Nejste přihlášen/a.
Mám staršího Renaulta - scénic. Každou zimu stejný problém - stačí dva, tři dny nejezdit, parkuje v nevyhřívané garáži a už nenastartuju. Musí následovat nabíječka a několik hodin dobíjení. Pak trnu, že někam vyjedu a už nenastartuju To se mi tedy zatím nestalo. V servisu mi baterku proměří a řeknou, že je v pořádku. Stává se vám to také někomu? Opravdu je nutné v mrazech jezdit autem denně?
Bez ohledu na benzín či naftu-"zajetej" startér má prostě podstatně větší odpor-na tom se asi shodnem,že...?! Takže ať máš třeba třikoňovej startér u turbonafty(a 95 Ah novou baterii)anebo 0.8kW startér (a novou 40Ah baterii) u 1.0i motoru-prostě pokud je "zasajrajtíkovanej" startér-je ti nová baterie úplně k prdu,protože po 3dnech v těchto mrazech i s celou novou baterii nenastartuješ-a je vás takových víc,co se pak i přesto,že mají novou baterii,hrozně diví...Takže zásadního,jak píšeš,je toho trošku víc...
bože..nějakej nemocnej na startéry né?
.. a co když mu třeba zapadá jen nafta,jedna žhavička u diesel pryč..co orosená benz.nádr.atd a atd.
nikde netvrdím,že problém je a priori ve startéru-může toho být mnohem víc,ale ze zkušeností s auty na horách,je "čistej" startér a kontakty alfou omegou nastartování i při -20...krom samozřejmých věcí,jako fungující altík,"zdravá" baterie,neorosená nádrž,fungující žhavičky,čerpadlo,nezanesenej pal.filtr,snímač polohy hřídele atd...ale otázka zněla se startováním v mrazu jako takovým,což s tím(bohužel)docela dost souvisí...
mám taky staršího renaultíka(a i staršího-19 16ventil)-ale o tom to není,je to hlavně o baterii jako takové,kontaktech kabeláže(starej dobrej Kontaktol)a startéru-teď vám to sice moc nepomůže,ale každé léto(a to u všech aut co jsem kdy měl)startér vyoperuju,rozporcuju,zkontroluji uhlíky a hlavně vyčistím-kontaktní plochu rotoru s uhlíky(400 papírem přebrousit),převodku-a v zimě není problém(a to žiju v Krkonoších,kde když je zima,tak je fakt zima)...Nicméně píšete o garáži,nevím jakou máte motorizaci,kvůli náročnosti demontáže a montáže startéru-možná by stála "akce startér" za zvážení,resp.realizaci-samozřejmě při té příležitosti očistit a ošetřit veškeré kontakty od baterie až po startér...On totiž zanesený startér prachem z uhlíků+ostatní sajrajtíky a nečistoty,má při minusových teplotách podstatně větší odpor,nemluvě o tom,že zatuhlé je i vše ostatní a baterie má o to větší problém...Takže 16 ořech krát 3 šrouby a je venku-když budete potřebovat,písněte(samozřejmě ale hlavně motorizaci)...
To snad ne, proč by jste musel jezdit denně. Problém je buď z baterií (do servisu ji dovezete vždy čersvě nabitou po jízdě, takže nic nepoznají) a nebo se vám vybíjí při vypnutém voze (tradičně alarm a centrál), nebo jste nechal zapnuté rádio a podobně. Vezměte multimetr a odpojte od baterie svorku plus (buďte opatrný, ať si přitom nešáhnete na něco kovového tím klíčem - motor,karoserie - baterie se zkratuje a klíč se vám přiškvaří k ruce a kontaktům). Nejlépe postupujte jako při výměně: odpojte nejprve mínus, potom plus a zase připojte mínus. Mezi + na baterce a + kabelu dejte ampérmetr a změřte odběr v klidu (vypněte všechny spotřebiče jako kdyby jste od auta odcházel. Odběr by měl být max 100mA a méňě. Pokud je tam více, baterie se do rána vybije (podle počasí).
Další možností je samotná baterie. Kupte novou, nebo pokud máte automatickou nabíječku s přepnutím na konci nabíjení na udržovací proud, v době odstavení vozu ji trvale nechte na baterii a tak bude baterie stále čerstvě nabitá.
Pokud se bojíte, že někde mimo domov nenastartujete, vozte sebou ztartovací kabely (raději ty s těmy tlustými vodiči 200A)
Co se týká stavu aku.
Poznají, změří kapacitu i nabití aku. Chce to správný měřák.
Dal bych sken, ale je to již vyčichlé, takže - 12,52 V, hodnota 641 A, naměřené 516 A.
Druhé aku 13,03 V, hodnota 640 A, naměřené 483 A.
Kupodivu tento rok nafta problémy nedělá a to auto kolikrát stojí na kopci, kde pěkně vyfukuje.
Mrknout na dobíjení, problém i denní svícení, krátké jízdy...
U Clia jsem měl stejný problém.Koupil jsem novou baterii,zdarma mi přeměřili dobíjení a problém zmizel.Žádné rozebírání startéru,motoru a jiných součástek auta. A nevím,proč by jsi měl jezdit denně.Jedině tak z radosti,že se můžeš kochat zimní krajinou.
doplněno 28.12.10 21:45:Ještě doplním:nebude na škodu zjistit eventuální vybíjení baterie ,jak to popsali předešlí autoři,jen bych doporučil odpojit kostru a obyčejná zkoušečka mezi kostrou vozu a mínus kontaktem baterie udělá stejnou službu.Pokud nebude svítil,je vše OK,v opačném případě vyndávej postupně pojistky,aby jsi zjistil který okruh je zkratovaný.Prostě vylučovací metoda.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.