Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kompresor poháněný motorem

Od: polda2 odpovědí: 11 změna:

Kdysi za bolševika se prodával malý kompresor,takový pístek který se u škodovky poháněl od řemenice motoru a dofukovaly se s tím kola.Neexistuje něco podobného i v současnosti? Bojím se, že bych si v zimě elektrickým kompresorem vytloukl i tak už chabrus baterku.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar promon

Na to pumpovátko si ještě vzpomínám, bylo to poháněné řemenicí vodního čerpadla Škody 1000 - 120. Ale nějak moc rozšířené to nebylo. V současnosti o něčem podobném nevím, pochybuji, že něco takového existuje. U škodovek totiž bylo okolo motoru spoustu místa, to se o dnešních autech říct určitě nedá. K tomu elektrickému kompresorku - velkého vybíjení aku bych se určitě nebál, kompresorky povětšinou používají variantu modelářského motoru, spotřeba není nijak dramatická. Ostatně, pokud byste přesto měl špatný pocit, lze hustit pneu při nastartovaném motoru. Ovšem naopak velmi reálným problémem je životnost tohoto supermarketového připrdávátka - ta je v řádu hodin. Vlastní kompresor totiž není ničím mazán, takže odchází doslova před očima. Částečně se to dá vylepšit přimazáváním např. mazacím sprejem, ale obecně bych tento kompresorek chápal jen jako berličku v absolutní nouzi. Jinak přece není problém dofoukat gumy u benzínky, ovšem včetně rezervy. Je totiž značně humorné, když v zimě ve vánici v noci a mrazu zjistíme, že píchlé kolo je stejně tak prázdné jako rezerva :)

trpa

Mám někde doma zajímavý přístroj na dofukování pneu, též z doby škodovek 120. Vyndala se svíčka z motoru, našroubovalo se tam toto a k tomu hadice s koncovkou na hustění. Pak motor běžel na 3 válce, ale gumy nafoukal.Byl to též profi výrobek, vyrábělo to nějaké výrobní družstvo.

buss

A co na to říkala naolejovaná guma + benzín?

trpa

To výrobce neřešil,asi to zas tak velkou roli nehrálo.

 

hop®
hodnocení

0x
avatar hop

Nevím, jestli něco podobného dnes existuje. Ale pokud budete mít při dofukování gum nastartováno, o baterku se tolik bát nemusíte. Pokud byste měl kompresor pokáněný od motoru, také byste musel mít nastartováno...

cyril*

Mýlíte se! Postačí, když bude dostatečně rychle točit klikou. *smich*

jirkamatapat*

Souhlasím Cyrile,čím rychleji bude klikou točit,tím rychleji to nafouká.Ale na kterou stranu má tou klikou točit?

cyril*

To je individuální a nejlépe se to pozná metodou pokus - omyl. Když začne točit na jednu stranu a z pneu začne vzduch odsávat, tak to musí zkusit na stranu druhou, případně na stranu velkou! *frajer*

jirkamatapat*

*vtip*...tak to mne nenapadlo cyrile,máš u mne desať bodov.*palec*

hop®

Kliky mívají většinou takovou západku, takže když bude točit v protisměru, neotočí motorem. To je bezpečnostní ochrana proti vysávání pneumatik! Ale zase se mu bude točit lehčeji, lépeji a radostněji...

 

buss
hodnocení

0x

Elektrické malé komresory jsou, na ten řemenicový bylo nutno nastartovat motor, proč ne u elektrickéno?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]