Nejste přihlášen/a.
Akumulátor se při jízdě nabíjí a víčka nad články jsou uzavřena. Vznuikající vodík musí někudy unikat. Nyní chci nabíjet akumulátor připojením nabíječky přímo ve vozidle. Musím otevřít ta víčka nebo ne?
Dovolil bych si upozornit na to, že při nabíjení akumulátoru přímo ve vozidle, může dojít ke zničení usměrňovače v alternátoru. Proto se při nabíjení má odpojit alternátor. V manuálu je obvykle upozornění, že nabíjet akumulátor neodpojený je zakázáno. Snadno totiž dojde k proražení usměrňovacích diod, které mají relativně nízké průrazné napětí.
Nabíjím aku v SUZUKI TWIST, už jsem nabíjel 2 x bez odpojení a nic se nestalo. Nyní po Vašem upozornění raději odpojím aku od kostry (- pól). Snad by to mělo stačit.
Ak ma nabijacku s charakteristikou I, moze mat na vystupe naprazdno aj tych 50V. Staci potom vadny aku, s velkym vnutornym odporom a do kremikoveho neba pribudne par dusiciek. Je preto rozumne, aku pred nabijanim odpojit - polom.
Mám asi nabíječku s chrakteristikou I, ale akumulátor měl asi malý vnitřní odpor, protože při zapojení šla ručička ampérmetru na max. hodnotu a pak postupně klesala. Takže při dobrém akumulátoru nebezpečí vysokého napětí asi nehrozí.
Ono se totiž v el. síti může objevit krátký vysokonapěťový impuls řádově až stovky voltů a ten může projít nabíječkou a prorazit diody. Proč se asi doporučuje předřadit přepěťovou ochranu před elektronické přístroje (počítač, televizi apod.)? Právě proto, aby se vysokonapěťové impulzy zkratovaly a nezničily elektronické obvody.
Akumulátor má tak nízký vnitřní odpor, že spolkne vše, ale budiž po tvém, kdyby byl aku nekvalitně ukostřen ... Ale usměrňovací můstky a relé stojí pakatel proti zbylé elektronice, takže odpojit pouze alternátor? U starších aut by to vyřešilo jen odpojít aku od kostry, ale četl jsem názory, že některé moderní auta po odpojeném aku mají problém vůbec nastartovat.
Tak to je pravda. Je to dost velký problém, když třeba chcete vyměnit akumulátor. Ale vše se dá vyřešit, jen vědět jak. Ale kdyby došlo k průrazu diody, tak pak dojde ke zkratu a to pak může znamenat požár auta. Ale to doporučení odpojit alternátor od baterie při nabíjení není můj výmysl, to uvádí výrobce v manuálu. Také bude záležet na typu nabíječky.
Většina nových automobilů má nabíjecí soustavu(měla by mít)Seřízenou tak,že se vodík neuvolňuje.To nastává tehdy,když dochází k nárůstu nabíjecího proudu nad správnou míru po úplném nabití akumulátoru.I přidaná nabíječka by měla mít omezení nabíjecího proudu.Doba nabíjení externím zdrojem by neměla zbytečně"sťouchat" do baterie energii .Když začíná baterie "vařit",je už zbytečně namáhaná.
JABRAKA
1. Pokud dobíjíte kvalitní nabíječkou, která nedovolí nabíjet akumulátor větším proudem než je doporočený pro daný akumulátor
(obecně platí, max nabíjecí proud=1/10 kapacity), není třeba se o víčka starat, nehledě, že některé typy je vůbec nemají.
2. Diskusi o odpojování akumulátoru před nabíjením v autě snad vedou majitelé vozů ala Žiguli, Škoda 105, 120 ap.
Zkuste u vozu vybaveného moderní elektronikou odpojit baterku. Všechny pracně naprogramované údaje máte v lamprdóně.
Je to holej nesmysl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.