Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka dobíjení

Od: honzak1 odpovědí: 13 změna:

Ahoj, mám motocykl Honda Rebel 125 a jelikož na ní není kontrolka dobíjení chci si ji tam přidělat sám ale nevím kam ji přesně umístit aby po nastartování zhasla. Tak jestli někdo byste věděl tak mi prosím napište..diky..přidávám sem el. schéma motocyklu


Kontrolka dobíjení

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

2x

Vypadá to, že z regulátoru je nabíjecí vodič červený vlevo. Dát tam obvod, který sepne kontrolku při zvýšeném napětí. Nejspíše bude elektronický a rozebírat ...

honzak1
hodnocení

jo to by mohlo tak jít no..zkusím to dát na ten červeno-bílý až za tu pojistku protože když vlastně zapnu klíček z jedné starny pujde - a z druhé + od baterky..a po nastartování půjde vlastně z obou stran + takže se to vyruší a kontrolka zhasne..no zkusím to když to nepujde tak se nic nestane..diky za odpovědi

buss

Marně vzpomínám jak to bylo u klasického relé, snad tam byl zvlášť kontakt, nebo stačilo by paralelně ke spínacímu kontaktu dát kontrolku (a popř. zabránit toku zpět z aku), při sepnutí zhasla. Možností je jistě víc, sloupec LED, zobrazovač na voltmetr, (zenerka?)... prostě zjistit zvýšené napětí.

honzak1
hodnocení

dobrý dík nějak to zkusím...a ještě jedna otázka ..šla by nějak zapojit kontrolka že kdybych neměl zapnutá hlavní světla tak by po zapnutí klíčku svítila po rozsvícení světel zhasla?..asi taky budu muset přes relé že?..

magdon*

Jde to i bez relé. Kontrolka musí mít minimální víkon (lepší je LED dioda), aby se přez nerosvěcovala světla při zapnutí zapalovíní. Dioda brání svícení kontrolky při rozsvícených světlec a vypnutém zapalování.

Kontrolka dobíjení #2
magdon*

Áááááá... omlouvám se za ty hrubky*hi**zed*.

honzak1
hodnocení

jo diky moc..a nestačila by tam jenom ta LED dioda?..nebo před ní musí být i ta normální dioda?

magdon*

V podstatě stačila, ale ona LED dioda není až zas tak normální dioda a nemusela by to vydržet.

magdon*

Zapomněl jsem napsat, že to schéma je jen informativní. Zapojení je potřeba vyzkoušet a upravit podle konkrétních podmínek. Pokud například požijete LED, musíte jí dát do série patřičný odpor pro omezení proudu pod 20 mA, jinak ji odpálíte. Já měl v autě místo světelné signalizacedost agresívní sirénku, koupenou v obchodě s elektrosoučástkami. Musím říct, že od té doby se mi nestalo, že bych zapomněl rozsvítit*smich*.

magdon*

Klasicky byla kontrolka paralelně ke kontaktům relé.

damian*

Ano, z některých regulátorů byla vyvedena svorka označená W nebo 61, která slouží k připojení kontrolky dobíjení (například Favorit to tak měl). U novějších alternátorů s vestavěným regulátorem se tato svorká dá občas ještě najít na zadním víku alternátoru.

jdukolem
05.03.11 01:15

Naivko!

 

honzaj*
hodnocení

0x

Kontrolku dobíjení sem nezapojíte. Kupte si zařízení pro sledování napětí akumulátoru ( Batest), stojí to pár korun, má to tři LED diody nebo jednu tříbarevnou ( žlutá- nedobíjí, červená- přebíjí, zelená- OK). Vedou z toho dva dráty, ty připojíte za klíček a na kostru a je to.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]