Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zapojení starého autoradia

Od: vincentvega odpovědí: 4 změna:

Zdravim,chtěl bych zapojit do Seata Ibizi 1995 staré autorádio (nemá ISO kabely) žádný návod nemám a v elektrotechnice jsem v podstatě laik (minimální zkušenosti). Už vím co jaká barva kablíku znamená,kam ji připojit atd...mám ale 2 otázky:

1) Mám před instalací autorádia odpojit v autě baterii?

2) Stačí když (obnažené) kabely spojim jenom izolepou? (Pájet se mi to nechce :D)

Díky za odpovědi,případně další postřehy;)

Vincent

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

vosikac*
hodnocení

0x

Baterii odpojte, tím nic nezkazíte;) A co se týče izolepy, úplně v klidu to postačí.

Můžete i za pár korun koupit isokonektor, doma v klidu pospojovat a pak na místě jen spojit isokonektory a zabudovat autorádio.Pokud máte iso ve voze...Kdysi jsem to tak dělal.

e250td*
hodnocení

0x

Odpojení baterie není na závadu,zkus ale použít raději tzv.čokoládu svorky a po zapojení pak požít izolepu. Pokud to půjde,nezapojuj bez pojistky . Auto umí po zkratu hezky hořet.

lui*
hodnocení

0x

Kroutilovy svorky-nejlepší cesta k požáru auta. Ono tam může téci dost velký proud. A každý špatný kontakt se ohřívá. Radim stáhnout do nějakých svorek. Pokud bojujete s místem tak třeba lustrsvorky pro patřičné průřezy kabelů, vyndané z plastu, a omotané izolačkou. Elektrikářská izolačka je lepší než ta Vaše izolepa, je totiž nehořlavá.

buss
hodnocení

0x

1. doporučuje se, pokud nemáte zkušenosti
2. spojit izolepou jaksi nejde, je nevodivá. Takže zkroutit a pak zaizolovat, nebo spájet a zaizolovat nebo čokosvorky, doporučuji.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma zapojení autorádia
Otázky na téma zapojenie autoradia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.