Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,chtěl by jsem se zeptat,nechavával jsem si měnit rozvodový řemen u Seatu Cordoba,ale jeden pán mi řekl,že nevypadá moc jako nový,tak by jsem se chtěl zeptat,jak to lze poznat?Navíc motor,když je studený tak píská,ptal jsem se přímo mechanika co to dělal,ale říkal že to bude dělat alternátor,nebo řemen od něj..Je to možné?Děkuji za rady,je to důležité..
seriozní mechanik vám dá ten původní do ruky,když už nejste přítomen výměně samotné...-jen tak mimochodem,podle čeho ten pán usuzoval,že nevypadá moc nově?! Měl rozdělané zaplastování rozvodů...? A s tím pískáním si moc nelamte hlavu-vzhledem k momentální velké vzdušné vlhkosti,teplot chvíli nad,chvíli pod nulou-pokud to chviličku po nastartování "zmizí"-nic se neděje...napnutí řemenu(ů) si jednoduše můžete překontrolovat i sám-pokud možno vprostřed mezi řemenicemi,vodící kladkou apod.(prostě opěrnými body řemenenu)musí být "vůle" řemenu(propnutí) při intenzivnějším zmáčknutí prsty jedné ruky zhruba 1,5cm-nesmí být "moc natvrdo" a ani moc volný...
Hlavně na rozvodový řemen nedávat žádné mýdlo a další prostředky jako WD a podobně. Rozvodový řemen určitě nepíská, tam můžou maximálně pískat kladky, ale pokud se měnil řemen předpokládám , že se měnily také. Pískat bude určitě plochý řemen nebo klíňák, podlo toho který tam je. Popřípadě pískají ložiska v tom alternátoru jak tvrdí mechanik , který měl možnost to slyšet.
No aby jsem byl přesný,moc se v tom nevyznám a asi budu vypadat jako trouba,ale chtěl jsem vyměnit rozvody,pán mi tedy ojednal a naistaloval rozvody SKF,kladky vypadají nové,ale teď nevím jestli na nich je rozvodový,nebo klínový řemen..Protože ten vypadá starý a je na něm logo vw,ale žádné skf jak by to mělo vypadat co jsem se koukal na internetu,tak nevím,jestli se ten řemen z té sady rozvodů nedáva někam jinam a já jen hloupě podezřívám..Nevím který kam patří a co který pohání..