Nejste přihlášen/a.
Davide,spotřebu auta si lehce spočítáš.
Musíš svítit -cca150W´= 10 A za hod = 10 AH
Startování = 300 A za 1 min 5 AH
ventilátor = 10 A za hod 10 AH
radio = 3 A za hod 3 AH
zapalování 2 AH
celkem skoro 30 AH
Pokud máš baterii 45 AH moc v ní nezbude a za hodinu bude skoro vybitá.
500 W Alternátor dodá za plného provozu 15-20 AH,tedy deficit skoro 30 %Je to jen příklad.
To radio bude zatěžovat elsíť asi 2 A Pokud bude vypnuto,bude pod napětím nějaká stabilizace napětí pro napájení.Naprázdno jím poteče proud tak 50-70 mAPo delší době by to ten zbytek v baterce mohlo zlikvidovat.
Ještě k těm reproduktorům.
Mylný dojem,že pokud mám reproduktor na němž je napsáno 180 W je dělo,neznamená to nic jiného,než že do tohoto reproduktoru můžeme tento výkon dodat bez poškození cívky a membrány.Jinak bude hrát takový výkon,daný napětím sítě auta,tedy 15 V a proudu,který může proteci leckdy jen 1 mm tlustým vodičem,pokud není nataženo speciální vedení,které snese až 5 A.
I v tomto ideálním případě je maximální sinusový výkon zařízení pouze něco přes 50 W.Hlavně že vyhodíš velké peníze za super repráky.
JABRAKA
Ještě mě napadlo,jak snadno zjistíš,zda ti při vypnutém zapalování nějaký spotřebič nežere baterku.Stačí odpojit + akumulátoru a vložíš tam měřidlo-ampérmetr.Pokud se nic neukáže,máš vše v pořádku.Pokud naskočí nějaký údaj o proudu,někde je něco trvale zapnuto.Pak hledej dál.
JABRAKA
Davide,Přečetl jsem tvůj blog a hodnotím,jakou jsi si dal práci,ale závěry z měření jsou scestné.Je potřeba,abys oprášil svoje znalosti Ohmova zákona.Napětí,o němž mluvíš,jsou nepřímo úměrná odebíranému proudu a tím i výkonu spotřebičů.Čili,pokud budeš měřit za běhu motoru napětí na svorkách baterie,nemělo by kolísat během připojování spotřebičů.Pokud při zapnutí světel poklesne,znamená to,že dobíjecí proud nestačí napětí aku vyrovnat.Totéž platí při zapnutí kteréhokoliv spotřebiče.Provozní napětí plně nabitého akumulátoru by mělo být kolem 16 V naprázdno.Při zapnutém zapalování a světlech kolem 14,5 VPokud regulátor nefunguje,klesá napětí níže.
JABRAKA
Davide,Ještě můžeš změřit,když jsi v tom měření,budicí proud alternátoru.U alternátoru se z regulátoru vede proud přes diodu a kartáče-uhlíky-do rotoru ten pak indukuje ve statoru střídavé impulzy o napětí,úměrném tomuto budicímu proudu.Pokud budicí proud nekolísá,nebude kolísat ani napětí a proud statoru a tedy i sítě auta.Proud do rotoru je poměrně malý a změříš ho odpojením kablíku od regulátoru na něj dáš měřidla,a - měřidla na místo na alternátoru,kam byl původně připojen.Jsou tam konektory,tak by to chtělo ještě jeden kablík s konektory na konci.Pokud regulátor funguje,proud bude mít stálou hodnotu.Nebo ještě lépe,proud bude postupně klesat bez připojených spotřebičů,a při nabité baterii bude téměř nulový.Když bude baterie vybitá,proud dosáhne maxima.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.