Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak poznat špatný setrvačník?

Od: jakub13* odpovědí: 11 změna:

Rád bych se zeptal. Vlastním škodu octavii tdi 66kw+čip a při prudčím zrychlení se mi zachvěje volant. V servise mi řekli bude vás to stát 16.000 kč máte špatný setrvačník, tak by mě zajímalo jestli stím nemá někdo podobnou zkušenost. Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

2x

No já bych si nechal šlapat na plyn a podíval se co dělá motor, či kmitá.

 

jabraka*
hodnocení

2x

Setrvačník bývá součástí spojky,nevím,jak by se kmitání přenášelo na volant?!

JABRAKA

buss

No já ho měl dycky na motoru

 

jakub13*
hodnocení

Nevím jak vypadá dvouhmotový setrvačník ale prý tam jsou nějaké vyvažovací segmenty a ty prý rozkmitají i volant

ar*

Jakube pokud tam máte dvouhmotňák tak je opravdu možné že to dělá setrvák. Tyhle dvouhmoty na to trpějí. Při pohledu na motor toho moc nepoznáte ten při přidání plynu musí vždy zakmitat to je normální a proto je i na silentblokách. Navíc pokud vám tu závadu řekli i v servisu tak snad to tak i bude.

erikch*

možná by ještě nejdřív stálo za to,zjistit v jakém stavu jsou silentbloky motoru,hlavně zadní,u torpéda, k nápravnici-"příznaky" by tomu taktéž odpovídaly-jde o to určit řekněme hranici pohybu motoru,která je ještě o.k. a co už není v normě...Každopádně by to byla podstatně levnější záležitost-nechte jej(je)ještě někým zkušenějším omrknout,než se pustíte do kuchání převodovky-setrváku...

nokia321*

Neslyšel jsem, že by špatný setrvačník kmital s volantem.

To že rozvibruje auto, to ano(chvění). Ale u čiplé 66 tomu moc nevěřím. Na to trpí spíše PD motory.

Viděl bych to na kloub na poloose u převodovky (spíše pravá strana-spolujezdec)

 

stirecek*
hodnocení

0x

Ty dvouhmoty jsou stavěné na určité hodnoty dané výrobcem a výkonem motoru + určitá rezerva: Ten krouťák "navíc" se musí někde projevit, takže životnost jde rapidně dolů.

doplněno 03.01.11 19:13:

Zkuste vynout motor bez spojky, špatný setrvák se bude ozývat hodně natvrdo.

 

nu*
hodnocení

0x

načipovaný motor bude trpět, postupně "odejdou" obě poloosy, spojka atd..

 

hodnocení

0x

Pokud se závada projevuje jen při zrychlení , nikoliv je-li vozidlo v klidu , tak bych uvažoval jiným směrem. Závada na setrvačníku (jeho uvolnění , nevyváženost , vadné silentbloky ) by se projevovaly i v klidu vozidla a možné ještě zřetelněji. Pokud se závada projevuje jen při zrychlení za jízdy , jak uvádíte , hledal bych závadu v pohonu vozidla , v přední nápravě , nebo v mechanizmu řízení. miro

veverka*

Máme ve firmě Octavii rv. 2006 1,9TDi 77kW, u tohoto vozidla (má teda najeto 250000 km) je tato závada - když zastavím a nechám běžet motor - třeba na křižovatce nebo prostě jen než chcípnu motor, tak v něm neskutečně rachtá ... prostě padají ranky, jedna za druhou, v servisu byla ihned při přijetí vyřčena jednoznačná odpověď - setrvačník - ale jak se zde psalo - dělá to pouze v klidu, při zrychlení ani jízdě není naprosto nic slyšet ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]