Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení rádia v golfu bez iso konektoru

Od: skolka odpovědí: 29 změna:

Dobrý den mám Golfa 2 a bylo v něm rádio ale zloději mi ho ukradly i s iso konektory takže ted mi tam zustali jen oholené dráty :( A mám starší rádio a to nemá iso konektory vubec tak se ptám jestly když zjistím v autě co je přívod a co vede k repro mám jen přední :( tak jestly stačí třeba na klasickou čokoládu připojit přívod z autorádia na přívod v autě respektivě +a- no a repro. .Nepoužívat iso konektror lze? nevím totiš kerý kabel v aute je k čemu a u autorádia co mám je starší to má taky jen dráty ale vím co je k čemu funguje mi ted jako rádio v garáži přes trafo. Tak by mě zajímalo jestly jde tedy z auta vzít +a- a připojit to na rádio?

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Samozřejmně , že takto rádio můžete zapojit a místo ISO použít čokoládu. ISO je jen kvůli jednoduššímu zapjení ,ale pokud si zjistítě který drát kam zapojit tak není problém použít jiný konektor.

skolka
hodnocení

Děkuji za odpově no u rádia vím co je přívod ale v autě to musím zjistit stačí običejná zkoušečka s žarovkou? myslím tím když jsistím že dvěma dráty prochází proud tak to mužu k tomu připojit?

ar*

Stačí i ta žárovička . Napájení + bývá červené (od spínačky) , stálé + bývá žluté. - bývá černé a nebo fialovýs černým proužkem. Repro bývá Zelené a šedé (pokud jsou jen dva repro) - u repra má černý proužek. Barvy se ,ale mohou lišit, nevím z hlavy přesně jaké barvy má Golf 2 , proto jsem napsal nejpoužívanější barvy u napájení autorádií.

skolka
hodnocení

Myslíte že tedy jak auto stojí bez otočení klíčku nebo nastartování zjistím tedy zkoušečkou které dva dráty mám tedy připojit k radiu?

 

skolka
hodnocení

Myslím tím když najdu dva dráty ktery budou dávat proud tak k ním mužu připojit dva dráty od rádia? A rada jak mužu zjsistit který drát v autě vede k reproduktorum?

ar*

Nejprve si najdete + 12V jak při zapnutém klíčku tak i stálé napajení +12V. Při hledání +12V druhý kabílek přidělějte na kroserii, až najdete +12V tak spojte kablik na +12V a druhým kablikem najdete kabel ukostření. Napájení repro budete muset nejspíš podívat na kabely které jsou napojeny u reproduktorů(nevím kde je máte ,ale asi ve dveřích) a pak podle toho která barva vede k levému a pravému repru napojíte.

doplněno 16.02.11 23:57:

Normálně jeden drát připojit na kovový díl blízko autorádia aby bylo jisté že jde o kostru -

doplněno 17.02.11 00:00:

Jo ty myslíš zkoušečku na 220V , takovou tu tušku nabo i šroubováček. To né, já mysle normálně nějakou 12V žárovku a od ní dva dráty , když už není nějaký multimetr.

skolka
hodnocení

Jak na karoserii? Když u skoušečky skusím např červený drát připnout svorkou na zkoušečce a tužkou s žárovičkou mám hledat další drát kerý se při spojení rosvítí? A u repro jsem se koukal tam vedou dva dráty ale někde jsou asi napojené proto že v přístrojovce jsou zase jiné barvy

skolka
hodnocení

Tak že stačí spojit autorádio dvema přívody s autem a pak z autorádia už jen k repro?

skolka
hodnocení

Ted mě nenapadá kovový díl blízko rádia ale myslíte že má tedy jeden konec zkoušečky pripojit na kovový díl v aute a druhým koncem hledat mezi dráty +12 V? Ale pak v tom chaosu drátu tedy najdu dva dráty které připojím k autorádiu? Resp +a-?

skolka
hodnocení

nn na 12V skoušečku s dvema dráty svorkou a šroubovákem

skolka
hodnocení

Prostě když v autě spojím třeba červenej a černej drát skoušečkou na 12 V tak se rosvítí tak k tomu mužu potom připojit autorádio,?

xxx*

Jak psal kolega nahoře. Žárovkovou zkoušečkou najděte ve svazku +12V, který je stálý tedy i s vypnutým klíčkem. Pak najděte +12V spínací tzn proud na vodiči bude pouze se zapnutým klíčkem. Kostru nejlépe chyťte někde přímo za rádiem. Pokud od reproduktoru nevede stejný kabel k autorádiu zkuste jej dohledat přes tzv pípák na multimetru. Pokud je to stejný vodič a na každé straně je jeden pin multimetru bude pípat (musí být zapnut pro pípák). Nebo prostě zkoušejte na zapnutém autorádiu vodiče, které jsou pravděpodobně od reproduktoru,

skolka
hodnocení

Děkuji za odpověd zakže když najdu v autě drát např červený a černý tak jej mužu klasicky připojit k rádiu jako do ted ho mám k frafu doma a repro musím najjít dráty a připojit jej k rádiu? A nebude si vybíjet baterie nebo nemužu to nějak zkratovat?

skolka
hodnocení

Ale já potřebuji stálý proud aby rádio šlo i bez otočení klíčku stačí ho tedy připojit pouze dvěma dráty? Ted mi taky k rádiu de trafo a tam mám jen 2 přívody . V autě tedy nemám kam k rádiu připojit jak stálych 12V tak i s otočením klíčku to nepotřebuji.

xxx*

Proud spínací slouží k tomu aby autorádio po vysunutí klíčku nefungovalo. Hlavně z důvodu úspory energie. Samozřejmě není nutné tento proud zapojovat. Pokud na autorádiu není nutný můžete jej nahradit +12V stálým. Každopádně spínací proud dohledejte důkladně zaizolujte aby nedošlo ke skratu.

doplněno 17.02.11 10:32:

Oprava pokud je nutný lze jej nahradit +12V stálým aby šlo zapnout i s vypnutým klíčkem. Pokud nutný není nemusíte jej zapojovat tedy ani není kam ho zapojit.

doplněno 17.02.11 10:34:

Takže ano stačí +12V a kostra. Následně dohledat reproduktory. Doporučuji však dodržet +/- u reproduktoru. Otočením dojde ke značnému snížení kvality zvuku.

skolka
hodnocení

Ale u rproduktoru nevím kde je +a- není to tam označeno a ve svasku kabelu v autě též nwm

xxx*

Na poslech to lze poznat. Při správném zapojení hrají čistěji

skolka
hodnocení

Aha ted mám to radio přes trafo doma je tedy starší ale když k němu připojím reproduktory tak se začne vypínat a v repro je slyšet takové stejní tututututut a reprokuktor jakoby skáže nahoru a dolu a jen chvilkama tam zní hudba ale ale pořád ty repro jakoby dělají vidný zvuk ikdyž není puštěná kazeta nebo fm je to blbě zapojené? Nebo v aute když to tedy připojím na baterku bude lepší než přes trafo?

xxx*

No s největší pravděpodobností jste špatně zapojil reproduktor. Nejspíš jste na něj přivedl 12V jinak si to nedokáži vysvětlit.

skolka
hodnocení

No ale z rádia jsem dal dva výstupy na trafo to funguje dobře rádio se rosvítí všechno a je to ok.Ale pak jsem tam jso vývody na repro a k těm jsou 2 dráty ne musítam jít přívod a zvuk ne? Nebo jak to funguje když potřebuji aby to hrálo?

xxx*

No do autorádia musí jít +12V a kostra. Na reprudoktur musí jít sginální kabel od autorádia a to + a -

skolka
hodnocení

Ano vím když to mám na trafu tak mám +a- připojené k trafu .Ale k repro mi to jde hraje to ale reprák divně hraje a když pusím FM tak se musí dat balance a seřídit to jinak rádio začne do rytmu repro blikat a přerušovat prostě blbne A když přidám hlasitost tak taky pak se začne vypínat a zapínat nwm co stím?

xxx*

A tohle vám dělá autorádio na trafu? Pak je tedy špatné trafo nebo autorádio. Já nejsem elektrikář a dál vám asi nepomohu zkuste to zapojit v autě. A uvidíte co to bude dělat.

doplněno 17.02.11 13:21:

Osobně bych doporučil zakoupit nový ISO konektor. Nějaké levnější autorádio opatřené ISO. A nové nějaké levné reproduktory. Dohromady to nevýjde na víc než na 2000,- a nebudete muset řešit takovéto problémy.

skolka
hodnocení

Dekuji ale repro jso originál od nokie německý Volkswagen ty jsou v poho ale to rádio asi zakoupím nějaké levné ale je problem že mi v aute zloději uřezaly a iso konektory v Golfu takže v tom svazku drátu nwm co je k čemu no tak jsem zatím myslel že bych si tam dal toto jsem student a nemám na nové rádio a už vubec ne na servis tak mě napadlo si tam dát toto staré co mám v garáži a jen ho připojit klasicky na čokoladu +na+ a-na- v autě a k rádiu připojit repro bylo by to dočasné řešení než se zlepší má finanční situace taky bych nerad aby mi kvuly tomu nedej bože vyhořel Golf nebo skratoval elektriku ale děkuji za rady.

xxx*

Nemáte zač. Vše je jištěno pojistkami. ISO konektor stojí několik mílo desítek korun. Zapojíte he to tak jak jsou vývody z rádia aby do sebe zapadli. Zkusil jste to autorádio zapojit v autě? Dělá to taky potíže?

 

skolka
hodnocení

nn v autě jsem to zatím nezkoušel pač jsem se bal jestly se něco nestane ted to zkusím v nejbližší době =)

xxx*

Já jen že to může dělat to trafo. Stát by se nic nemělo.

golficek1

Je to jedoduché,jediné,co musíš najít,je stálé plus,které se používá na paměť rádia a dává se taky,aby rádio hrálo při vypnutém klíčku,a druhé plus ze spínačky,které tam být zapojené nemusí a to zaizolovat,kostru chytíš za pojistkama,je tam patice na kostry,nebo kdekoli poblíž rádia,a co se týče repra,tak bude lepší natáhnout nové dráty,z výroby byly montované repra do palubovky,jak jsou na krajích ty ofuky a od nich hodně lidí tahalo dráty do dveří,proto možná jsou jiné barvy vodičů,a abys měl jistotu,tak na plus můžeš dát pojistku.

jirkamatapat*

I reproduktory mají + pól a - pól. Znamená to tedy,že je musíš připojit na radio stejnou polaritou.Dále jde o to,jestli Ti dává trafo stejnosměrný proud.Pokud máš trafo připojeno na 220V a výstup nemá usměrňovací diody,je to špatně. Na radiích bývá nálepka s označením barvy jednotlivých vodičů a jejich zapojení a pokud ji tam nemáš,bude problém správně repráky zapojit. I když se však netrefíš na polaritu repráků,hrát by to mělo ale jsou potom problémy jiné.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma iso konektor

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]