Nejste přihlášen/a.
Ahoj, pokud budeš mít cit, tam přeřadíš bez spojky i za jizdy a to bez následků, obecně to však nedoporučuji, leda bys měl převodovku typu "Hevlad", u neběžícího motoru se opravdu nemůže nic stát, aby se něco stalo, tak bys musel zařadit dva kvalty naráz, tzn. vidlička by se natlačila mezi dvě kola a utrhla by se vidlička nebo kus zubu a ten by ti vymlátil zbytek převodů. U stojícího motoru, čili netočící se převodovce ti maximálně ten kvalt nepůjde zařadit, to se buď cpe kam nemá nebo tam brání synchron, pokud tam vklouzla bez problémů, jsou zubu na sebe volně a nebezpečí nehrozí. Odborník by to asi řekl jinak ale snažím se to napsat laicky. Hodně šťastných km...
Jsem ze staré šoférské školy,jezdil jsem s automobily,které neměly synchronizaci na dvojce a řadilo se s meziplynem.Tímto způsobem se dá rychlost zařadit i beze spojky.nejprve se přibrzdí a páka řazení vysune do neutrálu.pak se prudce přišlápne plyn a zařadí patřičná rychlost.Může se to hodit,když se poškodí spojka a člověk chce dojet domů.
JABR
Jabraka má pravdu. Jsem přesvědčen, že kdo tu umí a slyší motor tak klidně řadí i bez spojky. Nejezdím se všemi auty, ale zatím s každým to šlo.
Dříve to bylo normální, páč u starých náklaďáků furt mačkat spojku, bolela noha.
Jo jo, ale dnešní převodovky už nejsou co dřív, samej automat, robotizace a kvalitní kovářská práce co vydžela všechno se pomalu ztrácí ... ale je to obecný trend.
Předpokládám, že tazatel je mlaďák co nemá moc zkušeností a jestli máš fáro staršího data výroby tak si to někde v klidu vyzkoušej, chce to citovku a uvidíš že to jde ale jestli se bojíš tak to nezkoušej, ať mi tady potom nenadáváš že máš vymlácenou almaru a já za to můžu ...
Ahoj Milane,jak se daří v Pardubicích?
S tou spojkou je to asi tak,že lidi byli líní mačkat spojku a přidali do převodovky synchronizační kroužky,které samy upravují rychlost stromečkové hřídele k rychlosti převodových stupňů
.Takže patřičné zuby se navzájem proti sobě zastaví a nasunou bez rachotu.Ovšem mačkání spojky za jízdy je vždy náročné na opotřebení součástí spojky,hlavně ložiska.Takže je lépe spojku mačkat co nejméně a na co nejkratší dobu.Rozhodně při zastavení třeba na kžřižovatce vyřadit a nohu ze spojky sundat.
JABRAKA
Nevadí to, ale bez posilovače se celkem dost nadřeš. Za pohybu auta je to jednodušší - proboha co tě učili v autoškole?
Když točíte na místě volantem, je jedno jestli s posilovačem nebo bez, vždy se pneu otáčí na místě a dře se. Zkuste to někdy na teplém asfaltě a koukněte co se děje¨na vozovce. Samozřejmě to jde tíž, nežli za jízdy. Pokud máte posilovač, tak ten rozdíl dřiny nepoznáte. Hrozí ale nebezpečí, že neznalý klidně zastaví u obrubníku a zatočí volantem. Posilovač to zvládne, ale klidně může dojít k poškození táhel řízení. Je to málo kdy, ale občas se to stane.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.