Nejste přihlášen/a.
u automatů zásadně bez vyšláplé spojky...:D Ale vážně-je to principiálně jak psal hejkal-čím menší odpor všeho možného u startu samotného,tím lépe pro (nejen) akumulátor atd...Není to tak dlouho,co zde bylo stejné téma,byť se trošku "zvrtlo" ...
Dobrý den, například LIAZ se startuje bez vyšlápnuté spojky, poněvadž když není vzduch pro posilovač spojky tak ji můžete ,, prošlápnout ". Jinak všechno normální lépe se spojkou a to kvůli bezpečnosti, nějakej Jarda Vám tam nechá kvalt, místo toho na co jstre zvyklí a nebo prostě jednou zapomenete.
Popřemýšlej! Když bude zařazená rychlost, může při startování auto poskočit dopředu nebo dozadu a udělat někomu škodu na autě nebo na zdraví... Teda při sešlápnutí spojky oddělíš převodovku i s kolama od motoru a starteru, auto se nepohne. Dále ušetříš akumulátor, protože i při vyřazené rychlosti se nebudou muset otáčet ozubená kola v převodovce v tom od zimy hustějším oleji, zmenší se odpor. Starter lépe točí a je větší šance, že se podaří nastartovat dříve, než akumulátor "skončí". Čím větší odpor musí startér překonávat, tím větší proud bere z akumulátoru, zároveň klesá napětí a tím třeba i kvalita jiskry na svíčce.
Ale ne u všech aut je povolené vyšlápnout spojku. O tom ti budou vědět lépe napsat druzí, kteří jsou v tom doma... mohl bych jmenovat, ale po jejich odpovědi na to přijdeš sám.
nedávno se to tu řešilo a nevyřešilo...
stará auta v zimě jedině vyšlápnout, letos v zimě u fabie, jsem jen odemkl zpátečku, vyndal rychlost, nastartoval, pustil ofuk na okno, a odrhnoval sníh a škrabal skla (pokud jsem je nezakryl)
není prokázáno, že nezmačknutí spojky je špatné řešení...(pokud řidič používá hlavu)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.