Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vadný termostat?

Od: kolar odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

nedávno mi u mého Opelu Corsa začala haprovat teplota. Po zahřátí malého okruhu teplota normálně spadne a narůstá až na zahřátí velkého okruhu. Ten však, když se ohřeje, narůstá teplota na 100 stupňů, někdy i do červeného. Při pokusu pomoci chlazení zapnutím ventilace interiéru, fouká větrák studený vzduch a teplota vody stále stoupá. Najednou něco sepne, větrák začne foukat horký vzduch, voda probíhá chladičem a teplota ihned spadne na 90. Po chvíli se to celé zase opakuje. Je na vině termostat či něco jiného?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Spíše než vadný termostat to vypadá , že se chladící systém zavzdušňuje. Překontrolijte jestli nejdou do expančky bubliny vduchu, což by značilo prasklé těsnění pod hlavou. Předpokládám, že kapaliny máte v okruhu dost.

 

hodnocení

0x

Spíš odešel spínač elektromotoru chladícího ventilátoru u chladiče. Jeho funkci právě nahradíte zapnutím ventilátoru topení, který ovšem zapíná s prodlevou (až se nastaví klapky pro proudění vzduchu).

Termostat při poruše obvykle zůstává naplno otevřený a motor se velmi pomalu ohřívá a v zimě se vůbec neuhřeje na provozní teplotu.

ar*

Ventilátor "sahary" s tím nemá co dělat, navíc v tomto ročním období za normálního provozu ani nesepne. Pokud takto hapruje teplota a topení chvilku topí a netopí je to jasný příznak toho se se soustava zavzdušňuje (pokud je kapaliny dost). Buď je vyfouklé těsnění pod makovicí , v lepším případě jen zanešený "přepad" do expančky.

erikch*

ventilátor chladiče a ventilátor topení(vzduchu do kabiny) jsou dvě zcela na sobě nezávislé a odlišné věci- ventilátor chladiče(vrtule)spíná čidlo chlad.kapaliny(nebo by mělo)zcela nezávisle na čemkoli jiném než je teplota chlad.kapaliny(bimetal)...A spuštěním topení,kabinového ventilátoru maximálně "ulevíte" přílišné teplotě chlad.kapaliny-ne že jí schladíte na prov.teplotu...

 

e250td*
hodnocení

0x

Jsem toho názoru,že do vodního systému je přifukován vzduch -těsnění hlava,prasklina hlava,etc.- a tím je termostat dočasně izolován od systému vody,tak že dělá nesmysly . Termostat ve vodní lázni je něco jiného jak obalen horkým vzduchem . Opravit ,nebo dojde ke zničení motoru .

doplněno 09.02.11 07:08:

Tak že shoda s názorem který napsal ar.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]