Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

1,8 TDCi 85kW od Fordu - vydrží?

Od: karel123* odpovědí: 13 změna:

Zdravim. Zajimaly by me vase nazory nebo zkusenosti s motorem 1,8 TDCi 85kW (od Fordu, nikoliv PSA), ve Fordu Focus II., rok vyroby 2005. Koupil jsem jej pri najetych 75 000, nyni ma 135 000. Zatim zadny problem, servis poznal jen pri pravidelne vymene oleje. Otazka zni na zivotnost tohoto motoru, pri pravidelne vymene oleje a cerpani kvalitni nafty (Verva diesel)? Vim, ze u dieselu hodne zalezi na zachazeni, ovsem nejake predpoklady se snad rici daji obecne dle typu motoru. V servisu mi bylo receno 400 000 bez problemu. Jake nazory / zkusenosti mate vy? Najezdim cirka 30 000/rok, cili je pro me zivotnost motoru podstatna. Diky!

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

0x

nekoupil jsem si ho, protože mi vadí filtr pevných částic, který zvyšuje náklady na údržbu a servis...zlaté koncernové motory TDi bez DPF...jinak je focus super, dobrý podvozek a vynikající jízdní vlastnosti, ale stačí se podívat na nabídky bazarů v SRN, jsou plné focusů rv 2005 s motory TDCi pod 5 tisíc eur,která jsou tam dlouhé týdny, ale auta s motory TDi se tam objevují a mizí relativně rychle

Tak když bude mít motor 150 tisíc, doporučuji auta se zbavit, kvůli DPF a pořídit si jiné

Když tomu rozumíte, prosím o odpověď na otázku, zda je u mého FORDU Mondeo 2,0 TDDI, 85 kW, r.v. 2001 také ten obávaný DPF?

karel123*
hodnocení

Podle roku vyroby (2001) bych na 95 procent rekl, ze nikoliv. Navic DPF by byl napsan v oznaceni motoru.

tomason*

TDDI nikdy nemělo filtr pevných částic:

karel123*
hodnocení

Nema nahodou DPF akorat 1.6 TDCi Duratorq 80 kW, nikoliv 1,8 TDCI 85kW od Fordu? Neboli DPF ma 1,6TDCi od PSA pouze, nebo se pletu? Je to mozne, nejsem v tomto odbornik. Dekuji za upresneni.

erikch*

...jen malinké upřesnění-Peugeot ani Citroen(PSA)nikdy motor s označením TDCi nevyráběl a nevyrábí-"naftu" značí HDi a s Fordovými motory nemají nic(téměř) společného...

ar*

Erikchu PSA a Ford nové vznětové motory vyvíjeli společně, jinak je jasné že značení si ponechal každý svoje.

tommy3972

musím tě opravit 1,6 hdi byl vyvinutý s BMW a né Fordem stejně jako 1,6 THP

 

lada29*
hodnocení

0x

zivotnost motoru vam stejne nikdo nerekne,muzete mit dva totozne motory,se stejnou udrzbou a vytizenim motoru,proste vse stejne a stejne se muze stat ze jeden z nich vydrzi polovinu toho co ten druhy.proste v dnesni dobe modernich dieslu se o motor starejte peclive a svedomite,nezanedbavejte vcasne vymeny vsech filtru vcetne palivoveho,vymeny oleje,neni vubec od veci pridavat do nafty kvalitni aditivum napr.SDA,s tim mam osobne ty nejlepsi zkusenosti,cerpadlo a vstrikovace to urcite oceni.s filtru pevnych castic,pokud ho na voze mate,obavy mit moc nemusite,pokud nejezdite stale jen kratke vzdalenosti,a obcas auto protahnete i po dalnici a podobnych komunikacich aby mel filtr prostor pro tzv regeneraci tak ho za zivotnot vozu nechate tak maximalne jednou zrepasovat,na mem HDI mam puvodni FAP od vyroby,najeto 240000 a zatim bez problemu

 

tomason*
hodnocení

0x

To je má parketa *klik*

Tak dnes sem sehnal časopis Autodiesel,kde je článek o Mondeu s motorem řady kent s litinovou hlavou ,což je motor který se montuje do Focusů v ČR.Proč se tento motor montuje stále a dováží se do ČR.Motor pochází původem ješte z Fordu Sierra oproti hliníkovému motoru Peugeot /Ford HDI-TDCI je o 44tisíc levnější a hlavně se dostane kouřivostí na Euro 4 bez filtru pevných částic,což motor TDCI/HDInedokáže.Proto se Ford rozhodl dovážet ho sem respektive na trhy ,kde se zákazníci nehoní za motory s příponou DPF.Kdo často jezdí po městě a zůstává v kolonách a ještě k tomu jezdí krátké vzdálenosti což jsou okolnosti vylučující správnou regeneraci DPF měl by zbystřit.Motor 1.8TDCI je zajímavý i cenou viz 44tisíc kč.Motor se sice hůře zahřívá a nezapře svou minulost řehtáním a při rozjezdu je třeba přidat více plynu nemá tak silný volnoběh jak 2,0TDCI vyjíždění ze strmých garáží a vlečení vleků můžeme cítit i spojkově obložení pořád je to ,ale lepší než ucpaný filtr DPF .Praskání litinové hlavy se vyřešilo Comonrailem tím se snížilo tepelné zatížení a Delphi bylo nahrazeno vstřiky Siemens a turbodmychadlo s přesnou a rychlou regulací -naklápěním lopatek elektroservomotorem .Kompresní poměr pro Focus a Connect 74-85kw je 17,2:1když to Mondeo má 92kw má 19,4:1 zcela proti dnešnímu trendu .Závěrem sem rád ,že sem se konečně dopátral proč všichni si myslej že HDI/TDCI je o míle dál než 8V ten,ale má své nesporné výhody.
Ještě doplním.
stirecek*

Ta řada kent se dnes dá koupit už jenom ve skladovkách, do nového auta ti ten motor už nikdo nikdy nedá, nepočítám užitkové verze, tam se hledí na cenu a není důvod dávat novou drahou technologii do užitkových vozů. Ten důvod, proč ford vylepšil výkon zvýšením komprese u mondea je taky o penězích, obávám se, že ze stejným motorem jako ve focusu by neuspěli, tak mu pár koní přidali, prostě šlo jen o to, ty motory vyprodat. Filtru se neustále bojíš jak čert kříže, jezdím z velké části městský provoz a filtru jsem si ještě nevšiml. Pořád máš zažité původní problémy s původním software, ale ta časy už jsou pryč. Zatím jsem jen zbystřil, že oproti minulému litinovému motoru mi auto topí i ve městě na krátké trasy, to člověka potěší, navíc i spotřeba a opotřebení je menší. Ale stále platí co jsem psal, fordí motory jsou spolehlivé a bezúdržbové, ale pokrok prostě nezastavíš, má prostě i nevýhody. Dnes už diesel bez filtru je spíš vyjímečný nebo výprodej, DPF už se pro příští normu E6 plánuje i do přímovstřikových benzinů.

tomason*

jenže ty nerozlišuješ není DPF jako DPF a nyní se i cesty PSA a Fordu rozešli.Ford už nebude používat mokrou cestu.

Já se ho nebojím,ale pokud mám možnost volby tomuto systému se na 100% vyhnu (eolys).

stirecek*

No právě...nevím, jestli je to zrovna šťastné řešení ta suchá cesta. Ford k tomu vypalování filtru bude používat dovstřik do výfuku a nafta shoří až v katalyzátoru, ale může pronikat do oleje, protože vždy nějaká ulpí na válcích. Některé motory ford budou mít vaporizér přímo před filtrem, takže nafta se bude vstřikovat přímo do filtru a nepůjde přes válec, 1,6tka mezi ně ale nepatří a to je škoda, protože tento systém se mi zdá lepší. Vaporizér-pátý vstřikovač na filtru má i motor renault 1,5dci euro5.

Jinak motory HDI budou používat stále stejný systém, který používají i motory HDI/TDCI euro4 - tedy aditivace nafty, ale eolys u dnešních HDI euro5 nahradí Infineum s levnějšími oxidy železa. Tím aditivem se sníží teplota spalování spalin, takže při potřebě vypálení filtru si řídící jednotka sama zvýší zátěž motoru nebo za optimálních podmínek stačí zpozdit poslední fázi vstřiku, palivo shoří ve válci a neohrožuje olejovou náplň. Za obtížnějších podmínek ale i zde řídící jednotka vyvolá aktivní regeneraci a dopravuje nespálenou naftu výfukem.

Takže sám za sebe - ten olys se mi jeví jako dobré řešení a náplň 1,8litru na 80tis km není zas tak nešťastné řešení jako třeba močka adblue - cca 15litrů/20tis km. Vůbec nejlepší řešení je s tím pátým vstřikovačem přímo ve filtru a bez nutnosti aditivace, na druhou stranu je zase dražší než přidaná nádržka na eolys a s tím eolysem jezdíš v podstatě taky bez problémů, protože filtr se vypaluje v podstatě sám a není to vůbec poznat. Aktivní regenerace přichází v úvahu při krátkých jízdách ve městě, ale trvá tak krátkou dobu, že prostě nejde zředit olej natolik, aby tě hnal do servisu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]