Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jawa panelka,kývačka 250

Od: jawa* odpovědí: 16 změna:

Máte někdo skušenosti s jawa 250 panelka nebo kývačka? je tato stará motorka vhodná na delší vyjíždky? 200-300km na jeden zátah při klidné jízdě,nebo by to nemusela vydržet? díky

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar jura2

Kývačka - neskutečný držák 12 HP (koní), nezná kopec - řazení, úsporná - trochu nad 3l/100 km. Klikovka uložena na 3 ložiskách. Panelka 14 HP (koní), větší otáčky, vykon a také větší spotřeba. Klikovka uložena na 2 ložiskách (častější výměny). Pokud jsou v pořádku tlumiče, ideální na cestování - nad vozovkou se jen vznáší a ten krásný zvuk. Nostalgie. Vrozená vada - málo účinná zadní brzda.

 

hodnocení

3x
avatar bruno2

S takovou motorkou jsem podnikal celodenní výlety v délce až 500 km. Tyto jawy se kdysi vyvážely do všech světadílů (ach kde ty loňské sněhy jsou). Až na pár defektů zadní pneumatiky jsem jezdil bez poruch. Ovšem záleží na tom, v jaké stavu ten váš stroj je.

jawa*
hodnocení

Zatím ji ještě nemám,teprve zjištuji nějaké informace o těchto motorkách.Většina lidí z mé rodiny mají choppery a jezdí na delší vyjížky ale mě se prostě líbí tyto jawy tak jsem chtěl vědět jestli budou postačující a budu moct jezdit s něma.Doporučoval by jste mě spíše 250 nebo 350? panelku nebo kývačku?

jawa*
hodnocení

S přehříváním jste neměl problém?

Vyjel jsem na Pustevny, projel jsem Malou Fatru i České středohoří, s přehříváním nikdy problémy nebyly.

jawa*
hodnocení

Děkuji Vám za odpověd a jsem rád že by s přehříváním neměl být problém.

cyril*

Jedině s přehřátou hlavou v uzavřené přilbě v létě, když bylo ve stínu 30 a více stupňů.

Znal jsem případy přehřívání u kývačky, ale měli pravděpodobně nastavenou příliž chudou směs.

 

ladinpraha*
hodnocení

1x

Kdysi jsem panelku 250 měl, jezdívali jsme na ní na dovolenou na Šíravu. Ve dvou, stan, spacáky, prostě komplet vybavení. Občas do kopce jela jenom po zadním,jak byla přetížená, ale vydržela všechno

doplněno 21.03.11 17:56:

.

Jawa panelka,kývačka 250
charles*

Jo panelka 250 taky jsem jí měl*plac* to byla jízda.Pak mě jí otec prodal a bylo po pr...*zed*Teď mám Scarabeo 500 a taky to není špatný jen mě neskutečně sere ta elektronika*ee*Panelka byla jednoduchá a nikdy žádnej problém*palec*.

 

 

hodnocení

0x
avatar axus

Pokud je udrzovana a v dobre kondici, neni duvod, aby takovoulhle jizdu nevydrzela.

...nebo by to nemusela vydržet...

Stejne tak to nemusi vydrzet ani moderni motorka, pokud je ve stavu, ktery takove vydrzi neodpovida...

 

1jara*
hodnocení

0x

Pokud smicháte spravné množství oleje s palivem poměrem 1:25 a v převodové skříni bude dostatek oleje tak vydrží všechno.

Dvě nevýhody že se zanášela svíčka i výfuk a motor se po té dusil.

doplněno 21.03.11 16:29:

Kdyby jste měl šanci sehnat 350 Jawa Bizon to by byl mazec.

Jawa panelka,kývačka 250 #2
cyril*

Dnes se již trochu změnila doba a s ní i kvalita olejů. Poměr 1 : 25 platil tak pro olej M6A. S obyčejným M2T se mísí 1 : 33 a s kvalitnějšími 1 : 40. S tím "Bizonem" by to byl mazec zcela jistě, ať již jako 350 nebo 250. U obou typů i výrobců (JAWA/ČZ) se jednalo o jakýsi konstrukční úlet do slepé uličky.

Pro nenáročnost obsluhy a oprav bych tazateli doporučil spíš jednoválec 250 a to jak JAWA, tak i JAWA-ČZ typ 353, ani ČZ 250 není špatnou volbou. Náhradní díly jsou k sehnání bez problémů z replik nebo použitých dílů.

1jara*

JAWA 350 Typ 633/1/2přišla ke konci šedesátých let s novým designem od arch.Tatoušek. Prakticky se změnila přední část a palivová nádrž, která dostala nový tvar a navazovala již na oddělenou malou kapotáž. Motor se u těchto nových Bizonů montoval ve dvou variantách. První s označením 623/01 se vyráběl se zázračným OILMASTREM, který zajišťoval mazání válců bez jakéhokoliv ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo skryté pod levým krytem motoru, napojené přes drážku na klikovém hřídeli. Oběhové čerpadlo nabíralo olej z nádržky umístněné na levé straně pod sedlem, odkud ho hadičkou dodávalo přímo do prostoru šoupátka karburátoru. To vše vytvářelo životně důležitou směs potřebnou pro dvoutakt. Druhá varianta s označením 623/02 byla bez olejmastra. |Motor byl naprosto shodný jako s oilmastrem, jen neměl nádržku na levé straně pod sedlem a měl rozdílný karburátor, kterému chyběl nahoře nad šoupátkem vstup olejové hadičky. Zadní vidlice byla odpružená dvěma tlumiči s odkrytými pružinami. Řetězový sekundární převod byl poprvé zakryt gumovými manžetami. Přední zkrácené teleskopické vidlice byly nové konstrukce, díky které byl střed kola mimo osu vidlic. Nosné trubky předních vidlic byly zalisované do svařeného nosníku. Na nosné trubky byla pomocí objímek připevněna řídítka s příčnou výztuhou, která bylo možné po povolení objímek na nosných trubkách nastavovat směrem nahoru a dolů. Pod sedlem se nacházela baterie s malým prostorem na drobné předměty. Na pravé straně pod sedlem byla umístěna schránka na nářadí. Na přání zákazníka bylo možno za příplatek vybavit Bizona odstředivou spojkou, směrovkami, zrcátky a nosičem zavazadel. V roce 1972-73 se JAWA Bizon 623/02 prodávala za 10.600 a typ 623/01 s OILMASTREM za 11.200 korun československých. Tento unikátní motocykl, který vznikl v unifikované řadě (UŘ) se nešťastně neprosadil na trhu, a tak v dubnu roku 1972 skončila definitivně éra unifikované řady BIZONA. Těchto naprosto originálních motocyklů se do roku 1972 vyrobilo pouze 2.175 kusů. Avšak tento BIZON přispěl ke zrodu nového nástupce motocyklu, který dostal typ JAWA 350 typ 634.

1jara*

Omlovám se za předchozí příspěvek.

..::SESA-MOTO::..

 

ladislavtikal*
hodnocení

0x

zdravi byl sempred deseti lety s kamaradama na dovolenej jela i jawa 250 smer byl Italie a zpet tady je fotky jak byla nalozena porucha co nas potkala bylo dobijeni ja jawce jinak vse ok

Jawa panelka,kývačka 250 #3

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]