Nejste přihlášen/a.
caute,
chcel by som zistit. na motore 1.9 tdi 96kw, mi teraz v zime dost pomaly stupne teplota na 90 nasledne klesne na 80-85 a zasa stupne na 90. je to normalne alebo myslite ze by bolo treba vymenit termostat? diky
Při rozjezdu studeného motoru chvíli trvá,než se poměrně velký objem chladicí kapaliny ohřeje na provozní teplotu.V tuto dobu je termostat uzavřený.V okamžiku,kdy se dosáhne provozní teploty,termostat otevře cestu kapaliny do chladiče a obsah se vlastně kapalinou z chladiče prudce ochladí a termostat mírně uzavře.Toto kolísání nějakou minutu trvá.pak nastane vyrovnání teplot.Při jízdě také kolísá teplota kapaliny v chladiči třeba pomalou jízdou v koloně,kdy se teplota může vyhoupnout i k 95 stC.
Pokud se motor rozjíždí ve velkém mrazu a dojde k zamrznutí chladiče,neproudí kapalina dostatečně a může dojít i k zvýšení teploty i na 110 st C,pak je nutno zastavit a chvíli počkat.
JABRAKA
Kolísání teploty v počátku prohřívání motoru je normální jev,jak píše jabraka. Ale promrzání chladiče je věc,ke které nesmí docházet .Směs vody a nemrznouí kapaliny musí být namíchaná tak aby k tomu nemohlo dojít . Práce termostatu se na voze zkouší vždy jen při totálně vypnutém topení ,to značí uzavřený přívod do radiátorů ,ne jen vypnout ventilátor . Termostat na vstup vody do radiátorů nemá vliv .
takto, aby som to uviedol na pravu mieru, ta teplota mi kolise aj trebars po hodine jazdy na dialnici, sice nikdy nepresiahne 90 ale ani tam nevydrzi viac ako 5 minut... :/ pravda je ze som to neskusal bez pustenej klimy ale myslim ze aj s pustenou klimou by mala drzat na 90 pri stabilnej jazde... nie?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.