Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prodávající odhlásil auto na sebe

Od: tomas* odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

prosím o radu. Chystám se kupovat ojetý vůz od soukromé osoby v ČR. Bylo mi řečeno, že prodávající již auto na sebe odhlásil, a že k přepisu mi bude stačit pouze kupní smluva (plus další "papíry"). Mohou z toho vzniknout nějaké problémy? Četl jsem, že když je automobil v polopřevodu, tak díky díře v zákoně ho může člověk chvíli používat i bez přihlášení. Je tato možnost i v mém případě, v případě že budu automobil používat (aspoň si odložit přihlášení a placení ekopoplatku na měsíc po Vánocích)? Povinné ruč. zařídím, technickou má platnou.

Děkuji velice, za každou odpověď.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

0x

Díra v zákoně není, jen si to každý jinak vykládá. Vemte TP, Osvědčení, pojištění, PEK .. a hajdy na úřad i po svátcích, nesankcionuje se to..

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

Zákon ukládá každému, kdo hodlá vozidlo provozovat, toto vozidlo na sebe registrovat, ale bez uvedení konkrétní lhůty...Mylné názory že je lhůta k přihlášení-registraci 10-denní šíří ti co si nikdy nepřečetli zákon č.56/2001Sb. a navazující vyhlášku o registraci...Registrace je proces, který začíná odhláškou na nového provozovatele, odhlášku provádí ten,. kdo je zapsán v registru a TP jako provozovatel, a to ve správním obvodu, kde má trvalé bydliště, tuto by měl nahlásit do 10 dnů, protože se jedná o změnu podle zákona, pozužívá se k tomu také předepsaný formulář sloužící k zápisu změny, nový provozovatel se následně registruje ve svém správním obvodu, tím je proces registrace (přeregistrace ) ukončen. Při odhlášce se nevybírá poplatek 50,- Kč jako za zápis změny, poplatek se vybírá až po dokončení procesu registrace od nového provozovatele ve výši 800,- Kč, kdy je celý proces ukončen, k registrac i se využívá jiný tiskopis než k žádosti o zápis změny. Proto je už na první pohled registrace vozidla něco jiného než žádost o zápis změny, a toto "neco jiného", tedy že má být proces registrace ukončen do 10 dnů v zákoně uvedeno není.

Proto zatím nikomu nic nebrání v tom, any si koupil za 3 tisíce starou stopětku, kterác bude v tzv. polopřevpdu, jezdil s ní ještě rok, než jí proppadne techjnická perohlídka, dal jí pak k ekolikvidaci a na základě předložení potvrzení o převzetí autovraku, podle kterého úřad auto ztotožní (nahradí se tím evidenční kontrola, technická prohlídka ani pojistka se nevyžaduje) na sebe auto doregistruje za 800,- Kč a současně trvale vyřadí.

Vám tedy nikdo nebrání v tom, aby jste s autem jezdil do ledna, a pak až budete mít peníza na eko-daň auto na sebe registroval.

Pokud by jste narazil na policistu, který si zákon vykládá po svém a tento by Vám chtěl udělit pokutu, musel by Vám vysvětlit za co...toho nebude samozřejmě schopen, jedině že by se snažil přesvědčit Vás, že je proces regiostzrace totožný s akterm nahlášení změny...ale Vy mu to po přečtení tohoto textu jasně vysvětlíte a on to snad konečně pochopí...Když zjistí že neuspěl, pokusí se řešit to zasláním oznámení na odbor dopravy, kde se řeší přestupky, napíše tam že řidič jezdil s autem které není registrováno, což je nesmysl...Také by tam mohl uvést, že jste se prokázal neplatným osvědčeníém o regfistraci, které na některých úřadech asi ze setrvačnosti ještě z doby dopravních inspektorátů VB úředníci perforují nebo nastříhnou, toto ale nemá žásnou oporu v žádném zákoně...Takže toto hlášení bude smeteno ze stolu...

Pokud by se přesto našel přestupkář, který by to chtěl jako přestupek řešit, a tyto "přestupky" se pokoušejí řešit sankcí některé dopravní odbory například v jižních čechách, stačí využít zákonnýchj opravných prostředků a bude to také v pohodě...

Na závěr bych chtěl upozornit na skutečnost, že kdyby zákon č.56/2001Sb. povinnost registrovat auto na sebe do 10 dnů ukládal, nemělo vy ministerstvo dopravy důvod navrhovat jeho novelu, ve které by byla tato 10-denní lhůta výslovně uvedena...Takže závěrem, povinnost regostrovat na sebe auto do 1 dnů uzákoněna bude, ale bude to někdy ve vzdálení budoucnosti...

nespokojenyurednik

překlep - v poslední řádce "do 10 dnů"

tomas*
hodnocení

děkuji Vám, za perfektní profesionální odpověď, avšak jedna věc mi stále uniká.

Píšete Registrace je proces, který začíná odhláškou na nového provozovatele. Prodávající mi ale sdělil, že auto odhlásil sám na sebe a NE na mě, jako budoucího nového provozovatele, tudíž se nedá mluvit o tzv. polopřevodu. Jaké jsou prosím rozdíly v mých právech a povinnostech (polopřevod, vs. prodej automobilu odhlášeného na stávajícího majitele)? Musí prodávající auto znovu registrovat a pak odhlásit na mě?

Děkuji

nespokojenyurednik

Prodávající nemůže odhlášit auto sám na sebe, tuto povinnost má ze zákona ten, kdo se auta zbavuje, tedy odhlášku musel učinit dřívější vlastník - provozovatel, který byl v registru zapsán.Stávající prodávající v registru zapsán není, protože se na úřad k registraci nikdy nedostavil. Je uveden jen v mezikolonce velkého TP a v registru, dokud se na úřad nedostavfí a autro na sebe nezaregistruje, nemůže ani o nic ve vzhau k auto žádat.

Další odhlášku na Vás.na Vaše jméno proto zapsat nelze, dalším krokem musí být registrace, .kdo se bude registrovat, je jedno, záleží jen na tom, aby ten, kdo o registraci požádá, splnil zákonné podmínky, tedy: předložil platné doklady, protokol o evidenční kontrole na své jméno, pojistku, značky pokud jsou z jiného kraje a PŘEDEVŠÍM kupní smlouvu s člověkem, uvedeným v odhlášce, tedy mezikolonce TP.

tomas*
hodnocení

Dobře, děkuji za Váš čas strávený odpovídáním na mé dotazy :) ,

mám už jen poslední dotaz. To, že do přihlášení (nějaký ten čas to potrvá) budu automobil používat a nebudu uveden v té kolonce velkého technického průkazu, může způsobit nějaké komplikace? Na internetu jsem si našel tyto formulace, které by mohly způsobit nějaký ten problém.-

1. povinné ručení: "K uzavření pojistky vám stačí kopie velkého technického průkazu (originál potřebuje majitel k odhlášení) a občanský průkaz."

2. Evidenční kontrola: "S sebou potřebujete mít občanský a velký technický průkaz (odhlášený na vás)"

Zdroj: auto.idnes.cz/...

3. Policejní kontrola: jak jsem pochopil, to, že bude malý techničák zastřihnutý a bude tam poslední registrovaný majitel nevadí...

Děkuji tedy za kompletní objasnění mého problému, kupuju si své první auto, a nechtěl bych udělat žádnou chybu :)

nu*

1.) je to smluvní vztah, k identifikaci auta snad stačí kopie velkého TP, ale když máte originál, nemusíte ho před pojšťovnou schovávat

2.) při každé technické prohlídce se podle platné vyhlášky předkládají oba TP, tedy velký i malý, odhláška nění důležitá, evideční kontrola je zvláštním druhem technické prohlídky, stránky i-dnes a další pseudoporadny jsou nepřesné, protože tam radí lidé,kteří nemají s registrací žádné zkušenosti, a pokud ano, tak ještěš z dob DI VB: OP se teoreticky hodí k tomu, aby jste si nechal napsat do protokolu z evidenční kontroly Vaši přesnou adresu, jméno a příjmení, často se stane že tam pracovnice mechanicky napíše (do protokolu) jako provozovatele toho, kdo je zapsán v TP a z úřadu Vás tam pak pošlou zpět, opravit to...Evidenční kontrola vystavená na jméno toho kdo na sebe auto přihlašuje je předepsána zákonem, nemůžou tam proto být žádné nepřesnosti a chyby,což ale někteří občané pořád nechápou...

3.) zastřihnutý i nezastřihnutý techničák je platný, ve velkém TP je napsáno číslo malého TP, tedy všech postupně jak byli vydávány, s tím že platný malý TP, tedy podle zákona ORV část I. vydané jako poslední je platné.

Omezování platnosti ORV I. při odhlášce a jeho perforování nebo zastřihování nemá žádnou oporu v zákoně

nu, co říkáte tomuto:?

dobry den, ocituji dotaz, a prosím o Váš názor. předvolaní na přestupkovou komisi za přestupek proti pořádku ve státní zprávě a územní samosprávě & 46 odst.1 zákona č. 200/1990 . Za porušení ustanovení &11 a &12 zákona č. 56/2001. jelikož majitel nenahlásil na registr do 10 dnů, že nabyl vozidlo. co vy na to? díky.
To lze. Slyším o tom sice poprvé, ale zákon to umožňuje.
nu*

Vážený pane, už o tom píšeme asi potřetí či počtvrté, nedávno jsem četl na jiných stránkách o tom, že na úřadu v Písku a jinde za to také udělují sankce, můj názor je, že když se sankcí dotyčný souhlasí, znamená to , že uznává vlastní chybu, pokud nesouhlasí, má možnost využít všech dostupných opravných prostředků.

Stačí se proti případnému rozhodnutí MěÚ o uložení sankce odvolat ke krajskému úřadu a svými slovy tam upozornit na to, že si úřad plete kečup s krví, tedy zápis změny s registrací, sankce tedy nemá oporu v zákoně, a vlastě celé řízení od samého počátku stojí na vodě, a mělo být ihned po doručení oznámení od policie ČR o spáchání přestupku zastaveno a vě smetena ze stolu...

Absenci jasné právní normy nelze nahrazovat úřední iniciativou a spoléhat na to, že to občané spolknou...Problematické je také prokázat, zda občan hodlá auto provozovat či nikoliv, to není dost dobře možné, pokud s autem nenabourá a nebude přistižen při provozování..ale to také mohl auto odvážet kupci...

Máme také správní soud...Stačí jeden jasný rozsudek v této věci a bude klid v celé ČR, protže jen a jen soud může vykládat zákon...

Nu, pán "A" prodá a odepíše v techničáku na pana "B", ten zase na "C" ten zase na "D" ... až pan "K" jezdí a nesplnil povinnost dle §11 a §12 zákona č. 56/2001.
I v tomto případě se domníváte že nemůže být sankcionován dle § 46 odst.1 zákona č. 200/1990 až do výše 30 000Kč
děkuji za trpělivost a pozdravujte "bratra"!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]