Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Moc oleje v motoru - co se může stát?

Od: medved* odpovědí: 19 změna:

Při výměně oleje na mém autě ( Fabia combi HTP - 3 válce ) jsem zjistil,že ho tam nalili moc a hladina na měrce je cca 5 mm nad maximální ryskou.Může se mě něco pokazit.Děkuji za odpovědˇ.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar miramira

no může se poškodit katalyzázor tím, že se ten olej dostane z motoru, ale to spíš při větším přelití. Většinou se radí prostě upustit a pak postupem času nalívat zpět shora.*cteni* no a co servis, ten by měl snad jaksi ručit za nalité množství ne?

 

medved*
hodnocení

A to se jedná o autorizovaný servis! Rozporoval jsem obsah náplně dle technické specifikace a množství oleje na faktuře ( rozdíl 0,4 l v můj neprospěch ). Nejdříve jsem si myslel,že mě šidí pouze papírově,ale po vytažení měrky jsem zjistil,že ty borci to tam fakt nalili.Při reklamaci ze mě dělali d...a,že jeto správně,že to bylo dobře vylité,spousta oleje že zůstane ve filtru ...atd.Na mou prostou radu,atˇsi vytáhnou měrku a podívaj se reagovali neochotně.Prostě jsem rezignoval,poslal do ... Příště mě tam neuviděj,nechtěj mé peníze. Dnes už je možnost dát si to do jiného servisu.Jen mě zajímá,jestli si to mam někde nechat vycucnout a nebo se nic neděje.

trol*

No nechte to upustit na max hladinu, zbytek si necháte na dolití, ať se nezničí třeba ten katalyzátor. No záleží kde to doplňují, třeba mají křivou podlahu, nebo pokud nějakej expert dolívá, když je auto na heveru tak je to hned.

stirecek*

Jak může zůstat olej ve filtru, když i ten musí ven*ee*? Ale abych tě uklidnil, i já mám pár mm nad, olej když zchládne, tak trochu změní objem.

problém je například u větších motorů i v tom, že tam nalijí olej bez sledování množství a něco může zůstat na vnitř. částech motoru a potom to steče a samozřejmě je tam množství nad rysku. Utěch menších motorů (1.2) mě překvapuje, že si to nedokážou ohlídat :(

medved*
hodnocení

Tím argumentoval množství ( fakturované ) oleje. Jeho množství jsem rozporoval,dle jejich vyjádření je ve specifikaci napsáno,kolik se vejde do motoru.

olej*

Olej vám naplnili správně, podle interních předpisů škody a VW se plní lehce nad horní rysku měrky.

hm,a proč je tedy v manuálu napsáno, že olej nesmí při kontrole přestoupit horní vyznačenou úroveň...to by mě opravdu zajímalo.

tom*

Reklamovat 0,4l oleje může jen cvok, a ještě napsat v můj neprospěch.V servisech musí být chudáci, když tam jezdí podobní chytrolíni.

medved*
hodnocení

Vážený pane,

nereklamuji 0,4 litry oleje,ale výsledek odvedení práce.Rěkl bych spíše to,že lidé musí být chudáci,když tam pracují Vám podobní chytrolíní. Já nechci nic víc a nic míň,než aby prace byla odvedena v pořádku.Proč tedy na měřiči oleje dělají nějaké rysky,dle vašeho názoru jen proto,aby to bylo hezké.Nevím proč vůbec na můj dotaz reagujete

 

jarda3*
hodnocení

0x

Tak 5mm by nic zpusobit nemelo, ale kdo vi, ze... Ja bych to vytah dlouhou hadickou a velkou inj. strikackou skrz merku, ale kdyz to neni po ruce...

 

buss
hodnocení

0x

Je možné, že to začně někde odstřikovat ven, kolem nějaké hřídele, jak jsem jednou viděl.

erikch*

Jen tak mimochodem,"odstřikovat ven,kolem nějaké hřídele" to začne ve chvíli,kdy se nějaký simering poroučí do věčných lovišť -jinak to odstřikovat nemá kudy...A k věci samotné-pár deci navrh by měl motor,olej.čerpadlo, bez problémů ustát-byť motor 1.2HTP je velmi specifickým technickým pokusem o hnací agregát...

 

stirecek*
hodnocení

0x

Jak už jsem naznačoval, s pěti mm navrch bych se vůbec netrápil, taky mám něco navrch, ale kovbojku z toho nedělám. Kdo něco ví o tříválci, ví proč a ti mechanici nejsou taky blbí, takže souhlas a bod s erikem. Tříválec se totiž hrozně blbě chladí, takže ten "olej navíc" je jen ku prospěchu.

hborivoj

Je opravdu hloupost bazírovat na 5mm oleje nad rysku,je to zanedbatelné množství,které nic neovlivní.

 

 

e250td*
hodnocení

0x

Silně záleží na tom,jaký seš detailista. Rysky na měrkách mají jasně říct,co je min a co max.Pokazit by se nic nemnělo.Celkově ale nad max více jak zmiňovaných 5mm není dobrý stav . Například u automatických převodovek tento rozdíl mnohdy ovlivní chod .

trol*

Tak když zmiňujete převodovku, tak tam více oleje způsobí tlakování a nesprávnou funkci řazení, až může převodovka odejít. Je jedno jestli automat či manuál, u automatu se dolevá více oleje při transportu porouchavého automobilu, ale i to má svá specifika. Olej nad minimální rysku škodí, proto tam ta ryska je. Je třeba dodržovat postup, zjistím kolik oleje výrobce předepsal a to si koupím, tak leju olej, vdycky chvíli počkám a koukám na rysku naplním tak mezi ně a nastartuji, nechám cca 2 minuty jet, pak vypnu a za cca 5 minut kouknu a doleju mezi rysky(záleží na specifikaci, u mně je vyhovující mezi rysky, max na horní rysku).

medved*
hodnocení

Tak jsem si to i představoval.

 

stirecek*
hodnocení

0x

Medvěde jak už jsem ti psal, ti mechanici nejspíš dobře sami vědí, kolik dávat oleje. Ono ruku na srdce ty motory nejsou až tak špatné, jak špatně konstrukčně vyřešené. Tříválec má od přírody horší poměr teplosměnných ploch vůči objemu spalovacích prostor. Takže se hůř chladí. Olej se přehřívá, karbon v oleji blokuje zdvihátka a to má za následek podpalování výfukových ventilů. Motor HTP jako jediný z koncernu vw nemá olejový chladič, katalyzátor je navíc umístěný blízko bloku, kde vedou olejové kanálky. Škodovka raděj za menší příplatek začala nabízet složitější tsi, protože je si toho vědomá. Jestli chceš motoru prodloužit život, tak neřeš 5mm, motoru to prospěje a být na tvém místě, olej měním častěj.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]