Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stavba vleku z auta

Od: milancb odpovědí: 18 změna:

Zdravím pánové. Co říkáte přestavby starého osobáku na menší autovlek? Zatím takto stroze a pokud se diskuse rozvine, tak přidám další podněty. Předem dík za úvahy. MilanCB

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar luigi

Můj názor že vynaložený čas úsilí a prostředky se vyrovnají koupi vleku originálního a již hotového . *jasne*

milancb
hodnocení

No to je vec nazoru a nakonec je to i mozne... me zajima, zda o tom nekdo neco vi, nebo ne.

milancb
hodnocení

Jeste doplnim, nehledam proc to nejde,ale jak by to mohlo jit.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Mlane, dříve se to dělalo běžně, že měl někdo škodovku a zhotovil si škodovácký vlek. Trabant. trabantový vlek...

Dneska Vám již podobnou přestavbu nikdo nedovolí. Lze postavit individuelní vozík a nechat ho schválit. To je jen na specializované účely. Dnešní výrobci přívěsů ( a že jich je) Vám nabídnou v sortimentu mnoho verzí a použití.

doplněno 06.02.11 12:27:

Milane a co chcete přesněji vědět. Záleží co si představujete " něco o tom ví"

doplněno 06.02.11 12:51:

Milane, porovnáváte něco co nelze. Ale, dříve se to dělávalo, páč to předpisy dovolili. Hlavně ale proto že "nic" nebylo co jste chtěl. Dneska máte možnost vyrobit si přívěs jaký chcete, za dodržení předpisů. Porovnávat to pak s cenou výrobců standardních vleků to nejde.

Takže pokud máte představu, že si vyrobíte vlek sám doma, doporučuji kontaktovat techniky na evidenci vozidel, dodají všechny předpisy které musíte nastudovat, a poradí čeho se vyvarovat.

Neexistuje nejde.

milancb
hodnocení

No... posledni dobou vnimam, jak casto dost lidi rika... "to se delavalo driv,ale dnes ne" jinak receno, ze kdyz jsme zili v komunismu, tak jsme meli zrucne rucky a dnes se to nevyplaci,ale... videl jsem jak v Nemecku tan v Anglii jak to delaji a dokonce na kseft. Svete div se, vyspele staty a ono se to tam dela a asi vyplati a u nas to je jaksi uz blbost. Tohle mi nejak nejde do mozku :( Nebo maji vyspele staty volnejsi legislativu,ci co? Nebo maji levnejsi prac silu, ci co? Nebo maji levnejsi materialy? Nejak jsem z postoju v CR zmatenej.

aaaaaaaaaaaaaaaaa

příbuzný, origoš west němec, kutill, zahradník, tací tu byli právě za komunistů. A je to ing. Projde blešáky, projede ebay a už sestavuje.

milancb
hodnocení

V kazdem poripade dik za rekce... No co, zda je to mozne prihlasit bez abnormalne velkych nakladu tj. vyuzit trebas skulinu v yakonech nebo tak neco. Je mi jasne, ze klasicky urednik rekne "to nelze" ale verit linemu urednikovi je jaksi dost o nicem.

Zeptam se jinak... kdyz se stavi doma vlek, tak mimo toho, ze musi svaret svarec s dokladem, tak dily musi byt homologovane, ze? Takze naprava, karoserie atd. jsou dily davno homologovane na provoz a navic v plnem vyuziti / zatizeni, kdyz to je na kompletnim vozidle. No, takze asi i proto to v zapadnich zemich umi vyuzit a postavit z osobaku doslouzileho vlek s tim, ze uriznou predni podbehy, udelaji tam jakesi plato pro upevneni oje ke zbytku karoserie a je hotovo. Samozrejme, ze je otazka jak to maj se schvalenim,ale kdyz to delaji na ruzna stara auta (videl jsem minimalne 5 znacek) tak se o masivni schvalovani asi nejedna. Takze zatim tak...

milancb
hodnocení

No to ja znam, technici atd. na uradech... dobre vim, jak jich 5 rekne , ze neco nejde a proc a ze muj pozadavek je i divnej, ale kdyz ma clovek stesti, tak 6 pak rekne udelejte to tak a tak a ono to pak i funguje. Proto se ted ptam tady, zda nekdo neco podobneho resil? Pokud ne, tak se neda nic delat... nakonec si clovek muze postavit i osobni auto a po desne procedure ho nechat schvalit. Znovu opakuji, ze kdyz to jde ve vyspele zemi, tak proc by to nemelo jit u nas? Ale chapu, ze kdo neco podobneho neresil a nejak nedotahnul, ze bude spise uvazovat v obecne rovine. Ale i tak moc dik za nazory!

milancb
hodnocení

Takova uvaha... mohu tahnout osobni automobil tak, ze ho budu tahnout za jeho zaves? To jen pocatek meho mysleni, az mi tu nekdo rekne, ze by to ani neslo z hlediska netahnutelnosti, tak doplnim dalsi :)

Milane, proč by to nešlo, ale záleží na to jaké auto a kde. Pak ještě na spoustě dalších možností a požadavcích...

cyril*

Drtivá většina vozidel je k tažení za závěs uzpůsobena, tak proč by se měli tahat za něco jiného? Těch pár vozidel, která závěs nemají, je třeba připojit za jinou vhodnou součást, nejlépe určenou výrobcem.

 

 

buss
hodnocení

0x

Co tak si napřed zjistit všechny požadavky z hlediska norem, myslím, že pak chuť¨zajde. Co by např. stálo otypování jednotlivého vozidla?
Jistě, je to otázka solventnosti žadatele, když chce mermomocí něco svého. Ale proč vymýšlet něco, co už je a vymakané.

milancb
hodnocení

Prosim ctete co pisu jako zakladni duvod proc se pidim po prestavbe os. auta na vlek. A to je, ze jsem to pred 5 lety videl jak v Anglii, tak v Nemecku, takze nazory, ze ma uvaha je hloupa a neschudna mi nesedi. Myslim, ze v EU jsou snad uz podobne zakony (i kdyz ne vsechny) a ze, kdyz si to delaji ve vyspelejsi zemi jak my, tak proc tolik nazoru, ze je to hloupost a neschudne? Mam pocit, ze dost cechu si zvyklo, ze nic nejde :(((

 

cyril*
hodnocení

0x

Vyrábět si v podstatě můžete co chcete, když to výslovně není zákonem zakázané (zbraně, drogy...) nebo na to máte legální povolení. Druhá věc je provozování samostatně vyrobeného zařízení jako silničního vozidla na veřejných pozemních komunikacích. I toto je samozřejmě možné, jen je nutné splnit veškeré náležitosti a požadavky s tím spojené, což zpravidla nebývá nikterak jednoduché (zvláště pro jedince, který o tom ví jen to, že to už někde viděl) a hlavně finančně velice náročné. Proto se Vám zde někteří snaží sdělit, že se jedná o zbytečnou či nesmyslnou investici peněz, času a také nervů. V ceně takové investice pořídíte obratem vozidlo nové se zárukou, splňující všechny zákonem dané požadavky a hlavně bez nervů a za zlomek ceny výroby svého.

¨Nemyslete si, že jste jediný, koho taková věc napadla. Ti, kteří se o něco podobného již pokusili, tak dospěli ke stejnému zjištění, které jsem výše nastínil. Jste-li však přesvědčen o své vizi a jejím naplnění, pak je zcela zbytečné diskutovat o její racionalitě či významu a stačí jen popřát hodně zdaru v boji s nejen větrnými mlýny.

 

nu*
hodnocení

0x

podle dnes platné legislativy musí být všechny konstrukční čáasti i celky schváleny, jinak řečeno homologovány,pryč jsou doby kdy technik DI VB zkontroloval vlek postavený na nápravě z osobního auta, kdysi to umožňovala před-předposlední vyhláška o schvalování technické zopůsobilosti, stačí se podívat do té stávající vyhlášky č.341, která už není schopna pojmout všechny platná ustanovení, proto jsou v ní jen ty nejpodstatnější věci a v příloze číslo 1 odkaz na všechny směrnice EU nebo předpisy EHK OSN, které v současnosti platí v celé EU. V těchto předpisech jsou na desítkách a stovkách stran rozeopswány požadavky na přípojná vozidla, a to včetně náprav, na opsvětlení, zasklení, výrobní-typové štítky, tažná zařízení atd...Pokud jste schopen od výrobce uvedeného osobáku získat písemné potvrzení, že náprava, která je tam v současnosti namontovaná je shválena a vhodná k použití jako náprava na přípojné vozidlo kategorie O1, O2 atd, máte vyhráno...Možností vby bylo sehnat vlek, který byl napříkla ddovezen ze zahraničí nebo je z nějakých důvodů bez dokladů, a má náptravu napříkald ALKO-KOBER, KNOTT nebo jinou, kde výrobce existuje a má zastoupení v ČR a kde je možnost získat povrzení o homologaci nápravy...další věci jsou pak hračka, elektroinstalace, osvětlení atd se dá zvládnout.

 

erikch*
hodnocení

0x

v tomto případě bych spíš postupoval obráceně-tzn.sehnat si doklady od nějakého "stavěného" vozíku a podle nich vozík postavit...,tím dostojíte legislativě,ušetříte spousty peněz a starostí,nikdo nebude nic moc zkoumat-ale samozřejmě předpokladem je tech.a manuální zručnost,aby výsledek byl hlavně bezpečný a funkční-ve chvíli,kdy by se něco stalo-tak jste víte kde...?!

 

bono*
hodnocení

0x

Všude v obchoďácích je plno vleků za směšný peníz,nechápu jak někoho taková kravina vůbec může napadnout. Pochopil bych nějaký speciální vlek na nějakou zváštní techniku, ale toto může napadnout jen magora.

nu*

každý asi nemá 10 tisíc na nový vlek, pokud jde o užitnou hodnotu vleku, je důležité uvědomit si také skutečnost, že dnešní "moderní" nápravy na přípojná vozidla mají jednoduché odpružení, které je předepsáno zákonem, vleky pak mají provozní hmotnost kolem 150 kg, pokud jsou nebržděné a zapojí se k vozidlu s malým výkonem které má v TP uvedenu maximální přípustnou hmotnost nebržděného vleku například 400 kg, lze na vlek připojený za toto auto naložit (400-150) kg, tedy 250 kg, to je 5 pytlů cementu.

Pokud má starý vlek domácí výroby nápravu z auta s listovými péry a tlumiči a jeho provozní hmotnost je 250 kg, pak lze po zapojení za to dané vozidlo naložit jen 150 kg, tedy 3 pytle cementu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]