Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kam se obrátit při neplacení pojistky

Od: zanet* odpovědí: 13 změna:

prodala jsem automobil,ale neodhlásila jsem ho z registru. Pojistku jsem zrušila a nový majitel si automobil pojistil,ale jen na pár měsíců, takže nebylo pojištěno nějaké 4 měsíce. Až pak jsem automobil odhlásila na nového majitele. V technickém průkazu jsem měla starou adresu na které se už dlouho nezdržuju a já se bojím jestli mi neposlali upominku na tuto adresu,už čekám rok a půl a pořád nic. Poradte prosím kam se mám obrátit?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gigi*
hodnocení

0x

Obraťte se na svoji pojišťovnu.

zanet*
hodnocení

to už jsem udělala,ale tu to nezajímá nemá s tím nic společného když jsem u nich tu pojistku zrušila. A u které pojištovny si to zřídil nový majitel to nevím nemám možnost s ním být v kontaktu,ale je mi divné,že mu zrušily pojistku jen tak aniž by předložil třebas prodejní smlouvu,protože mě tu pojistku zrušili pouze na základě kupní smlouvy kterou jsem musela předložit.

Automobil má už nového majitele,který už je napsaný v techničáku.

na svoji pojištovnu je nesmysl, ale to nic. požádat někoho na Vašem bydlišt,i aby pohlídal dopisy na staré adrese.

Pak dotázat ČKP s tímto dotazem, ale nic jim neplatit.!

Pak klidně můžete čekat, třeba se nic nestane.

zanet*
hodnocení

nemám možnost na starou adresu jakkoliv dostat. Bojím se,aby mi třebas za 5 let nepřišel nějakej velkej dluh. Znáte to.Jsem z Českých Budějovice,obešla jsem tady spoustu úřadu,ale nikde mi neporadili.

zanet, "aby mi třebas za 5 let nepřišel nějakej velkej dluh" vy jste porušila zákon a teď je problé, příště se to nestane.

Ale,,,, nevěšte hlavu, hlavně nikomu nic neplaťte a uschovejte dokumenty o prodeji vozidla.

na úřadech Vám neporadí, přesněj co byste chtěla poradit?

kontaktujte ČKO, s dotazem, zdali není na Vaše jméno nějaká pohledávka a jejich dopis opět pečlivě uschovejte.

sasdax*

Zadejte SPZ vozidla a dnešní datum, případně datum které vás zajímá. Uvidíte kde v té době byla tato SPZ (a na jakém autě) pojištěna.

ic.ckp.cz/...

Jinak jestli jste vozidlo prodala, na základě kupní smlouvy potom zrušila pojistku a veškeré doklady máte uschovány, není se čeho bát.

 

vosikac*
hodnocení

0x

Zkuste kontaktovat ČKP, která má na starost neplacení pojistného: ckp.cz/...

cyril*

Informace je špatná, ČKP se o placení pojistného vůbec nezajímá. Její největší starostí je dostat z hloupých či neznalých a nepořádných lidí co nejvíce peněz s co nejmenší námahou. Je to podobné jako to dělá třeba AMW a jiní, jen s tím rozdílem, že ČKP nikoho neláká a nepřesvědčuje, ale rovnou vyhrožuje.

vosikac*

Já jsem ČKP kontaktoval, protože při prodeji vozu vzniklo 4 denní prodlení mezi zrušením a uzavřením povinného ručení a bylo mi řečeno, ať vyčkám na jejich dopis. Také jsem zvědavý, jak to dopadne, protože je to už cca 4 měsíce a nic.

Jinak ze stránek ČKP:

Jak se příspěvek /...
Majitelé a/nebo provozovatelé nepojištěných vozidel, kterým dle zákona č.168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, vzniká povinnost hradit příspěvek do garančního fondu, budou Českou kanceláří pojistitelů písemně vyzváni k úhradě příspěvku. Příspěvek do garančního fondu se hradí výlučně převodem z účtu (číslo účtu je uvedeno ve výzvě), anebo poštovní složenkou. Pro zjednodušení je předtištěná poštovní složenka k výzvě taktéž přiložena. Nikdy nehraďte příspěvek v hotovosti _ šlo by s vysokou pravděpodobností o podvod, protože Česká kancelář pojistitelů platby v hotovosti vůbec nepřijímá.
Jak probíhá vymáh/...
Na základě § 24c zákona č. 168/1999 Sb. vychází ČKP z informací o pojištěných vozidlech a jejich porovnání s Centrálním registrem vozidel podle § 15 téhož zákona. Pokud zjistí nepojištěné vozidlo, pak zasílá výzvu k úhradě příspěvku, který narůstá každým dnem, po který je vozidlo nepojištěno. Obeslaná osoba má zákonnou 30 denní lhůtu na úhradu příspěvku, anebo na doložení, že vozidlo neprovozovala v rozporu se zákonem. Ke komunikaci s ČKP slouží Dotazník s podrobným návodem, který je k výzvě přiložen.
Pokud obeslaný adresát na výzvu nereaguje ani neuhradí příspěvek, nebo pokud nedoloží údaje, které obeslaný adresát tvrdil, následuje proces vlastního vymáhání příspěvku. Ten může pokračovat předáním či prodejem pohledávky inkasní společnosti. Od počátku vymáhání se vymáhaná částka navyšuje o náklady s ním spojené. Pokud ani tato činnost nebude mít jasný výsledek, pak může pokračovat vymáhání podáním žaloby u soudu. Náklady prohraného soudního sporu navýší celkovou částku příspěvku.
doplněno 14.12.10 16:56:

ČKP nezajímá placení pojistného, ale jeho neplacení :)

cyril*

Jak vidno, stále v tom nemáte zcela jasno, pletou se Vám dvě odlišné věci dohromady. Placení pojistného je věcí dvou smluvních partnerů - pojišťovny a pojistníka, mimo těchto dvou subjektů do vztahu může vstoupit jedině arbitr či soud, ale nikdy ne ČKP.

Placení příspěvku do gar. fondu spravovaného ČKP - to je věc jiná, která nesouvisí s placením či neplacením pojistného, ale jedině s PROVOZOVÁNÍM nepojištěných vozidel a dalších zařízení určených zákonem.

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

nikam s neobracejte a neupozorňujte zbytečně na sebe

 

cyril*
hodnocení

0x

Ač se Vám to bude zdát nesmyslné, tak v tomto případě bude nejlepším řešením obrátit se na druhý bok.

 

buss
hodnocení

0x

Vyčkejte času, jak ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]