Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fiat punto - spojkové ložisko

Od: michal958* odpovědí: 21 změna:

ahoj, chtel bych se zeptat u fiata punto 1,7 td když píská spojkové ložisko , na kolik vyjde spojkové ložisko? a zhruba cena práce z výměnu? dá se s ním jezdit když píská? dik za rady

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

0x

ložisko samo o sobě pár stovek(nějaká speciálka přímo s ložisky,cca.300-600 kaček je rozumná cena),ale práce bude trošku dražší-to ale záleží kdo si kolik řekne(za tři stovky asi málokdo bude sundavat převodovku)-a asi by bylo rovnou rozumné řešit celý spojkový set,když už bude převodovka venku...(pokud se jedná o vlastní auto se záměrem je dál provozovat),a jen tak ze zvědavosti-co Cliouš,jak to dopadlo s imobáčem?

 

michal958*
hodnocení

blbě v servisu mi rekl že když to udelaj na diagnostice a odstanej to tak prej tak 6 tis coz do tato vrazet nechi, takže ho dám pryč, tedka práv ě mám tu možnost koupit fiata punto v dieslu, určite bych to časem nechal vyměnit ale potrebuju aby to tak pul roku sloužilo , lozisko prej píská myslis ze pul roku by se s tim dalo jezdit?

jabraka*

Spojkové ložisko píská,když je suché.Nevím jak u Fiata,ale u Škodovky se kápnulo pět kapek oleje na vypínací páčku a bylo po pískání.

JABRAKA

erikch*

jabraka-ložisko začne "pískat" z nějakých důvodů-ale není to zdaleka jen proto,že se z něj dostalo pryč mazivo...je to podstatně složitější(otěr materiálů,teplotní namáhání,rostažnost,abrazivní otěr atd.)a tímto se zabobírá celý vědní obor(tribologie)-takže nechci se tě dotknout,ale pár kapkama oleje to nevyřešíš...

Asi měl na mysli škodovky 1000-100, tam byl u spojkového ložiska takový filc, na ten se kapal olej. Lezlo se k tomu deklem za zadníma sedačkama.

ar*

"kápnulo pět kapek oleje na vypínací páčku a bylo po pískání." Docela by mě zajímalo jak se tímto postupem dokázalo namazat vypínací ložisko spojky.

erikch*

tak nadále se takovému servisu vyhýbej,operace v hodnotě cca.200 korun-i když jak se říká:"každý umíme stříhnout drátek-ale najít ten správnej ze třiceti už umí pouze odborník...",nicméně 6000 je fakt přehnanejch...nevím odkud jsi,ale sežeň v okolí nějakého autoelektrikáře,měl by si s tím bez problémů poradit...Cliouše je myslím škoda,pokud je jinak v cajku...Ohledně ložiska-půl roku asi určitě nepřežije-bude docházet ke stále větší deformaci,tření atd.-až se prostě jednoho dne "drbne"-a bude to dřív než za půl roku...

doplněno 16.01.11 22:37:

pro michala jinak mně tak ješte napadlo,vcelku se na aukru objevují celé spojkové sady(nové)za rozumné kačky...,chce to zabrouzdat...

michal958*
hodnocení

clioš je v pohode startuje i v mrazech vyborně a ma 3 mes novou stk ten imobilizer se prej musi pres diagnostiku vymazat nebo co taky se mi to zdalo moc sem od mělníka

erikch*

jde to i takhle přes řídící jednotku,ale je jednodušší ho vyřadit mechanicky-propojit onen el.okruh imobáče ještě před tou čtečkou kódu,obdoba je třeba spojení drátů doma ve zdi ještě před vypínačem-tak ti světlo bude svítit pořád...zkus toho elektrikáře,fakt Cliouše 1.2 byly v poho,nenáročné auto-i proto jich tu pořád ještě tolik drandí...

 

ar*
hodnocení

0x

Michale pokud by šlo jen o ložisko, tak dobrá volba je SKF za 500Kč. Celá spojková sada od Valea přijde na nějakých 5000Kč. Když už bude převodovka venku tak překontroluj lamelu a planžety na přítlačném talíři. Při hodně poškozeném ložisku se dost často stává že jsou planžety hodně sedřené a zeslabený materiál pak rád paskne. Cena práce by se mohla pohybovat kolem 1500-2000 Kč

 

michal958*
hodnocení

me jde o to aby mi to aspon pul roku vydrželo jezdit pak bych to dal udelat , otec mi rika ze mi to prej muze kdykoliv kleknout pri jizde myslite ze by to mohlo pul roku vydrzet s tim že píska? muze se to nekde vysypat apd? dik

michal958*
hodnocení

jinak imobilizer sem si u forda escorta odstranoval sam to bylo jak je pod volantem u spinačky modrej drat ten sem prerusil a imobil.byl odpojenej tady je to divný

erikch*

u Clia to není o moc složitější,prostě spojit okruh na přímo-tenkrát jsem to řešil u Espace(a to jsem laik co se elektriky týče),taky tam byly tuším tři čtyři drátky,zkoušením spojení za použití "nouzového" klíče(bez dálky a čipu imobáče),až to prostě naskočilo a jakej byl imobáč...

michal958*
hodnocení

erikch tady psal že spojil nějaké drátky, jaké drátky si spojoval ty co jsou nahoře u toho snímače na dalkové ovládání?

erikch*

ne ne,dálka nemá s imobáčem,alespoň u Clia,co dělat...,jde o ty "drátky" ke snímači pod plastíky volantu..návod viz.shora,rozebrat plasty(4x thorx velikosti 20) a podél spínačky,resp.té černé vodící tyče spínačky,vedou kablíky se snímačem imobáče na konci-ty propojit(zalaborovat a vyzkoušet startovat-až se zadaří,ta je "po imobáči")

michal958*
hodnocení

já tam žádnej snímač nenám na to sem už koukal, já to měl tak že jsem vzdy musel dálkáčem zaknou a hned odemknout a tím se vlastně deaktivoval ten imobilizér a neblikala ta kontrolka jinak tam žádnej snímač nenám , takhle je to prej přes centrál ten imobilizér to sem četl i na forech renaultu , u megana to rodiče měli taky takhle,když je to s tím centrálem šel by nějak odstranit ten centrál třeba by to pomohlo odblokovalo se to? nebo aspon vyřadit z činnosti. jinak už sem si koupil jiný auto toho fiata v dieselu, na jaře chci vyměnit to spojojkové ložisko, co sem koukal ze spodku tak přístup je tam krásnej:)

erikch*

tak pokud tam není onen snímač(a imobáč v klíči),tak to je systém a lá Safrane,tam je ještě jedna jednotka imobilizéru pod přístrojovkou(u Safrane-nevím jak u Clia),ale s jejím "rušením" nemám zkušenost,takže nevím...Zkusil bych právě na foru nahodit dotaz,je spíš předpoklad,že tam s tím už někdo zkušenost má a poradí...

 

michal958*
hodnocení

jasně já tam zadal nové téma ale dík za rady. jian sem tam četl že se od řídící jednotky přeruší nějaký kontakt pač ten imobilizér zabranuje střiku paliva podle mě na vstřikování musí bát nějaký spínač nebom něco takového co vlastně zamezuje vstup paliva kdyz je imobáč aktivní takže by možná stačilo odpojit jen to aby tam ten střik šel co myslíte,? :) jinak starter točí, jiskru to hází na to sem koukal a svíčky jsou suché . takže to zabranuje vstriku paliva

doplněno 27.01.11 21:39:

jinak na vstřikování jsou připojeny nějaké konektory ale nevím co je k čemu, kdyby jste někdo měl nějaký schema co k čemu je byl bych za něj rád na netu to nemuzu najít :) diky

Nikdo nedokaze rict, zda to vydrzi jeste pul roku behat. Kdyz s tim nebudes jezdit, tak to vydri i dalsich deset let.

Jde o to, ze ve chvili, kdy se lozisko rozpadne a vysipe, tak uz nevyslapnes spojku. Takze nekam dojedes a zastavis, ale uz nikam neodjedes.

ar*

Michale vypínycí ložisko a planžety na přítlačném talíři se může rozsypat jen když vyšlápneš spojku, to znamená při rozjíždění a řazení. Jak dlouho vydrží to nikdo nedokáže říct. Nejdřív začne při vyšlápnutí jakoby šustit a ten zvuk se postupně zvyšuje až k silnému zapískání. To už je na co nejrychlejší výměnu , nebo bys opravdu mohl dojet jen na jeden rychlostní stupeň protože přeřadit by dělalo problém.

 

michal958*
hodnocení

kdyt to zas tak emu za to punto chce 15 tis ma to najeto 196 tis, a dalsich de´jme tomu 7 tis za spojkovej set i s praci no neevim jestli se to vyplatí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma spojkové ložisko

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]