Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ničí se auto v zimě při volnoběhu?

Od: diesel* odpovědí: 66 změna:
dobry vecer, nici se auto, kdyz ted v zime zapnu motor, pustim topeni a jdu odhazovat snih? Cca. 5 minut. Je to diesel

 

 

66 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

celp*
hodnocení

1x

Zdarec.Neničí. "Pouze"opotřebovává.

doplněno 16.12.10 05:53:

Diesel čtěte: cs.autolexicon.net/...

 

hodnocení

1x
avatar minda

No a co v situaci, která je teď běžná - parkujete uprostřed navátého a rozježděného sněhu, auto nenecháte zahřát na volnoběh, ale rovnou po nastartování tůrujete motor a popojíždíte dozadu, dopředu, abyste se ze sněhu vyhrabali - není to pro auto ještě horší?

erikch*

ano podstatně-podle mne je opravdu pro motor(převodovku) lepší a šetrnější nechat chvíli běžet bez zatížení(volnoběh)-právě třeba kvůli často zmiňovanému mazání-než ztuhlý olej čerpadlo dopraví do hořejších partií motoru a někdo hned po nastartování zvýší otáčky- motor v tu chvíli mazán asi nebude,že...A že teplota,a tím roztažnost kovu,v pracovním(spalovacím)prostoru roste podstatně rychleji než ve spodních partiích(olej.vana,čerpadlo oleje)...Ale tento názor je potlačován jakože ekologickým hlediskem-neohřátý katalyzátor zrovna moc nefunguje,čili volnoběžnými otáčkami se rychleji ohřívat nebude...,a o tom je asi tak celý názorový problém...Akorát že pro mne osobně je důležitější motor co nejméně huntovat-narozdíl od vypuštění pár gramů všelijakých oxidů navíc...A jěště poznámka pro "šťouraly ekology"-7 největších lodí světa(které jsou vpodstatě permanentně v provozu)vypustí za rok tolik splodin co 100 milionů aut! -a řeší to nějací rádoby ekologové...? A letecká doprava? -v září 2001-po teror.útocích a zastavení veškerého let.provozu nad New Yorkem, na ty asi tři dny, se místní domnívali,že došlo k poruchám emisních monitor.stanic-emise v ovzduší klesly o 2/3-takže to asi nebude exhalacemi aut.dopravy,že...A řeší to nějací ekologové,politici apod.?! Neřeší a ani nemohou-tvrdě by narazili-tlačit,až nesmyslnou direktivou,emise u aut je prostě snažší...

Proč bych měl ve sněhu tůrovat motor? Za prvé sníh chce lehkou nohu na plynu, když vidím lidi z kraje jak dají za 1 a plnej a jen se diví, že to nejede tak se jen usmívám. Za druhý, když mám před autem a pod kolama sníh vytáhnu z kufru lopatu, dvakrát hodím a vyjíždím bez problémů. Máme tady metr sněhu a vše funguje bez problémů.

Jenyku, teď možná ne, protože je sypký sníh, ale když se střídají teploty a rozježděný sníh umrzne, tak u nás před panelákem po ránu nikdo neodhazuje sníh kolem svého auta, prostě se každý snaží ty namrzlé koleje a hromady kolem svého auta projet...

no...tohle může udělat jen debil. Nejdřív vezmu lopatu a odhrabu sníh. her fogl.Lidi jsou hovada

buss

Lopatu do ruky? fuj!

 

15.12.10 19:38
hodnocení

0x
avatar luigi

Diesel ne *hi*

 

stirecek*
hodnocení

0x

Auto ne, jen motor dostává zabrat a topit stejně nebude, dokud není zahřátý, ale to na volnoběh nehrozí, pokud nemá elektrické vyhřívání kapaliny.

 

nu*
15.12.10 20:04
hodnocení

0x

ničí

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

neničí

proč by se ničilo?

jako když stojíte v koloně...

doplněno 15.12.10 20:42:

5 minut odhrabujete sníh?

já denně tak minutku až dvě. a celé auto

stirecek*

Studený motor na volnoběh dostává záhul, už se to tu řešilo, v koloně už máte motor teplý, ale i tak není dlouhý provoz na volnoběh vhodný, blok chládne rychlej než hlava, u starších vychozených motorů nedostatečný tlak oleje atd...

chlapi, asi se bavíme o novějších autech, novějších olejích, páč upřimě, opravdu si myslíte že dvě- tři minuty u studeného motoru, když stojí a nejede je opravdu takové opotřebení?

stirecek*

Ono ty dvě tři minuty nevadí, jen se o ty minuty zvyšuje opotřebení, prostě trvá déle. U studeného motoru ulpívá palivo na stěnách válců, dostává se do oleje a ten rychlej degraduje, proto se doporučuje při krátkých jízdách zkrátit výměnné lhůty oleje na polovinu. Navíc tohle palivo spolehlivě smývá olejový film a takový studený sytičem dokrmený benzín docela spolehlivě, nafta v tomhle ohledu alespoň trochu maže. Další věc je rozdílná tepelná roztažnost pístů a vložek, vložky se ohřívají třením, ale daleko dřív se roztáhne píst a nějakou dobu je mu ve válci těsno. Na ohřátí pístu stačí teplo ze spalování, ale vložky jsou chlazené nejen chladnou vodou, ale i nasávaným vzduchem a tím palivem, které se sráží na chladných stěnách. Motor hodně kouří a to má neblahý vliv na filtr, katalizátor, egr a sousedy... Ne nadarmo se říká, jeden studený start = 70-80km s teplým motorem. Do hliníkových díslů se dává přídavné elektrické vyhřívání kapaliny na rychlejší dosažení provozní teploty, ale tady jde spíš o emise, kde výrobce motorů tlačí unie.

ar*

Milane tudy neprojdeš, páč jak říká reklama mezi řidiči koluje mnoho mýtů a polopravd a někteří jedinci je dokáží i zdůvodnit. nechávat zahřát motor do provozní teploty je samosebou nesmysl a poškozuje nejen motor, ale 2-3min po nastartování se teprve rozjet nic moc nepokazí. Pro každý motor je daleko nejhorší samotný start a to i u teplého motoru. Takže klidně dál ometej sníh. *jasne*

janmega*

Toto jsme řešili ve výzkumáku motorových vozidel před 30 lety. Jejich názor byl, že to je nejhorší pro motor, nechat ho běhat studený na volnoběh. Podle nich -nastartovat ihned pomalejší jízdou ohřát.

Já na chalupě nastartuju, dám si kafe a pak si sednu do teplého auta. Asi neumím poslouchat odborníky.

raadek*
Osobně si myslim, že se motor rychleji opotřebová, protože provozní teploty dosáhne později, tudíž mázání ještě není optimální. Některá lepší auta mají startování na dálku aby majitel vlezl už do vyhřátého auta. Otázkou je, jestli si výrobce přeje dlouhou životnost motoru. R.
erikch*

...a některé motory víceválcové mají elektr.odpojeny řadu válců-než motor dosáhne prov.teploty...Takhle to měl BMW 750 IL 12 válec už v roce 1992,navíc ohřátí a tedy i možnost využít plný výkon motoru jednak "napsal" palubní počítač a ještě to i "paní oznámila" hlasově-sice v němčině.ale i tak to potěšilo...Obdobně to mají řešeny i silniční motorky-ale u nafty na volnoběh-právě že motor není pod zátěží a ani není nijak vysokootáčkový,vysokovýkonný-čili není třeba jej jakkoli omezovat před dosažením provozky-není dle mne v tomto případě co řešit...

 

tomtom*
hodnocení

0x

Motor se ničí, obzváště TDI o VW. Problém není v pístech, válcích ale nedostatečném mazání vaček. Pár desítek studených startů a několikaminutových volnoběhů v zimě i v létě a máte vydřené uložení vačky a jde se kupovat nová hlava. Nejvíce háklivé jsou úplně nové motory s longlife intervalem. Čili po nastartování ihned jet na prostřední otáčky, motor do úplného ohřátí nehonit.

nu*

nestraš, nestraš, kolik u nás jezdí aut s TDi motorem a stavem atchometru přes půl milionu bez výměny hlavy, důležité je aby s autem jezdil člověk a ne idiot, který šetří na servisu, ničí s e každé auto, už jen tím že vyjede z výrobní haly...

Neničit auto znamení zakonzervovat vše, uložit do ideálních kliatických podmínek na podstavec a zbožně se klanět...i tak ho zub času postupně ničí...

tomtom*

Asi ale nemáte najeto 500tis na TDI 2l s olejem Longlife. To vám nevěřím.

stirecek*

Ono ani tak není problém v tom longlife oleji, jako v těch výměnných lhůtách. Ten olej během provozu mění své vlastnosti viz článek:

Opět na scéně: long-life oleje

Již v minulosti jsme upozorňovali na nevhodnost používání prodloužených intervalů výměny motorového oleje. Krátce jen zopakujme: vlivem přísad síry v našich palivech dochází k rychlé degradaci motorového oleje, paradoxně čím kvalitnějšího, tím rychlejší. Po ujetí cca 7 500 km u benzinových a 17 600 km u dieselových motorů dochází k naprostému vyčerpání přísad v plně syntetických olejích. Dolévání oleje následkem jeho zvýšené spotřeby k jeho revitalizaci nestačí. Ty potom zcela pozbývají své funkce, jmenujme alespoň ty nejdůležitější, jako je rozpouštění karbonu, antikorozní vlastnosti, odolnost v tlaku a střihu, viskozita, schopnost malého odpařování atd. U dieselových motorů navíc dochází k zvyšování obsahu sazí jako produktu hoření nafty, které se profukem do oleje dostanou kolem pístních kroužků, podobně jako křemík ze vzdušného prachu. V oleji nám tak v motoru proudí dva nejtvrdší prvky na zemi, uhlík a křemík, výsledná emulze má skvělé abrazivní vlastnosti.

Zrovna dnes jsem měnil olej ve svém tdci a to po 13800km, i když lhůta je 20tis km. Ale drtivá většina jízd je krátkých po městě. Samozřejmě i palivový a vzduchový. Takže víc než problém v oleji, bych viděl v údržbě, jak psal NU. Když pak někde napíšu něco o spolehlivých a bezporuchových motorech 1,8D nebo 1,8TDDI, tak se dozvím, jak jsou příšerně poruchové. Ale mezi řidiči panuje mnoho mýtů a polopravd.

 

miljan*
hodnocení

0x

To snad ani nestartovat, aby se neopotřebil. *ua*

rádoby rádci nikdy asi nečetli manuál k vozu,kde je výslovně u SD a TDi napsáno: "Motor nezahřívejte na místě, IHNED PO STARTU VYJEĎTE! neználkům pošlu ftoku na vyžádání, 10x! Není to jen kvůli opotřebení ale i emisím, kdy motor bez zátěže/tahu se nemá (u diselu zvlášť) jak vůbec zahřát a opravdu jede studený a maže/nemaže studeným olejem a tak dále. Takže si klidně ráno nastartujte, nechte to 10 minut bežet každý den, a možná se Vám stane že místo 300 000km s tím motorem najedete 150 000 a bude na odpis. MJ. víte která auta vydrží neskutečné KM na tachometru? právě ty která jezdí dlouhé štreky denně, ne ty která stojí na volnoběh před domem. S podravem Mi.

doplněno 16.12.10 20:47:

navíc "pustíte topení" všechno zbylé teplo z motoru se v zimě odevede do radiátoru kabiny, takže motor stále a stále a stále a stále a stále a stále a stále jede ve studeném režimu. To snad pochopí i ženská, že něco není v pořádku. Prac. teplota motoru =90st. Kolik tam máte vy,když startujete? 90? asi nee že. Tak co to asi může dělat ... prospívat nejspíš *bzum**zed**haha*

erikch*

jen tak do pranice-už jsem to tu párkrát zmiňoval-onehdá jsem vlastnil Rendla 25 V6 2.9 92rok-to auto mělo naběháno něco přes 700 tisíc a necelých 200 jsem s ním najezdil já...Nechával jsem si tam dodatečně implantovat start na dálku,kdy obzvlášť v zimě na horách kde žiju paráda- v klidu si běžela i třeba 15-20minut denně a nikdy s motorem(a ani autem samotným) nebyl problém...Nedá se ovšem srovnávat stará dobrá francouzká V6 s TDi-toho náběhu(900tkm) se 99% TDíček nikdy nedožije(pro pochybující znovu nabízím,že se klidně přijedu kamkoliv podívat na původní motor TDi s náběhem 900 tisíc km)-prostě to není o tom zda běhá naprázdno nebo ne-ale o emisích,resp.až nesmyslným tlakům na jejich snižování-proto v manuálech ona doporučení o okamžité jízdě(neuvést to tam automobilka,tak jí "zelení"rozcupují)-přitom automobilová doprava je s exhalacemi až daleko za leteckou a lodní-ale začít tlačit na emise letadel (a že jedno letadlo třeba během transatlantického letu vypustí x tun sajrajtů)si prostě nikdo netroufne-(tady by měli "zelení"vynikat),natož u lodní-trošku by začala kolabovat celosvětová obchodní síť... Prostě je zapotřebí vidět věci v trošku širším kontextu...

miljan*
16.12.10 21:32

erikch, *hej*

kluci, i v jiných debatách o motorech na jiných forech se dělí na ty co mají pravdu a ty co nemají pravdu.

michalll*
To sice ano, takže já tu nebudu psát že jsem taky toho názoru, že u dieselu se motor zbytečně o několik procent víc opotřebovává, ale napíšu že bych se raději řídil přímo pokyny a manuálem z továrny Škoda, WV a dalších továren, kde jak už tady někdo uvedl, jasně píšou, "Motor nezahřívejte na místě, IHNED PO STARTU VYJEĎTE"!
erikch*

..ono zas není úplně dobré se striktně řídit manuály aut-bohužel ne vše uvedené je čistě v zájmu auta,potažmo majitele,ale v zájmu automobilky,resp.servisní sítě dané značky...jak psal Milan-je to věc názoru,ale pro ilustraci-nejen v manuálu(ale i legislativa)doporučuje,nařizuje dodržení rozměrů orig.montovaných (letních) pneu-přitom již dnes už nikdo nepochybuje o přínosu širších pneu(větší styčné plochy auta s vozovkou) pro bezpečnost, stabilitu a kratší brzdnou dráhu-ale nemontují se sériově z důvodů úspor a tím i ruku v ruce "ošetření"(zdůvodnění)v manuálu...A je toho podstatně víc...

michalll*

No se sériovýma pneumatikama máte pravdu, to je ale dané tím, že by se to automobilce prodražilo...4 pneu dohromady drahší o 1200kč, x 500 000ks vozů...Ale čím se automobilce prodraží to, že lidé nechají jak pitomci nastartované auta před barákama 10-15 minut? :)

erikch*

automobilce ničím-ale tohle téma je hlavně o ekologii-v tom vidím celý problém...a žádná automobilka se díky obrovské konkurenci a tlaku ekologistů otevřeně nezmíní jakože ekologicky nesmýšlí...,proto do manuálu prostě napíše "po nastartování se ihned rozjěďte"a nikdo ekologicky smýšlející ji nemůže nic vytknout-technická stránka věci jde v tu chvíli stranou

raadek*
Dnešním trendem jsou spíš uzké pneu s nízkým valivým odporem a z vlastní zkušenosti vím, že v silném dešti pneu 225 vyloženě plavou o proti rozměru 195 s podobným vzorkem. Ono je to vidět u F1, když začne pršet. Samozřejmě záleží na konkrétním autě. R.
jarek8

Můj start je následující:

1.Diesel nažhavím 2x,nastartuji,nechám běžet 1 minutu na volnoběh*bezim*

2.Dokud není zahřátý na provozní teplotu, nepouštím topení,abych motoru nepřebíral teplo a aby se tak dlouho nezahříval do provozní teploty*hi*

3.Na ekology s vysoka ser*. Umí jen buzerovat nás a né větší společnosti! :)

tomtom*

To je chyba, první minutu po nastartování ti běží vačka(vačky)nasucho. K tomu aby se vršek motoru řádně promazal, jsou nutné minimálně střední otáčky motoru. To je celý problém zimních startů s delší dobou volnoběhu. Longlife oleje jsou řiďoučké, stečou úplně, tam jsou poškození nejmarkantnější.

ar*

Minutu nemazaná vačka *zed* To by muselo už být olejové čerpadlo totál. No nic někteří jedinci by se nejraději na startér u rozjížděli.

buss

Taky tak, ale údajně ještě žhaví nějakou chvilku i po zhasnutí kontrolky.

A co na volnoběh říkají katalyzátory?

jarek8

Vačky jsou tu minutu mazány naftou, né? Moje teorie je, že pokud někdo nastartuje a dá topení naplno, tak ten motor dýl nabýhá do teploty a tudíž za studena nemaže ani ty vačky. To ten ledovej motor mám hned dávat do záběru a opatrně jet? Řekl bych, že minuta mu až zas tak neublíží. V záběru ty vačky na sucho dřou daleko víc (větší rozjezdové otáčky).

ar*

Jarku8 , vačky(a) jsou mazané motorovým olejem , tam se nafta nemá jak dostat, jinak s tím topením máte pravdu , že pokud se odebírá teplo , motoru déle trvá než se ohřeje na provozní teplotu. Na druhou stranu okno se zevnitř zamlžuje,takže se běžně dělá , že topení je sice zapnuté ,ale větrák se pustí na nejmenší otáčky. Je jasné , že když se ledový motor hned vytáčí do otáček tak mu to rozhodně nesvědčí. Pokud by jste ho řádně protáhl tak hrozí i prasknutí hlavy. Takže buďte v klidu a klidně tu minutu motoru dejte, za minutu se motoru opravdu nic vážného nestane a rozhodně je to lepší než ho hned protůrovat.

erikch*

správná úvaha-co na to říkají katalyzátory-oni mlčí a neohřáté nic neřeší-a proto je v manuálech -"hned se po nastartování rozjeďte..." Celé to je v podstatě kvůli ekologům...ne kvůli technice...

jarek8

Přesně to jsem si myslel. Asi tu máme v diskusi spoustu ekologů *smich*.

Mimochodem dýl bych studenej motor nenechal na volnoběh ( z důvodu nerovnoměrného zahřátí jeho dílů)*palec*

stirecek*

Tady přece nejde o ekologii, oni ti konstruktéři zase nejsou žádní blbci, těžko vám budou v záruce každý týden měnit či čistit katalyzátor, filtr nebo egr. Něčím to začne, dalším to pokračuje a končí to třeba turbem, poněvadž olej je již vyčerpaný a olejový film se trhá. Ale kdo dnes čte manuály? Podle toho bych nemusel ani žhavit, na co si zbytečně vybíjet baterii, nebo proč používat předepsané paliva či oleje, když jiné jsou levnější. Neříkám, že se motor extrémě ničí, ale menší zlo je hned se rozjet, protože starty samotné jsou pro motor docela záhul a ihned po startu motor nemaže vůbec a na volnoběch se nerovnoměrně prohřívá. Litinový diesel se tak prohřívá hodně dlouho a nový hliníkový blok bez elektrického vyhřívání kapaliny není možno prohřát volnoběhem vůbec, poněvadž tření u těchto motorů je hodně nízké a tepelné ztráty tak malé, že by se prohříval ještě déle, než starý litinový blok. Diesly v poslední době zaznamenaly hodně velký pokrok a účinnost těchto motorů se hodně zvedla. Během čtyř pěti let budeme jezdit s litrovými stokilowatovými tříválci a nebudeme se zabývat tím, či ometat nebo jet...

miljan*

Po startu, když se hned vyjede, má motor okamžitě provozní teplotu 90?

doplněno 16.12.10 21:11:

Pouze se ptám.

odpověď, motor se zahřeje na provozní teplotu až po ujetí několika KM v zásadě 4 až 8 podle teploty vnějšího prostředí. Pokud je mínus 15, tak se zahřeje až po cca 10-12 Km. Záleží na velikosti motoru, přidávání plynu a podobně (jízda s kopce po vyjetí motor v zásadě taky moc nezahřívá). = Záleží na několika více faktorech.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

nastartuji studený motor, otáčky dejme tomu 1500-2000. Motor ztuhlý a pracuje, já ho zatížím připojením převodovky a jedu stále okolo 2000 otáček aby se kompletně prohřál.

Ale když mu nezapřáhnu převodovku a budu stát na místě s 2000 otáčkama, co se na motoru opotřebuje více nežli při spojení s převodovkou?

2-4minuty nežli odhází sníh?

stirecek*

V zásadě platí, čím více otáček, tím větší tření a ztráty. V podstatě jezdím taky na 1500-2000 ot se studeným motorem, plynulá jízda. Jde o to, aby se ty vložky prohřály rovnoměrně a co nejdříve a to je s částečným zatížením. Se zvýšeným volnoběhem to jde taky dobře, ale nevidím v tom žádný přínos. Motor spotřebovává energii, ale nekoná žádnou práci. Čtyři minuty denně x dvacet dní x spotřeba v litrech za hodinu x cca 30Kč/litr, navíc nutnost dýchat rakovinotvorné částice...?

Kdo z vás zahřívá studený motor na volnoběh tři čtyři minuty v létě?

ar*

Asi málo kdo , ale ještě méně lidí odhazuje v létě sníh. Navíc teplota motoru je v létě stejná jako v zimě po cca 5 minutách chodu, to většina lidí ví. Ale to je stejně zbytečné, startuj jak chceš, rozjížděj se na startér aby náhodou nešel motor ani vteřinu na volnoběh.

já bych viz výše nesrovnával režim motoru v klidu při stání na místě a při jízdě. Při jízdě jde více paliva a motor se více zahřívá nehledě, že tlak oleje vzroste spíše když je motor pod zatížením než když jen "otáčí klikovkou" a proto se o to rychleji při jízdě zahřívá. Já jezdím s TDi do práce a ted občas i schválně nejedu, protože jedu s kopce a motor se v zásade nezahřívá (ráno -11st) i při pomalé jízdě do 60km nejde moc paliva, takže je furt studenej.Mj.bežné volnoběžné otáčky jsou kolem 1000ot min .Milan se zmiňoval o 2000 což je (př. felicie) moc.

ar*

"Při jízdě jde více paliva a motor se více zahřívá nehledě, že tlak oleje vzroste spíše když je motor pod zatížením než když jen "otáčí klikovkou" " A na toto jste přišel jak?

stirecek*

Are jsi prostě jednička ve svém oboru. Alespoň už vím, proč je u tebe motor 1,8D nejvíc poruchový na světě a ten můj bývalý stále dodnes jezdí bez problémů. Péčí/nepéčí můžeš motoru prodloužit/zkrátit život.

A pamatuj si, že při jízdě pod zátěží jde do motoru více paliva než při otáčkách bez zátěže.

 

tomtom*
hodnocení

0x

Ale pane AR, vačky jsou mazány rozstřikem (většinou), takže s olejovým čerpadlem to nemá nic společného. Proto je to problém při studeném startu, než to tam ten ztuhlý olej vycáká. Některé motory mají uložení vačky mazané tlakovým olejem, ale většinou ne všechny. TDI VW nemaže kraje.

ar*

Ale pane tomtom, ať už je uložení vaček mazáno tlakově nebo rozstřikem tak olej do hlavy válců k vačkám(ce) tlačí olejové čerpadlo. Navíc dnes se čím dál více používají "hydroštely" to by motor minutu řechtal. Pokud na vašem voze trvá celou jednu minutu než čerpadlo natlakuje , je to váš problém. Tak nám tady netvrťe takové bludy.

tomtom*

Ale pane AR, nemáte zřejmě ani páru o konstrukci motorů. Klidně si tu šiřte své polobludy a hlavně si dávejte pozor na gramatiku.

ar*

Jsem rád že alespoň vy máte přehled o konstrukci mazání a proto odborně popisujete jak trvá minutu než dojde olej do hlavy motorů a jak jen některé motory mají ulození vačky mazáno tlakově. Holt někdo dělá hrubky a někdo je mimo úplně.

Přeji vám krásné svátky a nechte si někde vyměnit to čerpadlo.

tomtom*

Ano pane AR, pokud se kravní uložení vaček maže rostřikem(pro neználky otáčecící se klikový hřídel vycáká olej až nahoru nad hlavu) trvá při mrazem ztuhlém oleji a volnoběžných otáčkách třeba minutu i déle, než se olej všude dostane. Olejové čerpadlo maže vcelku okamžitě.Už jste to pochopil?

tomtom*

Krajní uložení.(Ttdi VW T4,R5)

 

torx
hodnocení

0x

Americké osmiválce ohv nemají vyvedený tlakový olej do hlav, vše je mazáno rozstřikem od klikového hřídele.Olejové čerpadlo maže pouze klikový hřídel.Samoštelování ventilů je obácenými miskami, do kterých se olej dostává téř rozstřikem a po vypnutí motoru tam zůstává.Takže zjevně to lze. Honda vyrábí čtyřtaktní motory OHC s mazáním olejovou mlhou, kde je olej rozprášen po celém motoru ve formě mlhy, a motor může pracovat v jakékoli poloze, na ležato i hlavou dolů. Olejové čerpadlo tam vůbec není.

lok*

nejlepší je kupovat co nejřidší olej.To znamená syntetický,který má na začátku označení 5W nebo ještě lepší 0W.Motor dobře maže i studený.Minerální olej je moc hustý,než se ohřeje a když je motor studený,hůř olej maže,protože hůř teče přes kanálky v motoru.

tomtom*

Řídký olej má své výhody, zase ale dříve zteče dolů po vypnutí motoru. Pak také záleží na stáří a opotřebování motoru, vyběhnutý motor řídkým olejem dorazíte, ten potřebuje olej hustší vytvářející vymezení vůlí.

lok*

no on ten minerální olej je po ohřátí motoru stejně řídký jako ten syntetický.Jde o to,že ten syntetický 0W nebo 5W je řídký hned po nastartování motoru a minerální až po zahřátí motoru.

tomtom*

Ono je ale otázkou, zda nám o ten řídký olej jde. V mrazech tuhý olej činí velký odpor klikovému hřídeli, naopak ale vytváří vysoký tlak oleje, což někdy nesnesou hadice olejových chladičů.Naopak řídký olej vytváří slabý mazací film a čerpadlo s ním nedosahuje vysokých tlaků.Rozdělování olejů na minerální a syntetické už jaksi nemá smysl.

lok*

rozdělování na syntetické a minerální oleje smysl má.Protože syntetické oleje mají všechny větši klasifikační třídu na opotřebení motoru.To znamená,že s nimi bude motor méně vyšoupaný než s minerálními*zed*

tomtom*
18.12.10 20:24

Tak jo...

 

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

chtělo by se to možná vrátit k dotazu tazatele, nikoliv k hádání a ...

tazatele se zeptal zhruba na to, zdali když 5-10 za zimu nechá auto běžet chvilku (5 minut) na volnoběh.

Já tvrdím, že průměrnému vozidlo nemůže ublížit 20-50 minut ročně když běží na volnoběh.

jedná se opravdu o několik minut týdně!

ale znalci mají právo vylíčit otěr materiálu. Jo v Rusku na Sibiři... to je nco jiného...

miljan*

Před 30 léty v Rusku při minus 30 nechávali běžet motor nonstop.

cyril*

Některý běží ještě dnes!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]