Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Doplnění fridexu

Od: xstanax® odpovědí: 11 změna:
avatar xstanax

Přeji fajn den, i když já ho moc fajn nemám. Jedná se o felicii 13MPi. Včera jsem zjistil, že jsem odpouštěl přes léto chladící soustavu (cca max 2 l) , zapoměl jsem na to a trošku mi to tam přimrzlo. předtím tam byla směs na - 25st. Při -15 jsem nastartoval a teplota se vyhoupla na 80 stupňů, spustil ventilátor. Vypnul jsem motor, nechal půl hodiny v klidu, nastartoval, zase teplota stoupla, ale při pomalé jízdě klesla na provozní teplotu. U benziny jsem odpustil 2 l nedostatečné směsi z auta tím způsobem, že jsem odpojil hadici od chladiče a pak dolil 2 l -40stupňového fridexu. Auto jsem projel 60 km, vše bylo v pořádku, ale na druhý den se mně situace opakovala, auto se opět při startu přehřálo na 80st. Poradí mi někdo proč? Je to tím, že se směs jízdou 60 km nepromíchala? Díky

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

3x

Abych se přiznal tak moc tomu nerozumím. "Auto se opět při startu přehřálo na 80st." Jak se může přehřát když ještě ani nedosáhlo provozní teploty. Auto je přehřáté při 100 stupních.

Když jste přišel k autu, jaká byla kapalina v expančce? byla tekutá nebo rosol popřípadě tžíšť?

hodnocení

Teplota dosáhla dost rychle 80 stupňů, nechtěl jsem, aby motor vařil, proto jsem ho vypnul. V mrazu -15 se mi to zdálo příliš rychlé. Myslel jsem si, že je někde zamrzlý okruh. Cesta 60 km byla příjemná, topení bylo v pořádku. V pohodě jsem auto odstavil a na druhý den, zase při silnějším mrazu, mně opět teplota motoru docela rychle vyběhla na stojícím autě na 80. Zase jsem pro jistotu vypnul a po chvíli rozjel a zase se vše ustálilo. Dotazem jsem se chtěl ujistit, jestli jsem správně nalil kapalinu a jestli se po délce jízdy promíchala.

stirecek*

Jestli jste tam měl někde hrudku ledu, tak voda nekoluje a teplota jde rychle nahoru a pak vaří. Nechte si změřit chladící kapalinu nebo, pokud máte měřák, to zvládnete i sám. Fridex se promíchá sám, ale nejspíš ho tam bude málo.

Já si myslím, že je vše v pořádku. Mě se Felicia zahřeje už po kilometru jízdy (jde z topení teplý vzduch). Pokud ti ručička dobře ukazuje-nejde do červeného. Pokud jo a sepne ventilátor, teplota spadne pod červené, tak je vše opět v pořádku. Pokud se ti nelíbí to rychlé zahřátí, nechej motor běžet dýl, a vyzkoušej to. Nic tím nepokazíš, maximálně kdyby se to přehřálo, přijdeš o trochu chladící kapaliny, ale budem moci něco řešit dál.

 

dodousek*
hodnocení

0x

Jediné co v této chvílce můžu poradit je:změřit směs(moc se mně nezdá ten poměr)ale jelikož asi měřák teď nemáte po ruce-odsál bych trošičku do sklenky a dal doma do mrazáku kde je nevím cca.-15 a viděl bych-jeto jen teď nouzová rada.Dobré pořízení*hej*

 

jarda3*
hodnocení

0x

A fungovalo topeni? Predpokladam, ze jo, jinak by jizda 60km byla docela drsna. Pak uz nema byt co zamrzle a muselo se to promichat. Myslim, ze i ty 2 litry doplnene vody nebyla zadna tragedie - staci treba litr fridexu v systemu (nevim cca 4l zbytek vody?) a sice to je tak na -8 stC odhaduju, ale uz to nezmrzne na kost ani pri -20, udela se takova ledova trist a motor s tim nema vetsi problem, rychle to roztaje. Tady me napada, jestli se nerozloucil treba termostat, nebo jestli bylo chlazeni po doliti dobre odvzdusneno (nevim jestli se tenhle motor odvzdusni sam).
Kazdopadne bych to na nejakou akutni zavadu nevidel, pokud teda neni treba praskla hlava nebo vyzrane tesneni, coz je take v horsim pripade mozne.

dodousek*

Souhlas-jen bych doplnil a viděl jsem to na vlastní oči že se odtrhly lopatky od hřídelky vodní pumpy a také to takle zlobilo-chce to vylučovací metodu od levné-jednoduché až až...*zed*

 

kjanik112*
hodnocení

0x

V samotné vyrovnávací nádržce se směs celkově nepromíchá-je tam v rezervě pro případný úbytek.Tím odpuštěním u chladiče jste ji ale nechal vtéci dovnitř, to je v pořádku.Směs se promíchá okamžitě, v tom není problém.Podle mého názoru máte někde vzduchovou bublinu, a musíte chladící soustavu odvzdušnit.

stirecek*

Jestli byla směs nedostatečně mrazuvzdorná, tak mohla zmrznout někde v koleně nebo chladiči a voda prostě nekoluje-nechladí. Další věc je termostat...

 

hodnocení

0x
avatar sword

Ahojky nic neřeš máš všechno v pořádku, při stojícím vozidle se nedostatečně chladí a proto spíná větrák chladiče . Při jízdě se vše srovná. Můžeš to zkusit pak i v létě jak to chvilku běží na volnoběh hned se motor zahřeje, ale větrák to uchladí. Jen pro jistotu za jízdy ti felda topí,pokud ne je někde vzduch,ale tomu moc nevěřím po tvé jízdě, ale myslím si že určitě topí*smich*

 

tomasko*
hodnocení

0x

Asi bude vše v pořádku, protože čím více koncentrovaná nemrznoucí směs, tím hůře odvádí teplo.Proto se v létě u výkoných závodních motorů používá pouze voda, protože směs by je neuchladila. Vaším namícháním jste asi fridex trochu přehnal, ale to vám v zimě vadit nebude.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]