Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Píchlé kolo vs jiná velikost rezervy

Od: vertigo69* odpovědí: 37 změna:

muj dotaz zni, na aute mam 18" kola, co kdyz nekde píchnu a budu potrebovat kolo vymnenit? s jistotou do prostoru urceneho pro rezervu rezervo velikosti 18" neodstanu, bude tam nejspis, nejaka 14" co pak?vymnenim pichle kolo za rezervu a razem budu mit z auta trikolku?

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Nebojte , auto po třech nepojede. Pojede normálně po čtařech kolech, je jasné že jízdí vlastnosti se patřičně zhorší, ale na dojetí v pohodě. Nevím o jaký vůz jde ,ale ža by auto které má předepsané 14" kola měla jako alternativu 18" , no nevím. Hlavně si taky odzkoušejte jestli ta 14 se dá vůbec nasadit a nebude dřít o brzdové třmeny. Jak jsem ,ale psal, není jasné o jaký vůz jde.

 

hop®
hodnocení

0x
avatar hop

Jj, ale na dojetí do nejbližšího pneuservisu by to mělo stačit, když nebudeš závodit! ;)

vertigo69*
hodnocení

nedovedu si to představit :-D

hop®

Tak si to cvičně zkus přehodit v garáži, aspoň budeš mít trénink, až to bude navostro v závěji! A nezapomeň zde zveřejnit fotodokumentaci akce! *hej**smich*

P.S.: Je to fakt zajímavá představa, to už je docela slušnej rozdíl na poloměru, u LIAZky by se to asi ztratilo, ale bezděčně jsem si představil Trabanta s jednou 18-kou (nic proti této značce!)... *haha*

 

stirecek*
hodnocení

0x

Kupte si za cca 1500Kč lepící sadu s kompresorem a rezervu/zvedák nepotřebujete.

Pokud jsou pro auto povoleny 18" kola a jsou uvedeny v technickém průkazu,pak nechápu,proč by výrobce nepočítal s dostatečným místem pro rezervu.

xxx*

Protože kola povolena třeba nejsou. :) Navíc jak policista na místě zjistí, že ony kola tam nemají být? Nebo to může být dopsáno dodatečně.

 

vertigo69*
hodnocení

jedna se o VW golf IV. řady

tesyk*

Výškový rozdíl mezi 14" a 18" je cca 10cm, to by mělo odpružení vozu vyrovnat. Trochu možná to bude horší s obvodem, kde je rozdíl cca 30cm. Pak by bylo lepší přeházet kola tak, aby na hnací nápravě byla kola stejná. Je to hlavně k vůli diferenciálu.

cyril*

V konkrétním případě je třeba brát v úvahu i jaké jsou použity pneumatiky na těchto ráfcích. V konečném důsledku může mít 18" kolo s pneu 2O5/45 menší průměr než rezerva 14" s obutím 185.

bono*

Pokud jsou kola výrazně větší, a vy použijete rezervu o menším průměru na hnací nápravě, zcela jistě odděláte diferenciál.Jedno kolo se vám stále bude otáčet rychleji, druhé pomaleji.Čili pokud to půjde, ještě prohodit kola mezi nápravami, aby rezerva nebyla na hnané nápravě. V případě čtyřkolky je to už neřešitelné.

cyril*

Nějak nechápu, proč je takto reagováno na moji odpověď. Navíc z jakého důvodu by mělo dojít k oddělání diferenciálu? Snad proto, že bude pracovat tak jak má? Z toho samého důvodu by muselo "odejít" na autě naprosto vše.

xxx*

Jen doplním, že zmínka o 4x4 je naprosto nemístná, jelikož k zapojení zadní druhé nápravy dochází buďto ručně nebo elektronicky.

doplněno 27.02.11 18:36:

Jen upravuju "zadní druhá náprava" ne doslova :) Ale jakože zadní náprava je z pravidla jako druhá (hlavní záběr má přední a zadní se připojuje v případě potřeby) jen aby mě někdo netahal za slovo, že dělám z osobáku kamion :)

bono*

Pane asi vůbec nechápete, jak fungují nápravy. Ty se totiž otáčejí včetně diferenciálů i když nejsou trakčně zapojené.Diferenciál se poškodí pouze rozdílem otáček různě velkých kol, aniž by byl třeba poháněn.

xxx*

Ano v tomto případě máte pravde nějak jsem se zapomenul ;)

doplněno 27.02.11 19:03:

Nicméně rozdílné otáčky kol jsou přeci u diferenciálu naprosto normápní. Při průjezdu zatáčkou opisuje každké kolo jinou dráhu, tedy má i jiné otáčky proto tam také difierenciál je. Tudíš k poškození tímto spůsobem by dojít nemělo, pouze jsem ujel na zapojení 4x4 ;)

bono*

Ano, diferenciál má rozdílné otáčky, ale pouze při jízdě v zatáčce. Při problému s rozdílným průměrem kol je má stále.Na to není konstruován, přehřeje se, odejde ozubení a ložiska, v nejhorším případě se kousne. Takže jste ujel i na tomto.

stirecek*

Nejspíš jste ujel vy, poněvadž ten diferák je tam od toho, aby ty rozdíly vyrovnával. Žádné auto nemá ideálně nafoukané/sjeté kola, takže rozdíly v otáčení jsou vždy. Navíc každé auto používané nejvíce v městkém provozu by muselo mít diferák vylágrovaný - podle vás -protože takové auto ani rovně nejezdí, tedy většinu času. Rozdíl v průměru mezi 14" a 18" dorovná samotná použitá pneu, takže rozdíl možná nějaký bude a maximálně to bude mít vliv na jízdní vlastnosti vozidla, ale určitě ne na diferák. Jestli má ale majitel problém, že se mu rezerva nevleze tam, kam patří, stačí vyměnit rezervu za lepící sadu.

bono*

Sám si odporujete, když píšete že se mu nevejde rezerva na své místo. Ten rozdíl tam asi bude řádný.

stirecek*

Proč bych si měl odporovat? Vy jste se někde dočetl, jaké tam má gumy? Já ne, takže jsem možný rozdíl připustil. Je jasné, když nasadí na velké kola balóny, tak se mu tam určitě nevleze, ale povolený předepsaný rozměr mu tam určitě vleze. Co vím zcela jistě, ať už bude rezerva větší či menší určitě to nebude mít vliv na opotřebení diferáku! Zajeďte si k nejbližšímu prodejci aut a zeptejte se, jaké dávají dojezdové kola a jaké rozměry můžete na autě mít. Sám mám ve velkém TP několik rozměrů kol a pneu od tuším 15" - 18", ale dojezdové kolo stále jen jedno.

bono, tomu snad ale nevěříte!

to jste vyčetl kde? Proč mám z diferáku udělaný úhlový převod?

doplněno 28.02.11 15:10:

já furt nechápu, jak je to možné, že mám zablokovaný pravý vývod z diferáku a nic se neděje.

Je snad zde někdo, kdo zažil uvedenou vadu kterou vysvětluje Bono?

díky

doplněno 01.03.11 15:22:

ještě že je ta demokracie, každý si může tvrdit cokoliv chce, i blbost.

ar*

Milane, to zase někdo za něho píše, jsem zvědav na koho to bude svádět tentokrát. Jestli zase na mě *smich*

poradte.cz/...

bono*

Ne, toto píšu original a přesto že se vám to nelíbí, tak si za tím stojím.

tesyk*

Doplňujete špatně, né každé auto má hnaný předek a zadek připíná. To je spíš konstrukce SUV, ale OFFROUD to má obráceně. Pevně hnanou zadní nápravu a připínanou přední, případně přes mezinápravový diff hnané obě. A jestli na tom zadku má samosvorný diferenciál, tak po delší době se ty lamely odporoučí.

xxx*

Ano máte pravdu, že offroad to má v 99% obráceně mi se zde však bavíme o osobních vozech (pán je majitelem VW Golf) K funkci diferenciálu jsem se již výjadřil a zmínil jsem, že mi nějak nedošlo, že diferenciál je v chodu i při odpojené náprevě od hnací hřídele.

bono*

Mi se zde bavíme, strašný.

xxx*

Ano vysokoškolský vůl se ozval na gramatiku, ale v technice si stojí za svou hloupou pravdou, kteoru mu zde každý vyvrací. Když se spletu alespoň uznám chybu. Jenže vaše ego to zkrátka nedovolí, tak když dojdou argumenty odvede téma jinám. Vy máte opravdu úroveň vesnického vola ;) Dál se k vašim poznámkám nevyjadřuji ať budou jakékoliv vy uhelný boxere :D

bono*

Ano,došly vám argumenty.Jinak vám dělá problém interpunkce, jestli teda víte co to je.

stirecek*

To teda kdo má diferák, ať se vyhýbá zatáčkám a kruháčům;)

 

rik
hodnocení

0x

do podobných debat se nezapojuju, ale přečíst si tady, že diferenciál se poškodí rozdílnými otáčkami jednotlivých kol - to mě opravdu zvedlo. Diferenciál - volně přeloženo: zařízení které dělá rozdíly - je zkonstruován přesně kvůli různým otáčkám pravé a levé strany vozu v zatáčkách. Nelze jej poškodit ani v případě, kdy jedno kolo se zcela zastaví - druhé bude mít prostě dvojnásobek otáček. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale napsat, že se rozdílnými otáčkami diferenciál poškodí - to může jen technický analfabet a debil.

xxx*

Pozor pan bono má VŠ technického směru a boxoval za uhelné sklady :)

jarda3*

To ovsem neplati uplne pro lamelove samosvorne diferencialy, tam dochazi k brutalnimu opotrebeni pri vetsim zaberu a rozdilnych otackach. Zrovna s jednim takovym bojuju ;)

tesyk*

Měl jsem na mysli lamelový diff, nikoliv klasický s planetovým soukolím.

bono*

Ano jsem debil, ale při trvalých rozdílných otáčkách kol se satelity točí jak rozbrušovačka a po chvíli odejdou.Bohužel,komu není rady...

 

rik

Při trvalém rozdíllu se satelity roztočí přesně v poměru průměrů kol.Takže i kdyby jedno kolo mělo poloviční průměr, roztočí se o polovinu vššími otáčkami. Satelity jsou vyráběny stejnou technologií jako například kola v převodovce, včetně povrchového zušechtění a včetně uložení v kvalitní olejové lázni. Kola v převodovce přitom dosahují mnohem vyšších otáček a jejich životnost lze počítat na statisíce i miliony ujetých km bez újmy. A to s byvíme o dojetí v řádu desítek kilometrů.

Se svými demagogickými tvrzeními jste megadebil. Měli by vás ukazovat jako atrakci na pouti.

bono*

Tak konečně chápu že nevíte jak to v diferenciálu běhá.O hypoidních soukolích jste též neslyšel, nemá cenu vysvětlovat.Odpovídejte raději na otázky typu favorit nestartuje,punto nesvítí.

Taky se kloním k názoru, že na chvíli rozdílné otáčky u kol diferenciál nepoškodí, ale při dlohodobé jízdě s různými průměry kol nejspíš dojde k poškození diferenciálu. Vím, že u staršího osobního auta 4x4 jsme používali přední kola 195/50/15, zadní 205/40/15, a mezinápravový diferenciál šel po nějaké době do kytek. Proto si myslím, že u diferenciálu na nápravě s různými koly by také došlo k poškození.

stirecek*

Proboha lidi pochopte, že ten diferák ty rozdílné otáčky srovnává, abyste mohli otočit volantem a projet zatáčkou bez toho, aby kola pískaly. Tomu diferáku je úplně jedno, jestli auto jede do zatáčky nebo jestli je jedno kolo větší, protože právě od toho tam je. Mám na mysli běžné nápravové a mezinápravové diferáky, je jasné, pokud se zapne manuálně pohon 4x4 tak ty gumy trpí, ale pro běžnou jízdu stačí elektronika, která srovnává rozdílné otáčky náprav při prokluzu, ale i tak gumy u čtyřkolky víc trpí. Třeba takový focus RS má diferák ze zvýšenou svorností, ale není tam od toho, aby se víc opotřebovával, ale aby právě ty rozdílné otáčky srovnával a zlepšoval trakci v zatáčkách. U běžného auta za snížené adheze tohle zajišťuje ESP.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]