Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Díly od autokelly?

Od: liborcejna odpovědí: 34 změna:

Dobrý večer přeji,

Chci se zeptat, jestli když koupím nový přední blatník, kapotu, přední a zadní nárazník, jestli, když je nechám nalakovat někým šikovným. Jestli mi řeknou v bazáči za třeba 5 let, kdybych to chtěl prodat, že je to nelakované, když k tomu přiložej měřic tloušťky laku. Ty díly budou od autokelly bez laku(nebo jsou už s nějakým lakem?) a nechám je jednou nastříkat?

Zatím a těsím se na Vaše rady

Libor

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar promon

Popravdě - kdo se v autech vyzná, bezpečně pozná bouchlý auto i bez měření laku. Krom toho - u většiny aut je poznat přelakovávané díly, protože i když odstín chytnou na počítači, starý lak stárne jinak než ten nový a po pár letech je to znát. Obzvláště to platí pro metalízu.

liborcejna
hodnocení

Auto není bouchlé vůbec, pouze nějaké drobné škrábance a ťukance. A auto je rok staré, takže si myslím, že tam ten odstín nebude zas tak markantní jako u 10 let starého auta. A mimochodem budou to přeci nové díly a nově, prvně lakované - pouze jeden nástřik - to je jako u nových vozidel, tam je taky pouze jeden nástřik, nebo se pletu?

Předem díky za další odpovědi

liborcejna
hodnocení

Jo a ještě - metalízu nemám.

ar*

Libore, průmyslový nástřík a nástřik ruční se liší postupem a nikdy nebude vrstva barvy stejná. Stená vrstva barvy nebude ani pokud použijete díly z jiného auta i tam je rozdíl v mikronech.

Co se týče stárnutí laku , tak právě u metly je to stárnutí minimální a odstín se lépe chytne, problém je ale v nastavení stříkací pistole, aby se trefil stejný tlak vzduchu a sklon pistole. Pokud se to jen tak "opráší" tak je to znát na perleti v barvě ,prostě se malinko jinak postaví. Dnešní vozy jsou už dost často stříkané vodou ředitelnými barvami a navrch ještě lakem takže ani tam stárnutí odstínu až tak nehrozí.

Nevím o jaké auto se jedná a jestli má cenu se vůbec zajímat o pozdějším měření síly laku, ale ne všechny autobazary se tím zabývají

Pokud opravdu chcete lakované díly tak jedině vrakoviště a i tam může nastat problém. Bohužel dost často z důvodů demontáže nebo uskladnění jsou díly poškrábané a jako další je problém , že u automobilek je celkem běžné že jednotlivé modely aut se dle ročníku výroby malinko změní odstín barvy. Prostě je stejné číslo barvy a ta má ještě třeba dvě podskupiny.

erikch*

kolego promone-je lakování a lakování...to co píšeš je již v podstatě minulostí,dnes se nechá pomocí přesně odpočítaného množství pigmentů(a nevím čeho všeho ještě) dle roku výroby,barvy,struktury zrna v metle atd.dohonit odstín odpovídající originálu a roku výroby...a vrstvení barvy,respektive hlavně podkladu(plniče atd.)je sice trošku pakárna-je to o tom kdo je co ochoten zaplatit,ale lze to...U výměny půlky předku z replik spíš bude trošku problém s napasováním-prostým dotazem každému autoklempířovi toto lze ověřit-to už je lepší(nevím o jaké jde konkrétně auto)poshánět origoš po vrakáčích,aukru apod.-je to pak lepší i s lakováním(samozřejmě původní barva a barva požadovaná)...No a ještě poznámka k tvrzení :"kdo se v autech vyzná, bezpečně pozná bouchlý auto i bez měření laku..." záleží na kvalitě provedené opravy-něco poznat lze,ale spousta aut je fakt dobře doladěná,že bouračka se odhalí s odstupem až třeba ze záznamů pojišťoven...

Možná že je nějaká hightech technology na lakování. Ale z praxe - i z autorizovaného servisu BMW skoro nová X5 - po laku supr. Za rok je zejména při určitým úhlu svitu slunce zřetelně vidět co bylo lakovaný. Mě přelakovávali Mondeo (stříbrná metalíza) to samý - není to bůhví jak do očí bijící, ale znát to je. Takových případů znám fakt mnoho. Krom toho každý lak auta podléhá UV záření. Krásně to je vidět u firemních aut - po sundání foliových nápisů je stále vidět co tam bylo za nápis. Takže je logické, že nový lak stárne jinak, než ten původní a časem se zákonitě odstínem liší.

záleží na kvalitě provedené opravy-něco poznat lze,ale spousta aut je fakt dobře doladěná,že bouračka se odhalí s odstupem až třeba ze záznamů pojišťoven.

To potvrzuji - mám známého, v podstatě lepší garážník, ale šikovný až k podivu. Když jsem viděl, že ze dvou pětkových bavoráků skládají jednoho přeříznutím v půli, tak jsem jim říkal něco o čuňárně. Nicméně hoši auto dopasovali tak, že jsem ,,valil bulvy´´, celý bylo v novém laku ale co mě však udivilo, že i po stránce jízdních vlastností to auto opravdu bylo v cajku. Holt když se to umí... :)

jarda3*

No tak ta metoda 2 v jednom je cunarna at se to udela jakkoli dobre, v lepsim pripade vam ho zabavi napr. pri prvni kontrole v Nemecku, v horsim se v tom zabijete po nekolika kotrmelcich...

 

jarda3*
hodnocení

0x

Nikdy se to nahradni technologii nenalakuje tak, jako v prvovyrobe... Nechapu motivaci, hodne veci jde rozlestit atp., to bych radsi teda prestrikal stavajici dily. Ty neoriginalni stejne za tech 5 let zacnou hnit.

erikch*

koukám,že se zde trošku "nezdravě" přeceňuje prvotní nanášení barev a laků z prvovýroby-je zapotřebí se pozastavit nad docela podstatným detailem,a to,že automobilka ze zištných důvodů nedodržuje určité potřeby lakování-nemluvě o vynechání vyzrávání plničů,barvy a laků mezi jednotlivými vrstvami,tak hlavně nové auto(po celolaku),resp.barva by měla asi dva měsíce v klidu,suchu a teple zrát..,no a to si kvůli zisku automobilky nemohou dovolit(potřebují mastit kusy),takže nastupují všelijaká tužidla apod.-no a tomu se zas fakt machr lakýrník vyhne-a o to je pak výsledek kvalitnější...i samotní (bývalí) zaměstnanci lakovny Škoda a.s.vám tohle potvrdí-není to prostě co by mělo být...A k otázce samotné-pokud jsou jen "škrábance"-fakt stojí za úvahu rozleštění,rozstřik apod stávajících dílů co jsou na autě-náhrada z Kellyny asi nebude to pravé ořechové...

liborc
hodnocení

Mám Mercedes Benz za 1 mega, takže si myslím, že tloušťka laku bude hrát určitě nějakou roli. Potřebuji to vyřešit,protože kamarád říkal, že jakmile v bazaru vidí lakovaný lak díky tomu měřici, tak jde cena okamžitě dolu a ne o málo... Vrakoviště jsem také zkoušel, ale na netu jsme obvolal a nikdo nemá tyto díly... Fakt nevím co dál, protože mě to štve, a když říkáte, že nové díly z kelly jsou zase na nic... Tak se spíš ptám, co byste mi doporučili, abych s tím udělal, abych neměl dvě vrstvy laku, odstíny atd. co snižuje vzhled vozidla a cenu, popřípadě na kolik by to vyšlo?

Kdyz mas auto za mega, proc to nedas primo do Mercedesu. O vsechno se postaraji, vsechno zaridi, pouziji originalni dily, ty se o nic nestaras, jenom zaplatis.

A nikdo nic nepozna.

stirecek*

Mít auto za mega, určitě ho mám pojištěné a řeším to jen originálními díly, to myslím nebude pro automobilku žádný problém. Strojový nástřik má strukturu "pomeranče", když se podíváte na každý díl z bočního úhlu tak je to krásně vidět a člověk hned vidí, který díl je lakovaný ručně a který díl je původní. Na to není potřeba ani měřák.

erikch*

ono s vrakáčema je trošku potíž v tom,že když někdo shání nějakou plechařinu v barvě-působí to jakože pův.majitel zkouší sehnat "své" auto-takže už jaksi z principu(i když provozuju vrakáč zcela legálně atd.)raději "hodím mrtvého brouka",což vím podle sebe,kdysi jsme měli taky vrakárnu Peugeotů-a je prostě nepříjemné,když tam četníci dva dny zkoumají každé zrcátko-byť mám na vše doklad-což pak-jaksi na truc,že se nic nenašlo, končí kontrolou odboru živ.prostředí,jak likviduju oleje atd.(další bezvadnej den i sebelepší snaze končící nějakou pokutou-a o to nikdo prostě nestojí)...Takže na vrakáč spíš osobně i s autem-hned bude shánění mnohem plodnější...Anebo další možností jsou lidi,co se Medvědy zabývají-mohli by třeba vědět o nějaké bouračce v barvě venku apod.-nevzdávat hledání po pár neúspěšných telefonech...A ještě k opravě samotné-trošku mně zarazilo použití dílů z Kellyny,když ti tak záleží na případném dalším prodeji a ceně...?! Prostě "druhovýrobová"plechařina na 99% nebude tak lícovat,čili je pak v podstatě jedno jak moc kvalitní by bylo lakování,protože už od bližšího pohledu by to asi bylo vidět...Napadá mne poznámka o exkluzivitě,nevím jak dalece to Mercedes řeší,ale asi moc ne...-měl li bys vládní auto(jako byl svého času třeba Safrane,v němž drandil Chirac),nehrozila žádná "druhovýroba" a veškerá (nejen)plechařina byla pouze origoš...To jen tak k tématu-každopádně bych tedy problém řešil sehnáním origoš plechů a pak až řešil nástřik...Nevím co máš za konkrétní model,ale snad žádný atyp jako třeba SLR,takže by to mělo zafungovat...

 

jarda3*
hodnocení

0x

Jeste technicka: pokud se jedna o skrabance a plechy nejsou deformovane, neni nejlepsi barvu nejak sundat - at uz mechanicky nebo chemicky a nalakovat znova?

doplněno 06.01.11 10:30:

A neni to uz model, co ma VIN ve forme nejakych mikrocastic vsude i v laku? To by pak nebylo uplne idealni mit dily z kradenych aut...

erikch*

jardo-jen technická-ony kódy VIN(tenké hliníkové proužky ve vrstvách plniče)o nichž se zmiňuješ,má již od počátku devadesátých let v podstatě každá evropská automobilka-ale dávají se na tzv.neměnné pevné části karoserie-např.střecha,sloupky dveří,podlaha,nosníky atd.,takže na blatnících,kapotách apod.je nenajdeš(a hlavně ani nikdo jiný se čtečkou)...

 

1jara*
hodnocení

0x

Dobrý den, dobrý lakýrnik ten měřič tloušťky laku má taky. Pokud nemusí tmelit prohlubně což u nových dílů by nemělo být, tak to nastříká aby ta tloušťka zhruba odpovídala. To jen amatér nebo fušer nastříká a tloušťku neřeší.

ar*

To rozhodně, každý lakýra v jedné ruce drží pistoli a ve druhé defektoskop.*ee*

Bože proč má někdo potřebu se ke všmu vyjadřovat i když se pak ukáže , že o tom neví nic, ale hlavně něco "plácnout"

1jara*

Are ten lakýra nemusí držet krom pistole nic v ruce. Ale po nástřiku vždy skontroluje jak silnou vrstvu stříkl. Pokud vám to nedochází tak nekritizujte ostatní.

doplněno 06.01.11 20:49:

Pokud vím tak lakýrníci nejsou pitomcií a vědí že na jeden nástřik je schopen v průměru stříknou dle druhu barvy určitou vrstvu.

cyril*

Nezbývá než souhlasit. Pokud zjistí, že je vrstva slabá, tak přistříkne, pokud silná tak trošku setře. Škoda jen, že takových precizních lakýrů není víc.

stirecek*

Jo, u nás v práci je lakýra, který stříká dva roky tři mikro, nevidím důvod, proč by to nezvládnul dva roky a jeden den...

cyril*

Nic moc! Tři mikro stříknu za 5 sekund a to nejsem lakýrník. ;)

ar*

No jen tak pro zajímavost při stříkání má jedna kapička barvy tak 10-15µm , ale špičkový odborník s defektoskopem to "sfoukne" i na 1µm, jak jsem se tady dozvěděl. Nezbývá než ho přihlásit do Guinessovy knihy rekordů. No nic člověk se neustále učí a dozvídá spoustu informací.

cyril*

Vypadá to, že ještě nejste ztracený případ. S trochou sebekritiky a ochotou něčemu novému se přiučit, máte docela slušnou šanci státi se platným členem tohoto rozvinutého společenstva. ;)

doplněno 06.01.11 21:35:

Tu kapičku měříte na výšku, šířku nebo v průměru? :D Už mlčím.

ar*

Cyrile, spíš to vypadá , že se na trénování vyprdnu. Stejně bych byl už druhý a kdybych se to náhodou naučil tak bych pak byl k nezaplacení. Takže zůstanu u toho co jsem se už naučil a budu rád když to nebude nikde poteklé ,lesklé bez pomeranče, čisté od prachu, neznatelné napojení a stejný odstín barvy. :D

 

erikch*

cyril-zřejmě odborník v řízeném nanášení vrstev atomů blízko teplot absolutní nuly...*smich*

ar*

Raději si místo teorie zjistěte o jakých jednotkách píšete a pokud dokážete nastříkat díl vozu tak aby na něm byla stejná vrsta barvy jako na již nastříkaném kusu, tak vám garantuji ža jste jediný na táhle planetě a možná i v galaxii, páč to nedokáže ani robot.

 

liborc
hodnocení

Myslel jsem, že díly od kelly budou stejné jako od Mercedesu, tak to jo, to si zajedu pro nové, originální do Mercedesu, ale teď nevím, jak to mám udělat s lakováním těchto dílů? Slyšel jsem tu od některých, že šikovný lakýrník, to udělá lepé jak stroje ve fabrice. Myslíte si, že je tomu tak a že u Mercedesu jsou šikovní ti lakýrníci? Nebo ne, popřípadě, jakého známého šikovného lakýrníka, který Vám lakoval auto a nebylo to rozeznat od nového laku byste mi doporučili?

stirecek*

Stále nechápu, co tady řešíš? Proč bys to měl lakovat? Když dám auto do servisu, tak předpokládám, že mi tam namontují ty díly už nastříkané a myslím, že u auta za milion to bude odpovídat kvalitě. Anebo jsi neměl pojistku a teď ho chceš nejlíp zadarmo opravit a rychle se ho zbavit za co největší peníz...

liborc
hodnocení

To vůbec, ale už jsem tam měl jedno auto a nalakovali to tak, že to není žádná kvalita. Kolik vlastně může stát to lakování, aby mě to nepřišlo na víc jak nový auto?

nu*

počítej jeden blatník 3,5-4 tisíce, dva blatníky za 7-8 tisíc, ale když uvidé lakýník mercedes, bude chtí určo víc... když to nebude ono, tak jim prostě nezaplatíš:-P

Až prodáš ten mercedes hluboko pod cenou,. kup si 10 let starého yarise a tam si lak optravíš na dvorku sám štětečkem a nebude tě to mrzet

stirecek*

Tal zkus jiné zastoupení mercedesu, jen si myslím, že dávat náhrady na auto za meloun mi nepřijde zrovna rozumné, pokud přemýšlím o prodeji. Co já vím, tak náhrady třeba na ford nesedí skoro vůbec, jestli sedí na meďoura nevím, ale ten kdo to koupí to vědět bude a pohlídá si to. Takže pokud jde o kvalitu bych nešpekuloval s náhradami a tím, kdo mi to natře levně, nevím, ale pokud bych měl auto za meloun, měl bych mít i na servis, palivo, pojištění...

nu*

bratři Helbigové, ti mají nejlepší zastoupení mercedesu u nás:-P

stirecek*

tak to by chtělo obrátit se o radu na Rumla*smich*

 

tomas*
hodnocení

0x

Co vím,tak většinu tloušťku laku měřívají a-bazary typu eurocar aaa atd,aby Vám cenu výkupu stáhly na minimum( za týden tam auto stojí o 30tis více).Auto kelly není špatné,nabízí čínu i originál díly,je to o penězích.Nebo pokud se zadaří a máte lak na autě né moc ojedinělý odstín,zajeďte na vrakáč a kupte přímo díly v laku,to také je řešení a levnější.Hodně zdaru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]