Nejste přihlášen/a.
Chci vyhodit vzduchovy filtr a nahradit ho olejovym. Nemate s tim nekdo zkusenosti? Mozna vam to prijde divne, ale ziju a pracuji momentalne v Saudske Arabii a slysel jsem, ze to tady v techto poveternostnich podmininkach autu moc pomuze...
Problém z hlediska fyziky: Tlak můžeme udělat kompresorem jaký chceme, třeba 15 atmosfér. Ale vakuum, tedy sací sílu, nemůžeme udělat větší, než necelou jednu zápornou atmosféru-(ztráty netěsností). To znamená, že ani motor při 5000 otáčkách za minutu, nám větší sací sílu-nebo podtlak- nedá. A teď si představte- držíte filtr, v druhé ruce máte hadici,ze které fouká tlak 1 atmosféra, co to je, to je nic moc. A tento tlak-v našem případě obrácený podtlak, vytvořený sáním motoru, musí lehce filtrem projít, aby se motor nedusil nedostatkem vzduchu. To znamená, že s vymýšlením filtrů jsou naše možnosti značně omezené. I naolejovaný hadr klade vzduchu přílíš velký odpor, motoru značně poklesne výkon. Před mnoha lety měly jinak primitivní ruské traktory cyklonový čistič vzduchu-byl to hrnec,jehož vnitřek se namazal vazelínou. Sání šlo do hrnce z boku, nasátý vzduch dostal uvnitř prudkou rotaci a součástky prahu odstředivou silou vyletovaly ve směru tečny a nalepily se do vaselíny. Prostředkem filtru pak šel vzduch do motoru. Tento primitivní čistič měl výhodu, že nasátému vzduchu nekladl téměř žádný odpor. Asi tolik k problematice vzduchového filtru.
A co neco na zpusob motokrosovych filtru.
Penovy filtr napusteny specialnim, k tomu urcenym olejem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.