Renovace alternátoru doma

Od: Datum: 11.02.11 12:44 odpovědí: 11 změna: 09.09.14 19:18
avatar

Po zjištění problémů s dobíjením a nekřesťansky drahé opravy alternátoru jsem se rozhodl renovovat alt.sám.Proto chci vědět,zda pomůže výměna uhlíků a stíracího kartáče ke zvýšení(obnově)dobíjecího proudu a nebo musím ještě vyměnit něco jiné.

Předem všem děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: des*
Datum: 11.02.11 12:51

Kromě výměny všech uhlíků a důkladného vyfoukání kompresorem,se nic nedělá.Pokud tedy nejsou špatná ložiska,přidat vazelinu,a vizuální prohlídka komutátoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 11.02.11 12:53

A co tak nějaký autošroťák? Předpokladem je, že vinutí a diody jsou v pořádku. Když už je to venku, tak to stírací ústrojí vyměnit, kvalitní přenese vyšší proud.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.02.11 13:05
avatar

Šroťák právě řeším.Nový stojí 3,litry,čínský 1,800,náhradní díly 800 a na šroťáku 300 až 500.Takže asi zvítězí.

Třeba ti dám bod,i když sem to vymyslel asi o minutu spíš.

Datum: 11.02.11 13:19
avatar

jen tak mimochodem-na jaký model konkrétně? na aukru se nechají sehnat za rozumné kačky(osobně dávám i se zárukou na použitý díl,funkci, vše do 500,-)všechny možné,a leckdy i nemožné...a ještě před sháněním by bylo dobrý mrknout někam na e-schopy autodílů,podle vaší motorizace a typu najít "výskyt produktu",tím se rozšiřují možnosti-protože většinou jsou altíky(startéry apod.) na víc motorizací a modelů,nejen,jedné značky...(až na japončíky,ti jsou trošku specifičtější-co kus to pomalu originál)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.11 15:30
avatar

Už jsem to jednou odpovídal.Důležité je rozhodně začít celkovou rozborkou.Pak výměna ložisek,protože i malá vůle znamená kmitání rotoru,a s tím spojené komplikace.Pak uhlíky a stočení komutátoru.Na přesném soustruhu.Nakonec kontrola a změření diod a regulátoru.S nastavením dobíjení zajíždím do servisu,za tři stovky mám na to záruku.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: e250td*
Datum: 11.02.11 17:47

To:jabraka ...S nastavením dobíjení zajíždím do servisu,za tři stovky mám na to záruku... Tak se přiznám,že i když dělám alternátory asi 30roků.tak u dnešních alternátorů nastavit dobíjení neumím. Umím to jedině výmněnou regulátoru alternátoru ,různé typy mají trochu jiné hodnoty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.11 20:15
avatar

Vysvětlení je možné dvojí : 30 let praxe je stále málo a je třeba se stále učit nebo se nejednalo o alternátor "dnešní", ale třeba včerejší! ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: des*
Datum: 12.02.11 00:08

Ono je to totiž tak,že se dnešní regulátory a tudíž nastavování nabíjení nešteluje.Je to monoblok a když se pokazí tak se jen vymění.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jdukolem
Datum: 12.02.11 01:37

Dovoluji si připomenout,že alternátor žádný komutátor nemá,tím se liší od dynama *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.11 15:42
avatar

Dík všem.Už ten vergl ,,mele".Sehnal jsem v KOVOSTEE...druhý za litr slivovice.Původní renovuju a budu mít dva.

doplněno 12.02.11 08:01:

Chyba byla ve stíracích kroužcích rotoru.V jednom byla ,,vymleta" drážka tak dokonale,že uhlík to už nedokázal zvládnout.Tudíž,oprava se zatím nekoná.Přemýšlím,jak moc bude výhodné alt.dávat dohromady.Kroužek nejde snadno měnit a rotor bude dražší jak alt.z vrakáče.Navíc byl zřejmě rozebraný původním majitelem tak neodborně,že se divím,jak to mohlo fungovat.

Od: abcd*
Datum: 09.09.14 19:18

na alternatoru krome uhliku muzou odejit diody, regulator popr. pri pretizeni vinuti a taky je dobre zkontrolovat komutator

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.