Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolísání otáček

Od: sanka* odpovědí: 30 změna:
Dobrý den,na diagnostice mi našli chybu u snímače chladící kapaliny,protože po studeném startu mi kolísají otáčky,nebo chcípne,nastartovat jde v pohodě,ale pak se to většinou jakoby přidusí,když by jsem chtěl ihned vyjet..Nechal jsem tedy to čidlo vyměnit a vymazat chyby na tom VAG,napojování mi dělali v autorizovaném servisu..Problém ale stále trval a tak jsem na radu nechal vyčistit škrtící klapku a když jsem byl tentokrát na VAG,aby to nějak nastavili tak se opět ukázala chyba u toho snímače,ale i ty staré,asi u pojistek..Mezitím čištěním,jsem totiž musel odpojit baterku,je te tedy možné,že se ty chyby mohou takhle ukázat znovu,kvůli odpjení baerky?A co by prosím mohlo být za problém s tím kolísáním?Někdo říkal lamb. sonda,někdo svíčky..Na PC to neukázalo žádnou jinou chybu..To nastavování škrtící klapky taky dělali autorizovaném servisu Škoda..Ještě dodám,že se mi někdy dřív rozsvítila konrolka EPC a na palubovce mi blikal u KM service,ale to taky vymazali..

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xxx*
hodnocení

0x

Pro začátek bych doporučil resetovat krokoví moterk a to tak že ho odpojíte a zase připojíte často to pomůže lambda by se spíše projevila na celé sféře jízdy nikoliv jen za studena to je velice nepravděpodobné svíčky spíše způsobují cukání motoru než kolísání otáček já bych vsadil na krokoví motorek už jsem to viděl u nespočtu aut

sanka*
hodnocení

A co je krokoví motorek? :) O tom jsem snad nikdy neslyšel.. :(

xxx*

Zde jsem pro vás našel drobné vysvětlení včetně fotek bude umístěn s největší pravděpodobností někde v blízkosti škrtící klapky

doplněno 10.02.11 15:00:

pardón zapoměl jsem na odkaz :) renault-megane.cz/...

des*

Tohle jsem si prodělal taky,až na to,že to dělala Lambda sonda.Nefungovala po startu a když se zahřál motor začalo to normálně fungovat.Stojí800kč.

xxx*

To je samozřejmě možné ale není to tak častá příčina kolísání otáček nejprve bych se zaměřil na pravděpodobnější příčiny onoho kolísání otáček tzn jako první na krokoví motorek navíc lambda by byla poznat na diagnostice (špatný poměr směsy a vysoké emise) pokud by byla i lambda za catl tak by jí to mělo vyhodotit i jako přímou závadu ovšem tím si nejsem jistý a proto to nebudu dál rozvádět

sanka*
hodnocení

No,zatím mám vyčistěné to čidlo a škrtící klapku,mechanik mi řekl,že tedy můžeme měnit jedno po druhém,až na to přijdeme,ale na to jsem se mu od srdce zasmál.. :D A jak je to s tou pamětí toho laubního PC?Je to možné,co jsem psal?

xxx*

No to že by se vám načetla chyba z důvodu odpojení baterie je velice ale opravdu velice nepravděpodobné protože baterie s tímto čidlem nijak přímo nesouvisí dlouhodobé odpojení baterie může například způsobit deaktivaci kódu imobilizéru a je nutné ho znovu nastavit jelikož auto po startu okamžitě zhasíná ŘJ má tzv dvě paměti závad a to sporadickou pamět a pamět závad (nejsem si jistý zda je sporadická až od roku 2000) podstatné je však to že závada se sama z ŘJ z paměti závad nikdy neodstraní vždy musí být odstraněna pomocí diagnostiky jsou zde i drobné vyjímky ale ty sem nepatří co se kontrolky service týče většina aut jí má nastavenou na určité km kdy se automaticky spustí a doporučuje prohlídku v servisu lze jí stejně jako kontrolko pro výměnu oleje resetovat kombinací tlačítek a zapalováním co se VAGU týče nepatří mezi mé oblíbence osobně mám raději například VCDS ale to je otázkou vkusu dále ke kolísání zkoušel jste resetovat ten motorek často pomůže i když třeba jen krátkodobě pouhý reset ale alespoň výte kde je zakopaný pes napište mi odkud jste pokud budete chtít můžeme auto napýchnout a zjistit jak se věci opravdu mají

Lucinka19:16
No to, že by se vám načetla chyba z důvodu odpojení baterie je velice, ale opravdu velice nepravděpodobné. Protože baterie s tímto čidlem nijak přímo nesouvisí, dlouhodobé odpojení baterie může například způsobit deaktivaci kódu imobilizéru a je nutné ho znovu nastavit, jelikož auto po startu okamžitě zhasíná. ŘJ má tzv. dvě paměti závad, a to sporadickou pamět a pamět závad (nejsem si jistý zda je sporadická až od roku 2000) podstatné je však to, že závada se sama z ŘJ z paměti závad nikdy neodstraní, vždy musí být odstraněna pomocí diagnostiky. Jsou zde i drobné vyjímky, ale ty sem nepatří. Co se kontrolky service týče, většina aut jí má nastavenou na určité km, kdy se automaticky spustí a doporučuje prohlídku v servisu. Lze jí stejně jako kontrolko pro výměnu oleje resetovat kombinací tlačítek a zapalováním. Co se VAGU týče nepatří mezi mé oblíbence, osobně mám raději například VCDS, ale to je otázkou vkusu. Dále ke kolísání, zkoušel jste resetovat ten motorek? často pomůže, i když třeba jen krátkodobě, pouhý reset. Ale alespoň víte kde je zakopaný pes. napište mi odkud jste pokud budete chtít můžeme auto napýchnout a zjistit jak se věci opravdu mají
doplněno 10.02.11 19:19:

Pardón za zdvojený text přítelkyně mi pomáhala opravit text jak píši rychle nemám čas na čárky :)

sanka*
hodnocení

Hm,tak to je mi divné,když to jednou vymazal,pak nic nenašel a pak se znovu objevili ty chyby..Jsem z Tachova,jestli vám to něco bude říkat.. :)

xxx*

Diagnostiku prováděli někde v servisu nebo nějaký patolízal doma? Ono se totiž často stává že spousta lidí má doma nekvalitní diagnostické zařízení a pak se některé chyby zobrazují jen občas někdy to jde připojit někdy zase ne. Já to k vám mám více jak 200km takže doporučím nalézt jiného mechanike. S tím motorkem jste něco dělal a pomohlo to?

sanka*
hodnocení

Zatím ne,bohužel jsem pořád v práci,mám tak blbé směny.. :( Byl to mechanik u autorizovaného prodejce Škoda,vlastně oba..Měli na to tedy ale oba dva takovou malou krabičku,ten starý VAG no.. :) A jednou jsem byl u soukromého automechanika,který to měl na laptopu,ale nebyl to žádný začítečník a tomu to vlastně ukázalo to samé,ale tam jsem byl před výměnou toho čidla..

des*

Protože jsem přijel do sevízu se zahřátým motorem tak byla lambda v pořádku-a přesto špatná.

sanka*
hodnocení

No,tak jen abych dodal,teď už při nastartování motor drží otáčky kolem 1000,pak to klesá a najednou se zadusí a chcípne,dřív se jen zadusil.. :( Když nastartuji po druhé,vše je ok a mohl by jsem rovnou jet..Asi to stejně budu muset nechat na nějakém mechanikovi,na to by jsem si netroufnul..Pořád mám pochyb,jestli je tam vůbec správné čidlo,nejde mi to na rozum,že by ten počítač nic nenašel.. :(

sanka*
hodnocení

Teď mě ještě napadá,že ze začátku,když jsem se s autem rozjížděl,tak jsem často omylem zařadil 3 místo 1,mám auto krátce,dříve jsem měl formana,tak jsem nebyl zvyklý,že to jde tak zlehka.. :) To se mi taky rozsvítila kontrolka EPC,proto jsem jel na diagnostiku a tam mi řekli,že mám vadné to čidlo a všechno to začalo..Nemůže mít to rozjíždění nějaký vliv,že by se něco přetížilo,nebo já nevím..? :) Opravdu mě to šíleně štve..Někdy se dá rozjet v pohodě,někdy musím čekat a otáčky buď tedy klesnou,nebo auto chcípne,ale když po druhé nastartuji,tak je vše v pohodě..Jedinné chyby které diagnostika ukázala bylo to čidlo chladící kapaliny,nějakou pojistku,snímač klepání a ještě nevím co konkrétně,ale vím že tam bylo něco s nějakou směsí,že byla moc obohacená,souviselo to s palivem,tak prosím dáme hlavy dohromady a pojďte na to přijít..DĚKUJI!

xxx*

No že by špatné rozjetí na 3 rychlostní stupeň mělo takovíto nežádoucí vliv o tom dost pochybuji to se stává spoustu lidem včetně mě taky se mi to stalo a takovýhle dopad to tedy nemělo to čidlo klepání je však zajímavější rozhodně v něm vidím mnohem větší spojitost než s čidlem teploty kapaliny toto čidlo slouží k tomu aby identifikovalo detonační hoření a pokud k němo dojde ŘJ si automaticky upraví co je zapotřebí k eliminaci právě onoho detonačního hoření (předstich, směs) pokud čidlo udává špatné hodnoty mohlo by dojít k oněm problémům ale je to čistě teoretické zkuste čidlo odpojit motor by potom měl běžet na základní program poprípadě na nouzoví program ale měl by běžet bez potíží (na nouzoví program s omezením výkonu) a uvidíte zda je to opravdu tímto čidlem ale zdůrazňuji že s odpojeným čidlem NESMÍTE! jezdit dlouho nebo raději téměř vůbec mohlo by dojít k vážné havárii motoru proto jenom k odzkoušení a pak hned připojit a do servisu čidlo bude umístěno přímo na bloku motoru často je mezi 2 a 3 válcem zhruba v polovině bloku

sanka*
hodnocení

No to by jsem asi taky musel nechat na mechanika,ale četl jsem že takové problémy může dělat třeba váha vzduchu,ale to je i přes ten snímač klepání,to spolu souvisí,že?

doplněno 13.02.11 23:06:

Ale je možné,že když by třeba vymazal mechanik paměť,tak už se to znovu neukáže?

doplněno 13.02.11 23:07:

Myslím chyba na tom klepání.. :)

xxx*

Chyba se načte znovu a to ve chvíli kdy si jí ŘJ ověří váha vzduchu je zase uplně jiné zařízení než snímač klepání samozřejmě i on by toto mohla způsobit ale spíše by se podepsala na motoru tak že by se její závada projevovala pořád a nikoliv jen za studena či ve volnoběhu ikdyž možné je to samozřejmě také mi ovšem řešíme to k čemu máme indície tudýš závady které nám napsala ŘJ bohužel ŘJ nedokáže sama nikdy odhalit závadu pracuje pouze s tím co zná je to v podstatě takový lexikon závad a podle chyb které k ní přichází od různých čidel apod přiřazuje závady takové které jsou nejpravděpodobnější tudíš se může splést které se pak vypíší v paměti závad čím starší auto tím větší pravděpodobnost špatné diagnostiky z důvodu technologie ale čím novější tím zase z důvodu vyššího počtu elektroniky stejně jako člověk nám se stalo že hlásila vadný snímač klikové hřídele ale ve výsludky byl špatný on a ještě snímač vačkové hřídele který se nám objevil až po výměně snímače prvního když už ŘJ neměla kam jinám závadu přiřadit já osobně bych vám doporučil nalézt nějakého spolehlivějšího diagnostika který se zaměřuje na diagnostiku a třebaautoelektro VAGA má doma skoro každý jouda on bude spíše identifikovat kde je problém prohlédne si kromě paměti závad i třeba poměr směsy a spoustu dalších informací které ho nasměřují k oné závadě mi jsme třeba takový že nepracujem od hodiny ale předem sjednáme cenu a auto neodjede dokud není vše prověřené a v pořádku funkční pokud se po odjezdu závada znovu projeví vše bezplatně prověříme a pokud závada byla způsobena špatným odhadem nebo diagnostikou je oprava zdarma platí se pouze případné díly které se musejí dále dokupovat

sanka*
hodnocení

No,tohle byl sice menchanik na doporučení,který dělal práci,ale na diagnostiku jsem vždycky musel do jiné dílny,tam mi to sice dělali zdarma,ale stejně je to pěkně na prd.. :) Musím se porozhlídnout po nějakém jiném..A tak tedy samotný snímač klepání by mohl způsobovat tento problém,s tím chípáním,nebo kolísáním při studeném startu?

xxx*

Je to možné i když je to v řadě příčin mnohem dál než jiné tedy méně pravděpodoné tak teoreticky to možné je držíme se toho co nám řekla diagnostika chce to někoho kdo se v diagnostice vyzná paměť závad umí vyčíst každý :)

sanka*
hodnocení

No,tak to tedy nevím,co dělat.. :( Dát to jen někam do servisu,aby zjistili co s tím je tak si účtujou 600 za hodinu,asi mi nic jiného nezbyde..

xxx*

Najděte si levnější :) nebo přímo někoho kdo se zabívá diagnostikou většinou maj pevnou sazbu za úkon škoda že bydlíte tak daleko zde jsou mnohem levnější :)

sanka*
hodnocení

No,teď jdu od jednoho mechanika,je to známý,tak mi třeba nabídnul,že můžeme vzít od někoho tu škrtící klapku a zkusit jí,jestli není špatná,ale říkal,že snímač klepání nemá na volnoběh nějaký významný vliv,ale za studena že jde hlavně o tu klapku..A jen pro zajímavost,bratr má taky Seat Cordoba,r.v. 97 myslím a teď jsem zkoušel start za studena u něj,otáčky samy od sebe neklesly,ale po přidání plynu se mu motor taky zadusil.. :D Asi na tohle trpí většina Seatů..

xxx*

Je to možné však já jsem psal že ten snímač je nepravděpodobný ale že teoreticky je to možné ono takhle po internetu se špatně něco řeší vždy je lepší stát u auta :)

sanka*
hodnocení

No,to určitě.. :( Kdyby to bylo někam tam k vám trochu blíž.. :) A nějaké svíčky nebo tak,tím by jsem se neměl zabívat?

xxx*

Se víčkami jsem měl již spoustu problémů ale většinou se jednalo o cukání motoru nikoliv o kolísání otáček zadusení motoru by však způsobit mohli ale to vše se nechá lehce změřit na lépe vybavené dílně bez nutnosti kupování dílů každopádně výměnou svíček motoru jedině prospějete a není to nic drahého hlavně musíte dát svíčky které jsou pro výrobce pro motor doporučené

sanka*
hodnocení

No,jak jsem včera jel do práce,tak bylo všechno v pořádku,třikrát jsem nastartoval a třikrát žádné kolísání,ani chcípnutí.. :) Ale to byla asi nej náhoda.. :( A kolik to může stát ty svíčky?

xxx*

To záleží jaké vám předepisuje výrobce ale do 500 se zcela jistě vejdete

 

sanka*
hodnocení

Tak teď jsem byl ještě zkusit nastartovat,nedalo mi to.. :) Ale zase to šlo v pohodě,jen jsem při startování nepřidal plyn,může to mít na to nějaký vliv?Ani nevím,jak je startovat lepší,jestli plyn sešlápnout,nebo jen otočit klíčkem..?Psalo to na tom vag i něco s nějakou směsí,myslím s palivem,tak že by se to přidáním plynu mohl nějak přehltit? :) To mě jen tak napadlo,ale asi to bude ptákovina,že?

des*

Vážený,už nahoře jsem ti psal,že to dělá LAMBDA,pokud nevěříš,nemusíš,ale stejně na to dojde.Že ji vyměníš.Dělalo mi to úplně to samé.Po startu jsem se nemohl dotknout plynu,protože to okamžitě chcíplo.Po zahřátí to šlo.Nyní nastartuji a jedu pryč okamžitě,nic to nedělá,sonda to ukočíruje.

sanka*
hodnocení

No,já neříkám,že nevěřím,ale zatím jsem neměl možnost nechat auto připojit studené.. :)

sanka*
hodnocení

A jak je to s tím startováním,jak jsem psal v předešlém příspěvku,má to nějaký vliv? :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]