Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startujete auto se sešláplou spojkou?

Od: ondar1 odpovědí: 14 změna:

Taky startujete Váš vůz ze sešláplou spojkou?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

1x

u automatů zásadně bez vyšláplé spojky...:D Ale vážně-je to principiálně jak psal hejkal-čím menší odpor všeho možného u startu samotného,tím lépe pro (nejen) akumulátor atd...Není to tak dlouho,co zde bylo stejné téma,byť se trošku "zvrtlo" ...

trol*

Dobrý den, například LIAZ se startuje bez vyšlápnuté spojky, poněvadž když není vzduch pro posilovač spojky tak ji můžete ,, prošlápnout ". Jinak všechno normální lépe se spojkou a to kvůli bezpečnosti, nějakej Jarda Vám tam nechá kvalt, místo toho na co jstre zvyklí a nebo prostě jednou zapomenete.

stirecek*

Ano, nějaký Jarda tam nechá kvalt, tak se startuje s kvaltem a krouží 15minut dokola, než jde opět vyřadit:)

 

stirecek*
hodnocení

1x

Na konkrétní otázku, konkrétní odpověď - ano.

 

hodnocení

1x
avatar miramira

Ano, vždy. Je to tak i v manuálu vozu napsáno.

trol*

No u Liazu to jde vyřadit i bez spojky, ale většinou jsme tam kvalt nedávali, vždy bylo vyřazeno.

 

19.01.11 07:32
hodnocení

0x

Ano

ondra1
hodnocení

A co se s vozidlem nicí, když nebudu startovat ze sešláplou spojkou?

Popřemýšlej! Když bude zařazená rychlost, může při startování auto poskočit dopředu nebo dozadu a udělat někomu škodu na autě nebo na zdraví... Teda při sešlápnutí spojky oddělíš převodovku i s kolama od motoru a starteru, auto se nepohne. Dále ušetříš akumulátor, protože i při vyřazené rychlosti se nebudou muset otáčet ozubená kola v převodovce v tom od zimy hustějším oleji, zmenší se odpor. Starter lépe točí a je větší šance, že se podaří nastartovat dříve, než akumulátor "skončí". Čím větší odpor musí startér překonávat, tím větší proud bere z akumulátoru, zároveň klesá napětí a tím třeba i kvalita jiskry na svíčce.

Ale ne u všech aut je povolené vyšlápnout spojku. O tom ti budou vědět lépe napsat druzí, kteří jsou v tom doma... mohl bych jmenovat, ale po jejich odpovědi na to přijdeš sám.

magdon*

Neničí se nic, ale při sešlápnuté spojce se odlehčí startéru a baterii. Rozdíl asi jako když budeš roztlačovat samotné auto a auto s přívěsem. Taky se víc nadřeš.

 

aaaaaaaaaaaaaaaaa
hodnocení

0x

hledej, na to je tu vlákno kde je snad 50 odpovědí a ty dnešní jsou stejné možná i od stejných.

 

magdon*
hodnocení

0x

Jo, taky pamatuju spojku u Wartburga 900 (60. léta), kde bzl místo ložiska grafitový kroužek. Ten měl při sešlápnutí pedálu mnohem větší odpor, než převodovka*sok*, takže se šlapání na spojku při startování důraznš nedoporučovalo*smich*

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

nedávno se to tu řešilo a nevyřešilo...

stará auta v zimě jedině vyšlápnout, letos v zimě u fabie, jsem jen odemkl zpátečku, vyndal rychlost, nastartoval, pustil ofuk na okno, a odrhnoval sníh a škrabal skla (pokud jsem je nezakryl)

není prokázáno, že nezmačknutí spojky je špatné řešení...(pokud řidič používá hlavu)

 

buss
hodnocení

0x

Už si nepamatuji u kterého auta, ale lepšeji to startovalo bez.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]