Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Divné skřípání při točení s volantem

Od: hontsa* odpovědí: 18 změna:

Ahojte mám problém při puštěném motoru, když otáčím koli tak něco skřípe-křupe v přední nápravě...Mám Forda Escorta 1.6i CL 16V rok výroby 1994...Kapalina v servu byla dolita zhruba před 14 dny a celou dobu to bylo v pořádku, aš teď od úterý to začalo...Moc děkuji za radu a případnou radu pomoc při vyřešení problému...Jsem v autech celkem lajk...Hontsa...

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fanus*
hodnocení

2x

předpokládám unavené ramena na přední nápravě...

 

lui*
hodnocení

2x

Můj tip-odešel homokineťák.

 

erikch*
hodnocení

2x

jestli "křupe-skřípe" bude se nejspíš jednat o kloub poloosy...,jistotu získáš otočením kol do rejdu(levý pravý) a rozjetí se-v tu chvíli by mělo být ono křupání nejintenzivnější...Pokud předchozí "testík" bude snesitelný,zkus hodít plné rejdy na místě-a uslyšíš-li křupání,či spíš jakoby přeskakování, i na místě,nejspíš čepy řízení(za jízdy ti bude jakoby až "kvrdlat" volant,odskoky kol v zatáčkách )..No a to jen tak namátkou,ono možností je bohužel daleko víc(uložení stabilizátoru,pouzdra ramen atd.) Pokud nebudeš vědět,navštiv nějakého mechanika,ten už by po nějakém projetí se měl vědět víc a následně zjistit přesně...

hontsa*
hodnocení

o.k. díky...holt zajedu raději k mechanikovi a nechám ho prohlídnout...děkuji všem za rady...S pozdravem Hontsa...*pivo*

 

fanus*
hodnocení

0x

anebo ten homo:) anebo taky něco jiného...nejlépe za jet za někým kdo není v autech "lajk" :D

doplněno 17.03.11 20:46:

zajet :)

 

ar*
hodnocení

0x

Jestli jsem dobře pochopil otázku, tak v řízení to "křupe" při otáčení volantu a to i když auto stojí. Tudíž to nemůžou být ramena (ty ba hlavně vrzala na nerovnostech a ne při otáčení volantem). Pokud to opravdu vrže při stojícím vozidle, nebudou to ani homokinetické klouby ,ale typuji to na horní uložení tlumiče, neboli ložisko tlumiče. Jedno ložisko stojí zhruba 600-800 dle výrobce.

 

e250td*
hodnocení

0x

Jen doplním,u všech předních náprav to může dělat i rejdový čep .Když je na sucho,nebo zarezlý.

cyril*

Který "rejdový" čep máte na mysli? Dotaz se týká Fordu Escort a ne Škody 1000MB.

e250td*

Čep ve spodním,či horním rameni je stále ještě rejdový,těhlice s diskem kola se na nich otáčí,jak si přejí tyčky řízení.

doplněno 18.03.11 14:36:

Ano,musím přiznat,že se častěji užívá čep ramene.

Divné skřípání při točení s volantem

 

stirecek*
hodnocení

0x

Taky bych to viděl na horní uložení tlumičů.

hontsa*
hodnocení

Akorát je divný, že když ráno jedu do práce tak to vůbec nedělá. Dnes to nedělalo ani odpoledne, a včéra to bylo jen zase odpoledne, ale o hodně tiší. Tak nevim. Prý to může být i zavzdušnění serva. No o víkendu na to pořádně mrknu a uvidíme. Díky všem za pomoc.

erikch*

mohu tě ubezpečit,že-podle toho co popisuješ,to zavždušněný servo nebude...to se projevuje jakoby propadem serva a náhlou námahou(točení kol bez posilovače)-stejně jako třeba brzdy bez zapnutého motoru(u většiny aut),a tím i brzd.posilovače... Ono "křupání" je fakt takový relativní pojem-těch příčin může být hafo moc-ale zaměř se na to a nahoď fakt podrobný popis jak a kdy přesně se "křupot" projevuje-a něco se tu už pak dá vymyslet konkrétnějšího...

stirecek*

Ono to kolo když je zatížené ve správné poloze to dělat nemusí, může se to projevit při přejíždění nerovností, nadlehčení anebo zatáčení. Pokud to vrže i na místě, homokineťák to určitě taky nebude a čepy jsem vrzat ještě neslyšel, navíc čep by se projevoval vůlí kola a servo vyloučil erikch, takže zbývá uložení tlumičů, ale je třeba projít celou nápravu, třeba silentbloky v ramenech apod.

 

martinsima*
hodnocení

0x

Mě to dělalo na Berlingu horní uložení tlumiče. Dělalo to jen občas. Prostě při otáčení to dřelo do skeletu.

 

 

fromdisable
hodnocení

0x

Jsem laik, ale nedávno jsem měl auto v servisu se stejným problémem. Tak bych jen přidal zkušenost ;)

Při otočení volantu o více jak 90° se ozývalo vyloženě skřípání jak hotsa popisuje.

Po prohlídce v servisu konstatovali že mám prasklou pružinu levé přední nápravy, a vadnou tyč řízení + z tlumičů vytékal olej.

Po opravě skřípání naprosto zmizelo ;)

Měnili mi oba tlumiče, obě pružiny, pravou tyčku řízení, jakousi spojovací tyčku. Za toto vše jsem dal 14 581,- Kč včetně práce.

Nevím zda máš stejný problém, ale podle toho co popisuješ, to tak vypadá. Totˇ poznatek laika, zdravím ;)

erikch*

fromdisable ,jen tak mimochodem o jaké šlo auto,mohu-li vědět? Jde mi o cenu práce...

fromdisable

Byl to Fiat Punto II. 1,9 JTD.

O pár příspěvků níže jsem tu s vámi diskutoval o celé té opravě, kterou mé auto podstoupilo, je tam vše vypsané.

Pokud chcete vědět, když budete hedat najdete ;)

Zde jsem uvedl pro hantse jen tu přední nápravu.

Zdravím.

hontsa*
hodnocení

Díky za zkušenost, o víkendu jsem na to koukal a furt je mi to záhadou. Celý víkend to bylo dobrý a dnes se zase zvuk začal ozívat. Dal jsem teď auto do rukou strejdy automechanika, jde mi udělat emise a tak se na to koukne. Aš budu vědět více dám vědět. Doufám jenom, že to nebude tak nákládná oprava, protože to by nemělo cenu. Celý auto mě stálo 5000,- a za takovou cenu bych měl jiný.

Díky všem...Hontsa.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]