Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
při vyšších otáčkách na Seatu Arosa se rozsvítí kontrolka mazání se zvukovým signálem a krátce na to (téměř bezprostředně) se motor samovolně zastaví. Po chvíli lze opět spustit a celý proces se opakuje. Oleje je ve vaně motoru dost (před půl rokem měněný). Jak si vysvětlit zastavění motoru? Není nastaveno samovolné zastavení motoru při nedostatku tlaku oleje jako ochrana před zadřením? Nebo to mám chápat už jako ono samotné zadření? To by ale asi už motor nešlo znovu spustit, ne?
Díky předem za rady.
Zadření motoru ve většině případů se projeví tím, že motor jde ztuha, netáhne. Laik ho dorazí tím, že zařadí nižší rychlost a jede dál.Případů, že se motor "zakousne"a nelze s ním ani otočit, je málo.
Děkuji za reakci, jaký je tedy Váš názor na výše popsanou situaci (okamžité samovolné zastavení motoru)?
podle toho co popisujete, jsou zřejmě jen dvě možnosti. ta první, levnější je ucpaný olejový filtr. při vyšších otáčkách nestačí propouštět do motoru dostatečné množství oleje a ochrana motor vypne. takže, zkuste nejdříve olejový filtr vyměnit. zvládnete to sám. ta druhá je závada na čerpadle oleje nebo přetlakovém ventilu, to je ale již záležitost pro servis.
doplněno 30.12.10 10:24:pokud by se jednalo o zadření motoru, slyšel byste zřetelné klepání ve všech otáčkách.
Děkuji Vám za postřehy. Začnu tedy od filtru a dám vědět. Ve zvuku motoru se opravdu ozývá poklepávání, i když ne zřetelné. Tak jen doufám, že motor není trvale poškozen.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.