Nejde mi ventilátor topení

Od: Datum: 31.01.11 09:45 odpovědí: 17 změna: 02.02.11 11:39

Mám problém u citroenu AX 1,0.

Otočím klíčkem zapalování a roztočí se ventilátor. Jde přepínat na všechny 3 rychlosti = vše v počádku. Otočím ale klíčkem do polohy start a po nastartování ventilátor nejde. Jakoby do něj nešel proud.Nehne se na žádnou z rychlostí ofuku. Dělá to jen, když je velká zima,což je problém, protože se s tím nedá moc na krátko jezdit.

Prošel jsem konektory, prostíkal jsem je kontaktolem, ale problém zůstal.

Kde může být chyba?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 6 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: des*
Datum: 31.01.11 10:29
 

Jdi do servisu vyměnit vypínač.

 
Od: ax10
Datum: 31.01.11 11:29
 

Nesmysl, vypínač na to nemá vliv, to by nešlo ani před startem.

Když jen aktivuji zapalovaní, vše funguje jak má.

Datum: 31.01.11 12:06
 
avatar

jen taková úvaha-vše ostatní(vyhř.zadního okna,stěrače atd.)funguje jak před startem,tak i po...? Ono totiž "bolístkou" starších Citroušů ,potažmo celého PSA(tedy i Peugeotů)byla spínačka v elektr.části(mechanicky zámek sám v poho)...Pokud kontakty,pojistka,samo vedení atd.je o.k.-jakože asi ano,vzhledem k funkčnosti-tak bych lovil problém tam...

 
Datum: 31.01.11 12:13
 
avatar

Teoreticky by to zde být mohlo, ale jak by potom běžel motor když by na "15" nebylo napětí po startu?

 
Datum: 31.01.11 12:14
 
avatar

Závada se projevila ze dne na den aniž by někdo zasahoval do elektoinstalace?

 
Od: ax10
Datum: 31.01.11 13:29
 

Veškerá další elktroinstalace funguje. A začalo to náhle bez zásahu do ní.

Zajimavé je, že auto chcípnu, otočím klíčkem a ventilátor hned funguje jak má, ale jakmile opět nastartuji, je to zas jak bez proudu.

Ještě zajímavější je, že to dělá zřejmě jen při velkých mrazech.

Datum: 31.01.11 13:36
 
avatar

Tak začít u té spínačky, jak radil "erikch". Pokud má více vývodů "15",s napětím po zapnutí zapalování, mohlo by to být zde. Proměřit spínačku ve všech polohách tam i zpět, nejlépe při odpojeném vodiči ke spínači starteru.

 
Od: ax10
Datum: 01.02.11 07:52
 

Tak změna, dnes se závada zase objevila a tak jsem zkoušel a společně s ventilátorem nejde ani vyhřívání zadního skla. Stěrače a další jdou.

Je to tedy přímo ve spínačce nebo v pojistkách? Ty jsem prošel a spálená samozřejmě není žádná.

Furt mi nějak není jasný, proč na to má vliv start motoru.

Díky.

Datum: 01.02.11 08:53
 
avatar

ani ne tak start motoru,ale poloha spínací skříňky-a tím propojení napětí do okruhů...Prostě na první polohu vše jede(jak naskočí kontrolky),pak další poloha-startování samotné,se "nedůležité" okruhy(čili skoro všechny,krom čerpadla paliva,zapalování apod.)pro nastartování vyřadí-aby baterie dávala napětí a proud hlavně startéru(a že je to pro baterii "záhul")-no ale už po nastartování(kdy už frčí altík a je tedy dostatek energie-pokud altík funguje jak má)se znovu "nepropojí" ostatní okruhy-právě třeba ventilátor,vyhřívání apod...Takže s velkou pravděpodobností bude zakopanej pes v té spínačce-může se stát,že třeba zítra už navíc po nastartování nepůjdou stěrače(u AX tedy stěrač)-pak je to vůbec jasný...Ale výhodou je,že spínačky byly stejné napříč modely PSA-takže klidně lze použít ze všech možných Citroušů a i třeba z Peugeota 106,405- co kde seženeš...,a to snižuje nutné náklady-výměna není nic složitého,až to budeš rozebírat,uvidíš sám...Jenom bacha na jistící šroubek samotné spínačky v tom černém kovovém tubusu-může být i ze shora a není vidět,spodní bez problémů)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ax10
Datum: 01.02.11 10:17
 

Jo do spínačky jsem chtěl už taky vlézt, horní šroubek jsem povolil, ale dole byl kolík, kterej jsem nevěděl, jak dostat ven, tak jsem rozborku vzdal a jen to prostříkl, kam jsem se dostal kontaktolem.

Datum: 01.02.11 10:58
 
avatar

ten spodní kolík je aretace,kterou bez příslušného klíče k zámku nepovolíš-takže zasuň klíč do spínačky a mezi tuším polohou I a II,případně v poloze I(už si to přesně nepamatuju) půjde zamáčknout a zároveň jak máš ten klíč už pootočený(v záběru),tak za klíč spínačku pomalu vysuň...Je to trošku "na nervy"-vychytat tu jedinou správnou pozici,kdy jde aretační kolíček zastrčit,ale jde to...jo a odpoj si oba ty velké šedivé konektory černých a oranžových drátů,co vedou ze spínačky dál-ty kabely zas nemají takovou vůli,aby šli až po vytažení spínačky(aby sis je náhodou neutrhl)...tak ať se daří!

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ax10
Datum: 01.02.11 12:03
 

Díky. Jediný tu píšeš k věci.

Ten hustotrik s aretací mě opravdu nenapadl. ( Seřídím ventily, rozeberu převodovku, ale elektrice jsem se vždy vyhýbal. )

Poslední dotaz. Spínačka se skládá z nějakých segmenů, které seženu na vrakáči, abych to přeházel bez nutnosti použití nového klíče nebo se mění komplet za komplet?

Třeba zámek dveří jsem komplet rozdělal na součástky a přeházel střeva,abych mohl mít stejný klíč...

Od: ar*
Datum: 01.02.11 12:21
 

AX10, na pé spínačce když se podíváš tak pam je poloha St+šipka (první poloha) pak je poloha A+šipka dále jen šipka , vtéto poloze klíčku vyndáš selou spínačku.Pak je ještě poloha M a poloh D.

Po vyndání rozděláš dva šrouby a spínačku rozložíš(mušíš vyndat klíček) na za spínačky z vrakáče použiješ jen ten černý díl co je na foto. Zámek jako takový zůstane stejný jako před tím,aby nebyly dva klíče.

Ohodnoceno: 4x
 

 

Od: ax10
Datum: 02.02.11 07:45
 

Ještě poslední... koukal jsem do www.autokelly.cz na díly, ale tuhle součástku jsem nesehnal.

Tatík mi říkal, že měl podobný problém u fiatu (nespínal startér) a taky měnil vnitřek spínačky. Prý to stálo asi 200,-korun.

To by pak nemělo cenu kupovat na varáči vyčochtaný, ale já to v online katalogu nenašel.

Prodává se to jako nový díl? (píše se tu, že na to Frantíci trpěj, tak by asi mělo)

Od: ar*
Datum: 02.02.11 11:39
 

Jako origo dodávaný díl jsem to nikde neviděl, ať už Kelly , Elite, APM atd. Snad jedině servis Citroen, ale to bude nejspíš darda, předpokládám, že budou stejně nakonec chtít vyměnit celou spínačku.

doplněno 02.02.11 11:42:

On i ten spodek jde rozebrat na té foto je vidět taková bílá packa, ta je z obou stran a tam se to nechá rozdělat a kontakty očistit. Horší je to už smontovat zpátky

 
Datum: 01.02.11 11:30
 

Zkusil bych přidat nový kabel někde od 15 t.j. / proud pouze přes klíček / třeba od pojistek, nebo zapalovače k vypínači topení.

Čau Honza

 
Od: ax10
Datum: 01.02.11 13:35
 

Taky jsem uvažoval, že bych to případně natáhl napřímo od pojistek (zapalovač bude asi funkční i s vyplým zapalkem,což by nebylo dobré). Ale raději zachovám originál. Byl jsem přesvědčenej, že to je ve spínačce,ale přiznám se, že jsem se do ní nedostal a jinde jsem nenašel nic špatného. Uvidím, na kolik vyjde díl na vrakovišti nebo to jen rozeberu rozpájím a složím, třeba je tam nějakej studenej spoj, když to dělá jen za nízké teploty.

Díky všem za odpovědi.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.