Nejste přihlášen/a.
Ahoj,chystam se do autoškoly na motorku do 125 cm3 a potřeboval bych pár rad vím,že v autoskole by měli naučit jak spravně řídit.
Příklad u simsona tam je prý 1 dolu,0nahoru,2nahoru,3nahoru,4nahoru
1) Nějak nechapu jak spravně podřadit např.pojedu na 4 a náhle budu muset podřadit na 1 mužu rovnou podřadit z 4 na 1? (Já celkově nechapu system podřazovaní a až pujdu do autoškoly tak tam nechci jít jako pitomec
)
2)Nevím jak najít neutral např. u simsona: když se zozjíždím dam dolu 1 poté 2 a tkd ale tedy když tam chci dát z 1 na 2 pohnu radíci packou pouze 1 a mam tam 2 že? tak že jsem vynechal 0...ale když jedu např. na 2 a potřebuji např. na křizovatce zastavit jak najdu ten neutral?
Předem díky za vysvětlení vím,že jsou to primitivní otazky
Ještě jednou předem díky
v zásadě z 4 na 1 je nesmysl, protože na 4 navazuje 3 a na 3 2ka atd. Přeřadit to jde několikerým následným sešlápnutím radící páky, pak bude následovat Váš katapult z motorky. :D
doplněno 28.02.11 13:54:neutál se naučíte řadit/hledat zkusmo podle citu, může se stát, že to jde hůře. Každá motorka má trochu jinou tuhust páky a nemusí být hned neutral znatelný. mj. Mj. 1 se řadí když motorka stojí nebo má velmi malou rychlost = rychl. chůze.
doplněno 28.02.11 13:57:...podřazuje se při zpomalování jízdy, tj. př. jedete do kopce a motor "nemůže" motorka zpomaluje, tak podřadíte na niž. rychl. st. Pozor na opačný smsl, kdy zrychlujete a špatně zařadíte tj. špatně na nižší stupěň můžete tak i nechtěně vystoupit z motorky přes řídítka - díky kompresi/odporu motoru. Prostě všechno dělat bez zmatku a v jistém klídku, ne chaoticky.
doplněno 28.02.11 14:02:co dál . . .?
Ad 1) ano, většina motorek má jedničku dolů. Rovnou podřadit ze čtyřky na jedničku nepotřebuješ, rychlostní zařený rychlostní stupeň by měl odpovídat rychlosti jízdy. Pokud potřebuješ náhle zastavit, necháš stisknutou spojku a tu jedničku už najdeš.
ad 2) neutrál se občas hledá blbě, chce to cvik a trošku citu v noze. Většina dnešních motorek má kontrolku (žlutou), že tam ten neutrál je, myslím, že Simík už ji má taky, třeba u Mustanga to zpočátku byla metoda "pokus - omyl". Pokud potřebuješ zastavit na křiživatce na krátkou dobu tak neutrál nepotřebuješ, zařadíš za jedna a odjíždíš. A pokud zastavíš na delší dobu, máš dost času ten neutrál hledat a najít - tady právě získáš ten cvik.
Jinak, v autoškole se neboj zeptat na cokoli, pokud nenarazíš na totálně debilního instruktora, tak Ti rádi vše vysvětlí, od toho je to škola. A určitě mají radši férový lidičky, kteří se zeptají, než namachrovaný frajírky, který sežrali všechnu moudrost světa a po třech metrech tu motorku položej...
kontrolka neutrálu je povětšinou barvy zelené... neutrál mezi 1 a 2 je tzv. na půl zdvihu řadicí páky. tzn., že " nekopneš" řadicí páku až nahoru ( při podřazování samozřejmě dolů), ale s citem jen do půlky. časem se to naučíš a ucítíš i nohou, že rychlost vyskočila a máš tam neutrál
"kontrolka neutrálu je povětšinou barvy zelené... " - to je možné, ale jen při neodborném zapojení!
Fotky moto hezké, a co ty TP? Stále se nemohu zbavit dojmu, že kontrolní svítilny prac. a přídavných zařízení mohou být barvy bílé, žluté či oranžové, ale ne červené, modré a zelené.
Nechci se s vámi přít to v žádném případě, nevím jak hovoří vyhláška. Měl jsem CBR600F rv 2000, GSXF 750 rv 1994, VF500F rv 1985, NSR 125 RV 1992, R1 (2005, 2007, 2009), CB500 rv 1997, XR 125 rv 2006 a ještě několik kousků. Všechny motorky měli zelenou kontrolku neutrálu. A v TP v kolonce "změny" nikdy nic zapsáno nebylo. Tři motocykli jsem měl dokonce úplně nové.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.