Nejste přihlášen/a.
V tomhle hnusném mrazivém počasí mám občas strach, že to baterie v našich rodinných autech nevydrží a my se ráno nedostanem do školy a do práce Máte někdo zkušenost se startovacími zdroji? Jsou opravdu funkční i ty "hobby" okolo ceny 2 000,-?
Nenašel jsem odvahu si to koupit neb jsem nevěřil,že to funguje , tak jsem si koupil za 120,-kč startovací kabely.On se vždy najde dobrý člověk ,který vám umožní se napojit na jeho zdroj.Zrovna dnes se mi hodily ale nepotřeboval jsem je já ale jiný motorista.Ovšem stát se to může komukoli a pak se hodí.
za 399,-Kč lze v akci koupit solární "udržovačku", stačí vsunout konektor do zapalovača a panel ponechat na světle na palubní desce...Pokud je zapalovač při vysunutém klíčku zapalování odpojen, není problém provést jednoduchou úpravu aby byl připojen.Kabel panelu lze také připojit svorkama přímo na baterii ve vozidle.Dioda zabraňuje zěptnému toku proudu a tedy vybíjení, proud který dává panel je sice malý, ale jako konzervátor bohatě stačí...A nepotřebujete 400 metrovou prodlužovačku..
V práci máme toto: azvercajk.cz/... a startujeme s tím Destu (tedy motor nafťák - Zetor) . Není to na nějaký dlouhý startování, ale k nahození to stačí.
Ale jestli myslíte takovou tu kabelku, ve které je 12Ah baterie - tak to bych opravdu nekupoval, vyhozené peníze
Na případné startování v nouzi postačí i levnější bez nutnosti potřeby sítě 220V
nebo nějaký starší náhradní použitelný akumulátor. Ten je sice těžší na přenos, ale na výpomoc dostačující. Jinak startovací kabely s cenou cca 100-200Kč jsou vyhozené peníze, jedny mám dodnes v garáži na památku. Pokud nemají průřez alespoň jako kabely od svářečky, jsou k ničemu.
Jestli myslíte tu ETA kabelku, tak tím nafťáka fakt nehrozí nastartovat. Je v tom opravdu jen mrňavá baterka (cca 12Ah) a těch 300A bych chtěl vidět.
To záleží na stavu vaší baterie, pořád se bavíme o pomocném zdroji. Pokud motor dobře chytá, tak stačí v podstatě dodat jen těch "pár" ampér, které baterie postrádá vlivem nízké teploty. Je jen na vás, který zdroj si koupíte, jsou i samozřejmě výkonější, ale dražší. Je ale otázka, co takový zdroj udělá, když se nebude cca třičtvrtě roku používat, takže další zimu může být nepoužitelný. Pokud bych bydlel na samotě, řešil bych to prodlužovačkou a občasným dobitím baterie. Podobné je to i u použití levných startovacích kabelů, pokud auto dobře startuje a baterii chybí v podstatě pár ampér, stačí obyč dvojlinka, s tím jsem startoval i diesel 2,5 v dodávce, ale kamarád s dieslem v alfě měl baterii na pokraji krachu, tak tam ty levné kabely nestačily, poněvadž už z principu čtyři tenké drátky nemohly přenést tolik ampér. S pořádnými kabely s velkým průřezem vodiče pak nebyl žádný problém. Vždy záleží v jakém stavu je baterie, startér má odběr cca 90-130A, baterie je schopná dodat 400-600A nebo i víc, ale vlivem mrazu klesá kapacita třeba o padesát procent, starší baterie má třeba už jen těch padesát procent, v létě to stačí, ale v zimě už má jen polovinu z poloviny a to už je málo...další věc je kvalita nafty atd.
Pořádný je dražší, co tak si pořídit i horší starší akumulátor s pořádnou kapacitou (z náklaďáku ..), hodit na vozík, sáně a ten průběžně dobíjet? Mám dva aku, když jeden vypadne, nic se neděje, vyměním a jedu. Dyť to musí dát pořádný kopec ampér! Zvažuji sehnat vyřazené NiFe aku, např, z vozíků. Nebo pořádné trafo a usměrnit. Nápad použít trafosvářečku v mozku ihnet zašlápnout!
no jako nápad super, ale a 2000 si můžete koupit nejluxusnější autobaterii vč. nabíječky jako záložní zdroj a mít ji doma v teple a občas s ní nastartovat. Vzpomínám na zimy z 80tych let,kdy se nahřívala vana š105L ka zespodu jednoplotýnkovým vařičem 220V a bylotu super. Za 10-15min bezproblémové starty. Baterka vydržela 6let. Dnes nereálné. Zas to mělo jiný mouchy=nejelo to, škytalo, žralo nejen benzín i olej, a netopilo apod.
Autobaterii lze nejlépe vidět v obchodech, kde je nabízejí, nebo na netu. Výkon jako veličina se u baterie neuvádí, označení např. 72 Ah udává kapacitu.
Výkon nebo kapacita je snad jedno, tady nejde přeci o slovíčkaření, jde o zkušenostia poznatky. To by mě totiž nenapadlo, že ji uvidím v obchodě...
Jedno je kolečko u trakaře a nový poznatek by to mohl pro Vás být také. Že Vás to nenapadlo bylo patrné již z položeného dotazu, na který jste dostal pravdivou , i když pro Vás možná těžko pochopitelnou odpověď.
Tak se dívám, že jsem tady narazil na samé odborníky. Nevím jestli tady všichni parkují v garážích nebo mají celou dobu 100% stav baterie, ale u nás při běžných zimních teplotách -10; -15; -20 a občas i nížších se to na baterii projeví. A nevím co je na tom divného, když chci do dieslového motoru o obsahu 1,9 baterii 72Ah? Sám servis dopotučuje VARTU 57412- 12V/74Ah
72Ah je pro starší diesel základ, sám jsem si kdysi pořídil do escorta baterii 74Ah Exide se zvýšeným startovacím proudem, teď přesně nevím, kolik to mělo ampér, ale víc než baterie předtím. Porval se i s mrazem -32, sice asi až na pátý pokus, ale ta baterie neznala únavu a dobíjel jsem ji preventivně možná třikrát za zimu. Pak jsem měl focuse s původní baterií a poslední šestou zimu už baterie vyžadovala dobíjení jednou za čtrnáct dnů, ve větších mrazech každý týden. Byla už slabší, hustota článků 1,10 - 1,15. Bylo to taky stylem jízdy, jezdil jsem jen město, cca 7-10 studených startů během dne, rádio, světla, větrák max na jedničku, takže jsem víc z baterie odebíral než dodával. Ale začátkem února jsem dal na auto diodové denní světla a od té doby jsem baterii nedobíjel. Těch ušetřených cca 150watů na světlech se hned projevilo. Teď mám 1,6diesel a baterie má "jen" 60Ah, zatím startuje na půl otáčky i při -dvaceti. Parkuju pořád venku.
Tak to je zřejmě i můj problém Mnohonásobné startování během dne a krátká vzdálenost na dobití. Když jsem měl baterku novou, tak taky fungovala parádně, ale přeci nebudu kupovat baterku každou druhou zimu
(
To jste mohl napsat hned, v tomto případě by jakýkoliv náhradní zdroj byl sice pro start výhodný, ale baterie v autě by se dál vybíjela ještě víc. takže budete muset nabíjet. Ta moje už měla šest let, ale u dvouleté je to dost brzo. Zkuste si změřit dobíjení ve voze, omezit spotřebiče, diody pro denní svícení taky hodně ušetří a větrák jen v době nouze. Já jsem ji v sobotu večer vytáhnul a přes noc dobil, někdy jsem natáhnul prodlužku a nabíječku schoval v motoru pod kapotu. Teď mám silver calcium, prý je na krátké časté jízdy odolnější, tak uvidíme, čeká ji třetí zima a ještě jsem ji nedobíjel.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.