Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nestartuje auto

Od: dada7* odpovědí: 22 změna:

Prosím o radu, zničeho nic mi nejde nastartovat auto. Jde o VW golf III., když otočím klíčkem, kontrolky naskočí a to je všechno ani po nažhavení nezhasnou a startér vůbec neotočí. Na roztlačení okamžitě chytne, takže se vymontoval startér, vyčistil, zkusil zvlášť na baterce a pastorek normálně vyskočí. Po namontování do auta opět nic. Prosím nemáte někdo radu nebo podobnou zkušenost než odvezu auto k doktorovi čím to může být?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

1x

Vypadá to na spínací skříňku, když startér normálně jinak točí. Překontrolujt jestli jde na ten konektor na startéru ( elektromagnetické cívce) 12V po otočení klíčku v poloze start. Pokud ne je zrada ve spínačce nebo poškozený kablel.

 

dada7*
hodnocení

spínací skříňka se mi nechce věřit ta byla měněna tak čtyři měsíce zpátky. Ale zítra mrknu na kabely, dráty a proměřit, ale děkuji.

ferda1954*

Tipuji ten kabel.Natáhněte si nový kabel z " + "na baterce ke startéru.Pokud startér nastartuje , je to v kabelech. Nedávno se mi toto přihodilo v Praze a musel jsem si provizorně natáhnout kabel od startéru k baterce.Startovat jsem chodil pod kapotu než jsem se vrátil domu a natáhl jsem kabel kam patří. Při tomto pokusu dbejte na vyřazenou rychlost jinak přejedete sám sebe.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Dada to zkoušel z baterky,pastorek vyskočil.Spínací skříňka to nebude.Ještě by to mohl dělat kontakt na spínací cívce startéru,Buď je tam oxidace,je potřeba měděné destičky kontaktů očistit,nejlíp srovnat jemným pilnikem.Pokud je to v pořádku ,pak zbude startér sám.Někdy pomůže výměna ložisek,protože rotor při určité vůli ložisek se "přilepí" na stator a brzdí se.

Pokud ani to nepomůže,zkontrolovat,zda není přerušené vinutí.

JABRAKA

cyril*

Buďto jste nečetl či nepochopil zadání nebo nevíte o čem mluvíte.

 

erikch*
hodnocení

0x

...trošku časem unikla podle mne podstatná informace,že i po otočení klíčku ve spínačce na III(start)kontrolky nezhasnou-čili správně jak uvažuje ar,prvotní a zásadní problém bude asi ve spínačce,respektive třeba v konektorech hned za ní...Ono,že je spínačka cca.4 měsíce stará,ješte neznamená,že je o.k.(nebál bych se jí rozšroubovat a taktéž omrknout kontakty )Takže odplastovat ,demontovat,pročistit konektory a proměřit-pak až dle výsledků následně případně řešit kabeláž baterie-startér apod.

ferda1954*

erikch: navádíte chudáka aby začal tím složitým.Začít musí tím jednoduchým.To , že vyskočí pastorek ještě neznamená , že je startér v pořádku.Dokud se neroztočí tak není nic jisté.Proto je lepší natáhnout kabel od startéru na "+"baterky a pokud se roztočí tak teprve rozebrat palubku a zkusit kam jde proud při otočení klíčku do polohy start.Pokud nejde nikam pak je potřeba řešit rozebrání spínací skříňky.To že kontrolky nezhasnou je v pořádku neboť nedochází k odběru proudu a tak je nemá co ztlumit.Jak jsem psal stalo se mi to také a tak vím o čem píši.

erikch*

tak jinak-při první poloze se odemkne volant a "pustí" stálé plus(na to běží třeba rádio,zapalovač...),při druhé projede ŘJ veškeré systémy,provede tzv.zpětnou kontrolu (ABS,airbagy,imobáč,další čidla atd.),zároveň "otevře" proud do všeho možného,krom jiného zapne čerpadlo paliva,cívka,olej.čerpadlo atd.,při třetí poloze-start zůstanou v činnosti pouze věci nezbytné pro chod motoru,resp.jeho uvedení do chodu-zapalování(žhavení),čerpadlo oleje a paliva a přívod proudu ke startéru-to proto,že startování je takový nápor na baterii(jde až do zkratu),tak aby neodváděly proud(a napětí) další podružné,a pro start nepotřebné,věci...A ke startéru samotnému-to,že pastorek zasouvá(a samozřejmě točí) naprázdno-bez zátěže,opravdu nic neznamená,ale hodně napoví,navíc i poslechem-že tam v něm nic nerachotí(převodka o.k.,není třeba uvolněný nějaký z magnetů atd.)-jiná věc je prach od uhlíků(a ostatní nasbíraný bordýlek) nejen na čelní straně rotoru-bylo by fajn preventivně v létě startér vyndat,rožšroubovat 3 imbusy a víčko na uhlících,a celé vyčistit,obrousit čelní měděnou plošku rotoru 400smirkem,kontaktní s uhlíky,a ošetřit veškeré kontakty např.kontaktolem...Pak by teď v mrazech byl klid-ten bordýlek mrazem trošku ztuhne a baterie má další problém navíc,krom problému se sebou samotnou...(pouze si hlídat baterii a její dobíjení)-a pak se nemusíme bát ani avizovaných -20 na víkend...

 

hodnocení

0x
avatar jarm

Řešila jsem skoro stejný problém nedávno. Nevím, jestli tím poradím. V komutátoru (v takové rýhované kostkce) chodí uhlíky. Ty jsem nechala vyměnit a rýhy protáhnout a je po problému. (P.S. nevím, jestli komutátor je ten správný výraz)

 

buss
hodnocení

0x

Joo, ta rada nastartovat kabelem z "baterky" je fajn, pokud se k němu dostane, nevím.
Ale mé varování, nestát před autem! a mít nezařazenou rychlost!
Postup: Aku, pojistky, spínací skřínka, (odpojovač), prostě jedu po drátě od zdroje a měřím ke spotřebiči, asi to ve SP pořádně nedotáhli.

ferda1954*

Měl startér vyndaný tak to znamená , že se k němu dostane.Já na rozdíl od Vás chodím cestou nejmenšího odporu a nejsnazšího přístupu a to spínací skříňka rozhodně není.Ale to je každého věc jak na to půjde.Já zkusil ten kabel najít a tak jsem šel po kabelu ale výrobce si nelámal hlavu s barvou kabelu a tak jsem došel jen ke druhému spoji.První kabel ze skříňky byl oranžový za prvním spojem bíločerný a druhý spoj byl tak zastrčený , že jsem již neviděl jaká barva pokračuje dál.Proto tuto variantu zavrhuji ale uznávám,že si na to každý musí přijít sám.Nový kabel jsem natáhl od startéru na ten první oranžový a mám klid.

erikch*

naštěstí VW montoval startéry z čelní strany(u chladiče)a nejen u Golfíka III je na dvou šroubech 19 ořech,takže přítup a demontáž vcelku v poho-ale podle popisu problému dávám krk,že zádrhel není v samotném startéru,ale v přívodu napětí a proudu-viz.shora...

 

dada7*
hodnocení

Děkuji za vaše rady, ale zatím stále nic. Bylo zkontrolováno: pojistky, nabití baterie, kabely, cívka, startér vyčištěn, zkoušen start na tvrdo z plusu baterie a při zapnutém zapalování a nic jinak systém po otočení klíčku normálně nabíhá tj. kontrolky, čerpadlo. Při čištění startéru bylo vyzkoušeno zaskočení a vyskočení pastorku, ale po té jsem zjistil, že se netestovalo otočení (nebyl jsem u toho). Jak případně vyzkoušet otočení startéru? když je vymontovaný.Zatím děkuji za další příspěvky a rady.

ar*

Kontrolky s kontaktem na strarter ve spínačce nemají nic společného, ty se rosvítí už v první poloze, kdežto starter začne fungovat až ve druhé poloze. Pokud strater při "testování " byl správně připojen k baterii tak při vyskočení pastorku se musí zároveň zoztočit.

Nevím jak byl starter odskoušen když byl vymontorvaný, ale když je teď ve voze tak odzkoušejte start na krátko, to znamená že propojíte tontakt (šroub) na ktarý vede kabel od baterie s tím plochým konektorem třeba šroubovákem. Pokud po propojení startér nevysune pastorek a nebo nezačne točit tak je problém ve startéru. Pokud začne normálně startovat tak je problém jak jsem již psal.

erikch*

takže se pomalu blížíme k faktu,že problém bude asi fakt ta spínačka,potažmo spojení konektorů za ní...čili odplastuj horní a spodní plast ,deklíky, na sloupku volantu-odšroubuj jistící šroubek(ky-nevím jak to má přesně Goflík)zespoda(může být i shora-pokud tam je,ale to nahmátneš) tubusu spínačky a po pootočení klíčem spínačku vytáhni(stejně jako FABka ve dveřích)-v jedné mezipoloze tě pustí ven,samozřejmě nejdřív zezadu vytáhni ty kabely,konektory(měly by být dva)-pokud už jsi to řešil,tak pardon za postup...až jí budeš mít venku,tak i samotnou spínačku po stranách rozšroubuj,oddělíš od sebe dvě části a dostaneš se k samotným kontaktům spínačky...zkontroluj,uvidíš dle situace a jinak pak před montáží zpět zapoj oba konektory-měly by tam být relativně silné červené,oranžové kablíky,po připojení proměř-jedna část je přívod od baterie a řj a druhá "vývod"-dle polohy klíčku by mělo jít ven to samé co příjde...a pak případně dál,podel sloupku řízení po nějakých 40-50 cm by měly být další podobné konektory-takže zase proměřit...Prostě takhle si s tím vyhrát a měl bys problém odhalit-podle toho co píšeš,bude kiks někde v propojení...Tak ať se zadaří!

pepanek*

Tahat další plusovej kábl od baterky, může poradit amatérovi jen dement. Hrozí úrazy (popálení, vybouchnutí baterky atp)...to snad není možné! Podle mě je jediný způsob, jak efektivně a rychle přijít na to, v čem je problém: Změřte napětí proti kostře na nejtenším vodiči vedoucím do startéru při startování. Pokud tam budete mít 12V, bude problém ve startéru, případně vedení silového kabelu od baterie. Pokud tam nebude oněch 12V, může být problém ve spínací skříňce, resp. vedení k ní. Při veškerých těchto pracech mít hlavně vyřazenou rychlost a zabržděné auto! Takto způsobených úrazů již nebylo málo! Naposled mi kamaráda přejela avie, když se hrabal zespod v kabeláži a auto začalo startovat... Zní to banálně, ale takové prkotiny opravdu můžou způsobit pěkný průs**.

 

dada7*
hodnocení

Tak děkuji vsem za rady. Minulý týden jsem přivezl auto od autoelekt. Tak to proměřil a bylo to opravdu startérem. Startér sice daval ale nějak špatně a ještě k tomu bylo špatné teplotní čidlo, takže také výměna.

pepanek*

a že to nakonec nebylo zase tak drahé ta práce? :)

 

petan90

chlapy četl jsem si tuto recenzi a silně se obávám že mám stejný problém.Vlastním automobil značky VW Polo 1.1 a uz dva měsíce tlačim auto při každém startu,tím mi de háje mi příjde uplně celý auto.ale k věci:byly doby kdy mi za studena normálně otočil startér na poprví, a ted už vůbec při otočení klíčku mi jen něco cvakne v motoru a ticho.mimo cvakání,když má přijít po otočení klíčku do polohy start na řadu startér a mám náhodou rozsvícený světla,nebo puštěný stěrače,tak se mi to okamžitě všechno přeruší a když pustím klíček tak znova pustí,ale to mi dělalo i když startér točil.Pastorek mi též vysune ale neotočí.myslíte že by bylo vhodné vyměnit uhlíky?nebo prostě nějakou radu předem děkuji

pepanek*

To vypadá spíš na kaput baterku :)

petan90

nene to leda že by měl i tchán baterku kaput.no teda ta moje je kaput 100 procentně, ale jeho je měsíc stará.tak nevím asi teda koupím nový.

ar*

Jak píše Pepánek , tady to bude baterkou. Buď je už špatná nebo auto pořádně nedobíjí. Pokud auto stálo venku v mrazech s nenabitou baterkou je po ní. Koupit novou a nechat změřit i dobíjení. To že vám při startu všechno ostatní vypne je v pořádku, to je kvůli odlehčení baterii při samotném startu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma auto nestartuje
Otázky na téma nejde nastartovat auto
Otázky na téma nestartuje auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]