Potíže s elektrikou u Formana.

Od: Datum: 28.01.11 15:43 odpovědí: 9 změna: 01.02.11 19:02
avatar

Ahoj všem.

Škoda forman model 1994.

Ten vergl pravdě podobně nedobíjí.Jak zjistím,že je alternátor vadný,nebo v přádku?Kde může být ještě příčina?Přestalo všechno svítit a fungovat.Nastartuje jen přes nabíječku,nebo kabely.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 6 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.01.11 17:06
 
avatar

Vyměň dobíjecí relé a pak řekni jestli je to lepší, když ne - je v čudu alternátor - budeš muset měnit.

 
Datum: 28.01.11 17:22
 
avatar

Prvotní příčina může být v samotné baterii.Aby totiž alternátor vůbec fungoval,musí být rotor buzen proudem,který dodává přes regulátor do sítě auta.A proto musí být aspoň minimální napětí v baterii.

Pak může být poškozena dioda,přes kterou se rotor napájí.Nu a nakonec sám elektronický regulátor.Rozhodně to není záležitost pro amatérskou opravu.

JABRAKA

 
Datum: 28.01.11 17:35
 
avatar

Rotor alt,¨.má proud.Jinak by to nejelo.V baterce je ho pouze tolik,aby motor jel.Jinak nesmím nic zapnout,protože zdechne.

Od: buss
Datum: 28.01.11 18:00
 

Změřit, zda je dobíjení, U v normě, v dané toleranci při přidání plynu.
Jak to může startovat přes nabíječku, když to potřebuje sakra sviňský proud na startování?
Já jsem měl Formana s elektronikou Bosch.
Co to je přestalo svítit a fungovat? Po pokusu o start, při poloze I?
Nechat si přeměřit kapacitu aku. Prověřit spínač starteru.

 
Od: davepast
Datum: 29.01.11 01:50
 
problém bych viděl v tom, že to přestalo dobíjet (možná závada - Alternátor-vinutí, usměrňovací diody, kontakty - oxidace, uvolněný matky, schnilý/ překousaný kabely, dobíjecí relé,...), a jelo bez altíku jen na baterku, chvíly...
Jinak "startuje na nabíječku" to podle mě znamená chvíli to nechat dobíjet a pak točit - proud jde z baterky i dobíječky (risk o její zdraví)
"Rotor alt,¨.má proud.jinak by to nejelo" to není pravda, dá se jet bez altíku, jen na baterku, chvíli... třeba takový závod do vrchu, tam je to běžná praxe, altern. je jen zbytečná zátěž.
Jestli to dobíjí nebo ne, (jakože nedobíjí) se dá zjistit voltmetrem napichnutym na baterku, potom když to natočíš a napětí stoupne nějakam ke 14V, dobíjí.
Pokud klesne, nedobíjí a je třeba vypnout motor jinak baterku zničíš.
Ale to je jen teorie, takhle od klávesnice se špatně odhaduje...
A nebo tam je někde zkrat, u světel bych tipnul, ale pokud tam jsou správný pojistky tak je to blbost.
 
Datum: 29.01.11 08:57
 
avatar

...už vím určitě,že to nedobíjí.Ještě musím zjistit příčinu.Zatím všem dík.Já ho mám asi 2,týdny.Dokážu opravit kde co.Jen pajšl tohoto auta jsem ještě neviděl.Než do toho rýpnu,tak se chci ujistit,zda to je správně.je to zachovalý kus,ale dlouho stál nevím kde.Bude těch závad rozhodně víc,které se ještě neprojevily.

Datum: 01.02.11 19:02
 
avatar

...baterka má 12,volt,alternátor 13,8 volt při volnoběhu.Měřil jsem to na těch nejnemožnějších místech a přesto nedobíjí.Dokonce i na baterce to ukazuje 13,8 při volnoběhu.Po ujetí cca 50,km je baterka vybitá a touží po nabíječce.Toť mi záhada.

Od: e250td*
Datum: 29.01.11 11:31
 

A opět tajnosti,kolik to tedy dává,když to nedobíjí . Ale rad je hodně .

 
Datum: 30.01.11 12:07
 
avatar

Arakaine,do Formana jsem před časem v jednom plzeňském vrakovišti koupil bezvadný alternátor i s regulátorem za 200.-I kdyby měl chyby,tak se dá za dalších 500 revitalizovat.Pak máš rezervu.

JABRAKA

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.