Favorit - protáčení startéru

Od: Datum: 04.12.12 12:26 odpovědí: 18 změna: 09.12.12 19:27

Zdravím,

dnes při startování Š- Favorit 1990 startér jakoby jen jednou protočí, pak už jede jako by na prázdno. Někdy chvíli nereagoval na otočení klíčkem. Nakonec se mi podařilo nastartovat. Když jsem toi zkusil po nějaké době, dělalo to tosamé, zase jen jednou protočil válce a pak dojel... Dá se pochopit, co jsem popsal? Zajímalo by mne, zda-li je skažený startér, nebo čím by to mohlo být. Zda-li se to dá opravit v domácích podmínkách. Zvládl by opravu amatér? Jedná se o LPG takže startérem startuji déle než u benzínu.

Děkuji!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: instalater*
Datum: 04.12.12 12:50

Zdravím . Posílám ti schéma práce startéru. Snad se to dá podle toho pochopit.


Na Tvém místě bych asi v prvé řadě pročistil všechny kontakty a nebo se poohlédl někde na vrakovišti po jiném. Myslím že je zaměnitelný i s felicii , ale nejsem si jistý. Hodně štěstí .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.12.12 13:02
avatar
Samozřejmě že je zaměnitelný se spouštěčem Felicie 1.3
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.12.12 16:21
avatar

Ano, je zaměnitelný z Felicie a můžu to jen doporučit. Nedá se to ani srovnávat, jak rychle dokáže Feliciácký startér točit motorem. Při - 15 °C dokáže Feliciácký startér roztočit motor, jako Favoriťácký s motorem zahřátým téměř na provozní teplotu. Startéry se dávaly do Favorita s příkonem cca 800 W a do Felicií 1300 W. Navíc je tam vysokootáčkový motor s převodem do pomala. Z Felicie je s reduktorem. Nový startér na Felicii od české firmy magneton stojí zhruba 2500. Čínská replika zhruba 1500. Já bych zvolil originál z vrakoviště za cenu cca 300 - 500.

doplněno 04.12.12 16:30:

Startér z Felicie jsem dával do Favorita v loni, kdy mi také přestal fungoval originál. Fungoval do poslední chvíle, ale najednou z ničeho nic přestal. Auto mě něchalo ve štychu a muselo se roztlačit. Startér vůbec nereagoval na otočení klíče ve spínací skříňce do polohy startování. Nejprve jsem si myslel, že je to spínací skříňkou. Ale ve 105ce, která nám stojí na zahradě jsme měli Feliciácký startér, tak jsem k němu našel původní Feliciácký pastorek a dal jsem ho do Favorita. Takže tento startér se s vhodnými pastorky dá použít i ve Škodě 105. Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

doplněno 07.12.12 17:46:

Gumidku, tak to já jsem měl zato, že Feliciácký startér má 1300 W. No to bych neřekl, že jen 1000 W. Fakt jsem se už lekl, když jsem ho poprvé zkoušel, jak rychle točí motorem. Jinak konečně jsem se sem zase dostal, o2 mi kvůli zapomenutí zaplacení faktury vypnuli internet. Musel jsem to včera jet večer ve vánici 37 km zaplatit na prodejnu a pak čekat 24 hodin, než to zase zapojí. *hi*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 04.12.12 21:42

Také doporučuji startér s Felicie 1.3 SPi nebo MPi. Sám ho tam mám u karburátorového Favorita. Točí jak divý oproti starému typu s 0,8kW. Ta spolehlivost za to stojí. Kupujte Magnetok Kroměříž nebo tentýž z vrakáče za 500,-.

P.S.: Starý se nevyplatí repasovat a pozor na to, protože vadný silně ničí věnec setrvačníku a k vůli jeho výměně by bylo potřeba oddělit motor od převodovky podobně, jako když se mění spojka, takže řešit hned! Mimochodem Startér s Felicie má 1kW a silnější typ pro naftu má 1,1kW ;)

doplněno 04.12.12 21:44:

Oproti Favoriťáckému má ten novější startér reduktor, díky kterému má mnohem větší sílu točit motorem a může být velikostně menší a lehčí. Volnoběžku mají oba.

doplněno 04.12.12 21:45:


Ohodnoceno: 2x
 
Od: luke237
Datum: 09.12.12 19:19
Se tady vsichni ohani starterama na 0,8kW nebo 1,3kW. Co ale takovy origo 1,7kW pro Felicii *smich*
Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 09.12.12 19:27
... nebo dokonce Starline 1,8kW pro Felicii diesel. *frajer*
Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: akr®
Datum: 04.12.12 13:26

Ze zaslaného videa bych řekl, že kolečko, které má vyskočit ze starteru nevyskočí a točí se naprázdno. Toto lze řešit i opravou, nebo koupě nového? Nyní jsem to šel zkusit, chytlo to několikrát za sebou. Každopádně rady,tipy návody velice rád přivítám! Občas se vtom i ozvala taková tupá rána.

Děkuji

Od: instalater*
Datum: 04.12.12 16:02

To kolečko se jmenuje pastorek a zapadá do věnce setrvačníku. Pokud nevyskakuje mohl by být špatný můstek spínače . Dá se koupit myslím do 100kč a nebo stačí jenom očistit. Nevím jaké máš možnosti opravy. ( garáž , dílnu atd) . Na vrakáču se dá sehnat kolem 400,- kč . Samozřejmě bez záruky. V tom případě bych jak radil Martin dal raději z feldy 1,3 -novější.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.12.12 22:37

Měl bych tu nový originální startér na feldu, kdyby byl zájem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: akr®
Datum: 05.12.12 18:41

Děkuji za informace! Za kolik by byl k dispozici?

Od: akr®
Datum: 05.12.12 18:49

Tenhle by mohl být? Předpokládám že, ano. http://autobazar.avizo.cz/sta…ter-skoda-felcie-7356951.html

Od: akr®
Datum: 05.12.12 20:25

Zkušenější, který se na to podíval tvrdí: že je špatná cívka na startéru.

Datum: 05.12.12 20:36

no tak tam moc možnosti neni... bud civka v haji a nebo se přidírá ten pístek co chodí v ní.. nevim jak se tomu přesně nadává.. pokud to nefunguje ani po promazani tak jedině druhou civku...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: akr®
Datum: 06.12.12 20:50

Tak je špatný věnec setrvačníku, jsou tam i vylomené zuby. Pastorek je taky ohoblovaný. Cívka se sice nová koupila ale nepomohlo to.

Nevíte, kolik by si někdo mohl vzít za práci? Popř. nějaké tipy na levné opraváře z Ostravy a okolí? Předpokládám, že jako amatér bych to nezvládl, nebo se mýlím? Jak už zde někdo uváděl, je potřeba zhodit převodovku. Je nutné sundávat i poloosy?

Díky!

Datum: 07.12.12 02:29

Aby se sundala převodovka, je nutné vatáhnout poloosy. Aby se vytáhli poloosy, je nutné vyháknout spodní čepy ramen. Poloosy se dále z těhlic nedemontují. Motor se zavěsí, aby nespadl. Při půlení se uvažuje o výměně kompletní spojky. Věnec se nařízne (je kalený) a pak odsekne a praskne sám a sjede dolů. Nový se přiloží z trouby na studený setrvák a do ochladnutí se přidržuje na setrváku. Pak se namontuje setrvačník zpět na kliku. Je potřeba aretační přípravek na zablokování setrváku (NP-504). Nebo zhodit vanu a zablokovat kliku. Šrouby setrváku se utahují na 100Nm a jistí se závitovým lepidlem. Výrobce doporučuje nové šrouby. Pokud je pod všemi šrouby jedna jistící plechová podložka s rohy ohnutými přes šrouby, tak se dává nová. Víc toho není krom nového ozubení startéru s volnoběžkou.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: akr®
Datum: 07.12.12 09:28

Děkuji za popis práce. Nevím, jestli bych měl odvahu se do toho pouštět. Nevíte, kolik by si mohl někdo vzít zá práci?

Datum: 07.12.12 15:10

to musel byt pak rachot jak prase...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.