Povolit víčka akumulátoru při nabíjení?

Od: ® odpovědí: 14 změna:

Akumulátor se při jízdě nabíjí a víčka nad články jsou uzavřena. Vznuikající vodík musí někudy unikat. Nyní chci nabíjet akumulátor připojením nabíječky přímo ve vozidle. Musím otevřít ta víčka nebo ne?

14 odpovědí na otázku

 

 


2x

Dovolil bych si upozornit na to, že při nabíjení akumulátoru přímo ve vozidle, může dojít ke zničení usměrňovače v alternátoru. Proto se při nabíjení má odpojit alternátor. V manuálu je obvykle upozornění, že nabíjet akumulátor neodpojený je zakázáno. Snadno totiž dojde k proražení usměrňovacích diod, které mají relativně nízké průrazné napětí.


Nabíjím aku v SUZUKI TWIST, už jsem nabíjel 2 x bez odpojení a nic se nestalo. Nyní po Vašem upozornění raději odpojím aku od kostry (- pól). Snad by to mělo stačit.

Kolik je to "relativně nízké napětí" podle Vás, 14,5 V? Nebo nabíjíte svářečkou o 50V?

Ak ma nabijacku s charakteristikou I, moze mat na vystupe naprazdno aj tych 50V. Staci potom vadny aku, s velkym vnutornym odporom a do kremikoveho neba pribudne par dusiciek. Je preto rozumne, aku pred nabijanim odpojit - polom.

 


0x
avatar jabraka

Většina nových automobilů má nabíjecí soustavu(měla by mít)Seřízenou tak,že se vodík neuvolňuje.To nastává tehdy,když dochází k nárůstu nabíjecího proudu nad správnou míru po úplném nabití akumulátoru.I přidaná nabíječka by měla mít omezení nabíjecího proudu.Doba nabíjení externím zdrojem by neměla zbytečně"sťouchat" do baterie energii .Když začíná baterie "vařit",je už zbytečně namáhaná.

JABRAKA

 


0x
avatar jirkamatapat

Otevřením víček nic nezkazíš,jen je před jízdou našroubuj zpět.

 


0x

Jednoduše, pokud jde o baterii bezúdržbovou tek nic nevyndávat, pokud jde o "klasickou" baterii víčka povolit.

 


0x

Jak píše ar,dovolím si doplnit,jestli nabíjíš ve voze a máš možnost volby nabíjení ,je ideálnější nabíjet menším proudem a déle, chemické změny v baterii mají aspoň čas. Ideal je pulsní baterie.

doplněno 27.01.11 06:30:

Cybička se vloudila,...Ideal je pulsní nabíjení baterie

 


0x

1. Pokud dobíjíte kvalitní nabíječkou, která nedovolí nabíjet akumulátor větším proudem než je doporočený pro daný akumulátor

(obecně platí, max nabíjecí proud=1/10 kapacity), není třeba se o víčka starat, nehledě, že některé typy je vůbec nemají.

2. Diskusi o odpojování akumulátoru před nabíjením v autě snad vedou majitelé vozů ala Žiguli, Škoda 105, 120 ap.

Zkuste u vozu vybaveného moderní elektronikou odpojit baterku. Všechny pracně naprogramované údaje máte v lamprdóně.

Je to holej nesmysl.

Odpojování akumulátorů se děje zcela běžně u aut starších i zcela nových a není na tom nic složitého. Vědu z toho dělají většinou ti, kteří si myslí, že mají něco extra a je pro ně problém dofoukat kola.Většinu teorie znají od stolu, mnohdy hospodského.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]