Nejste přihlášen/a.
mate nekdo zkusenosti s touto pneu? popripade jake? nenasel jsem nikde recenze,dekuji
S touto pneu jsem se ještě nesetkal,jde o poměrně nový vzor.Matadory občas prodávám a mám je na několika dodávkách.Co se týká výdrže, nemají konkurenci.Je to však vyváženo horšími jízdními vlastnostmi, hlavně u zimních brzdění není to pravé.Holt něco za něco.Oproti čínským Gudridge, nebo proti Debicám,Kumho a dalším sračkám je to ale luxusní guma.Vzhledem k tomu,že jde o letní gumu, nebál bych se toho, na běžné ježdění bude dobrá.
Trocha historie neuškodí.Firma Baťa před rokem 1945 nevyráběla jen boty ,ale i výtečné pnumatiky.Ty po roce 1945 získaly značku BARUM.Je to zkratka Ba(ťa)RU(bena)M(atador).Po rozdělení republiky se pak firma rozdělila na tři firmy,Baťa -Zlín,později Rudý říjen Gottwaldov.Rubena -Náchod a Matador - Bratislava.Technologie je příbuzná a spolupráce i nadále trvá a Otrokovická fabrika se stala s koncernem AG Continental největší fabrikou ve střední evropě.
No to je tak stručně,proto je i Matador velmi dobrá značka.
JABRAKA
No, tak přesně tyhle jsem na podzim zul z auta - a už nikdy více, nemíním se zabít! Na mokru ta guma vůbec nedrží, kilometrový proběh nízký jako hrom. V tomto rozměru používám na Mondeu Bridgestone Turanza a je to zcela jiné kafe. Přitom cenově v tom nebyl velký rozdíl.
V tom případě doporučuji velkou prohlídku vašeho starého mondea,výměnu čepů,brzd,tlumičů, někde máte těžkou závadu, nebo jste tyto matadory nikdy neměl a plkáte tu.
Pozoruhodná diagnostika! Jen si neumím vysvětlit, jak je možné, že po výměně pneu všechny tyto "těžké závady" zmizely?
V tom případě doporučuji velkou prohlídku vašeho starého mondea,výměnu čepů,brzd,tlumičů, někde máte těžkou závadu, nebo jste tyto matadory nikdy neměl a plkáte tu.
No mě přijde levnější a smysluplnější než výměna půlky ,,starýho´´ Mondea vyměnit ty Matadory za něco, co se chová jako pneumatika. Plkat zde opravdu nepotřebuji, šlo mě pouze o to, aby si někdo další nenaběhl. Ony se ty Matadorky totiž za sucha chovají celkem způsobně, ale estráda začíná, když začne pršet. Jednak ty gumy nestíhají evidentně při této šířce odvádět vodu - velmi markantní a obveselující prvek jinak fádní cesty po hopsaštráse D1 - takové vjetí do vyjeté koleje po náklaďácích propvěří bdělost šoféra. Ale, bohužel, i zatáčkovitá okreska není to pravé za mokra - gumy utíkají do strany, při brždění ( byť nijak intenzivním) hned mlátí ABS. Pozoruhodný jev je to, že to auto nedělalo na Dunlopech, pak na Matadorech jo, a na Bridgestonkách taky ne. Asi má nějakou pozoruhodnou regenerační fičuru a umí se samo opravit, že? :D
Ale to co tu popisujete o vyjetých kolejích je všeobecný problém všech gum. Pokud si myslíte, že Vás to nerozhodí, jste naivní, nebo spíš nemáte mnoho kilometrů naježděno.
Jízdu v kolejích velmi ovlivňuje tvrdost pláště a hlavně bočnice +celkové rozměry pneu . A je opravdu na knihu, vypsat Vám, kde a za jakých podmínek k různým druhům chování dochází.
A věřte, že na D1 jsem lítal v kolejích i s mými P7000 205/45/17 +zesílené bočnice.
PS- rada- když příště do kolejí vjedete, mějte na pamětí že v nich za deště není nikdy stejné množství vody (tudíž je vaše objektivita dost na hraně) - každopádně v tomto případě nelomcujte s volantem a nechte auto sednout v klidu samo ony si to gumy srovnají samy, jen je dobré držet volant tak jak se má a nesledovat zmoklé lehké děvy na E55
Ar:
Tady máš kompletní historii výroby pneumatik BARUM:Co bylo vyráběno předtím,to bylo tak na bicykly.
JABRAKA
Pokud člověk chce znát historii většinou je potřeba více informací, proto můžete číst tady
Proto si stále stojím za tím , že Barum vzniknul ze tří samostatných Fy .
Are,já jsem přímo křtěný u Bati a to co Matador vyráběl znám už 50 let.Baťa vyráběl výrobky z kaučuku už brzy po 1 světové.A vyráběl toho mnohem víc jako Matador,.Kromě gumovek a galoší pro armádu i plynové masky.Ale to není rozhodující.A ve své první odpovědi jsem i napsal,jak název BARUM vzniknul.Také jsem ve všech závodech i byl.Učil jsem se to ve škole ve Zlíně.Na NETu jsem našel jen nějaké odkazy,ale i nepravdy.
JABRAKA
No sice to absolutně nesouvisí s otázkou tazatele, který se ptal na konkrétní typ pneu Matador .Pokud se jedná o vaší první odpověď , tak zní ve vašem podaní jasně vyplívá , že Matador patřil Baťovi a a po válce se jen přejmenoval ze složení ˇbatových firem. Já jsem jen upřesnil , že Barum vznikl ze tří samostaných a do té doby konkurenčních firem a ne firem Baťových. To že jste křtěný u Bati je hezké, já jsem sice křtěný v kostele a přesto jsem hluboce nevěřící. :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.