva určitě ne.
doplněno 26.03.11 01:26:Pochopitelně myslím ty šrouby co mají matice zvenku na disku,Konečně tazatel nenapsal jaké má auto.
Vyloženě jen pro vaši představu jsem vám nafotil šroub i "šteft" i když podle údivu, že se šroub šroubuje je to asi zbytečné. Podle vašich znalostí nespíš šrouby zatloukáte, ostatní obyvatelé této planety je opravdu šroubují.
Jen tak pro informaci, které že to vozidlo má šrouby nebo štefty přiděláno na kole (disku)?
doplněno 26.03.11 02:09:No myslel jsem si , že ani foto nepomůže.
Ohledně trilexu, nepředpokládám, že by tazatel opravoval například autobus. Navíc ani trilex nemá šrouby v kole (v ráfku) takže zase vedle. Je mi sice jasné , že zvyk je železná košile ,ale já jsem nikdy nebyl a nejsem soudruh. Ve vašem případě Vám to ,ale prominu.
Nenapadlo mne že šteft není šroub.Pročpak ale jsou na něm závity?No a že je něco přidělané na disku jsem nepsal.Mimochodem nemají všechny auta jen šrouby..Slyšels někdy o Trilexu?Asi těžko.Ale otom jsm psal jinde.Pámbu s tebou a tvým koněm.
Tak konečně začíná svítat v tomto temném koutě! Tazatel nejspíš používá na každodenní dojíždění do práce starou nákladní 706 R nebo RT, která byla posledním vyráběným autem s ráfky typu "TRILEX". Jen takové drobné upozornění - tato kola byla k ose přichycena rovněž samostatnými šrouby s maticemi a ne štefty!
Dobrý den, možná se Vám bude moje otázka zdát nepatřičná, ale nějaké znalosti a součástkách automobilů jsem získala od svého prvního manžela - automechanika. Zaujal mne právě ten " šteft". Samozřejmě je správný název úplně jiný, protože šteft je označení pro kolík nebo nýtek obecně ( z německého Stift ). Podle vzhledu bych předpokládala, že se podélně vroubkovaná část narazí do otvoru se shodnými drážkami a na závit se něco našroubuje. Mohu prosit o podrobnější vysvětlení? Děkuji. Patronka
ČSN - 1162, DIN - 653, "šroub s rýhovanou hlavou a plochým koncem", rovněž se používá označení "dlouhý svorník s tisícihranem" . Tento typ šroubu se používá u vozidel, která mají kola připevněna matkami našroubovanými na tento šroub, jenž je stabilně připevněn v náboji nebo bubnu kola, tak, aby závit směřoval "ven".
Klasické kolové šrouby, většinou s šestihranou hlavou s dosedacím konusem, kterými je kolo připevněno k ose se samostatně zašroubovávají do závitových děr v náboji kola.
Patronko, v podstatě to už posal Cyril, jen bych doplnil, že výraz šteft se běžně používá i u výrobců, prodejců i mechaniků. Také se používá výraz kolový šteft, protože na autě se pod významem šteft je více "šroubů"v podstatě každý šroub, který je nalisovaný , navařený nebo závity z oubou stran a na který se šroubuje matka, která něco přitahuje je šteft. Nakonec zkuste v google zadat šteft a zvolte obr. uvidíte sama.
doplněno 30.03.11 16:06:Děkuji, já patřím ještě ke generaci čtenářů papírových slovníků, takže jsem začala Slovníkem nespisovné češtiny - kolík, nýtek - odkaz na německé slovo Stift a tam je tyčinka, hřebík, nýtek, kolíček, tužka, výrostek, učedník . Včera jsem to probírala s kamarádem zlatníkem a ten mi uvedl hned několik příkladů, kde se v tomto řemesle používá slovo šteft. Zřejmě nejrozšířenější používání tohoto slova bude u automobilů - automobilistů je nejspíš víc než zlatníků
. Setkala jsem se s výrazem šteft u více řemesel, ale ten na fotce jsem nikdy neviděla, ani o něm neslyšela, proto ten dotaz. Když shrnu všechny posbírané informace, tak šteft ani nutně závit mít nemusí, dokonce ani tisícihran. Budu se ptát dál. Patronka
Ty se budeš učit do smrti,a ono to zase tak dluho nebude!A do práce jezdíme s Furgonem,ten má skutečně ty tvý štefty a matice,jenže to ty nemůžeš pochopit pastelko.
Já se rád učím stále a abych ještě v tom krátkém čase co mi zbývá byl zase o něco chytřejší tak se nechám poučit, který "Furgon" má kola na 4 štefty? Jinak značku "Furgon" také neznám jen typ karoserie užitkových vozidel. Jsem zkrátka nevzdělanec.
K výměně šteftu u Mondea je třeba povolit ložiskovou matici ( ta se musí pak vyměnit za novou) a stáhnout náboj, aby se dal nový šteft zasunout. Čas demontáže a opětovné montáže náboje odhaduji tak na 20 minut.
No jestli myslíte maticí ten nesmysl asi 5-6 takových podložek ze závitem v pozdře z plechu, tak to se ani maticí nazvat nedá. To zase měli u fordu den.
Také jsem se divil, když se nám ta matice rozpadla na několik kusů! Ještě ke všemu jsem si nepřekontroloval v obchodě obsah krabičky s novým ložiskem, kde měla být i matice a ta tam samozřejmě nebyla, protože ji někdo ukrad. Dostal jsem od jednoho automechanika z vesnice asi 10 matic, ale ani jedna tam nepasovala. Tak se oprava protáhla o týden, protože jsem musel v Praze vyměnit to ložisko za jiné balení už s maticí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.