Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ford Ka 1997 - Vyrezlá díra

Od: czlukasss odpovědí: 27 změna:

Pěkně zdravím,

chtěl bych se zeptat, jestli mi někdo poradí, co s tímhle - potřeboval bych to opravit opravdu nějak za pár šupů, nemám na to moc peněz :(


Ford Ka 1997 - Vyrezlá díra

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tomasko*
hodnocení

0x

Moc vás nepotěším, vypadá to že už to jednou záplatované bylo(podle spoje vpravo) a pokus se toto řádně očistí, tak vám z prahu, a obávám se že i z kusu podlahy nic nezbyde.Jediná volba je vyvařit, má li to ovšem u tohoto vozu cenu. Práce je to totiž stejná na hodnotném vozu či lidovce.Takto nelze cenu přesně odhadnout, ale s lakem to bude tak hodnota vozu.

czlukasss
hodnocení

Toho sem se bál :(

Na to co mi radíte bohužel peníze nemám - kamarád mi poradil ať tam zkrátka jen dám trochu montážní pěny, zbrousím jí, zatmelím a přelakuji, že je to u takového krámu už beztak jedno, a jediná možnost, která finančně jde.

Já jsem ale laik a netuším, jestli to není třeba i nebezpečné v tom stavu ve kterém to je? Druhá strana auta je v pořádku, také evidentně opravovaná, ale naprosto pevná a bez odlupků nebo viditelné koroze, jen tahle pravá strana je průserová. Netuším jestli se při jízdě po dálnici (i když jezdím max. 100) nemůže zničehonic utrhnout někde něco důležitého...?

czlukasss
hodnocení

Děkuji všem za vaše rady,

na jejich základě to udělám asi následovně:

Zavezu to k nějakému mechanikovi, aby mi mohl potvrdit, že nosník je alespoň provozuschopný, a že na tom není stejně jako práh.

Pokud bude nosník provozuschopný, nejspíše si sám zapěnuji okolí té rzi, a následně na to nacpu pořádnou vrstvu toho Eprosinu.

Alespoň tak nějak se mi to zdá proveditelné.

A vážně vám všem upřímně moc díky!

 

erikch*
hodnocení

0x

bohužel proniká-li takhle vlhkost prahem,je zároveň určitě chycen i nosník-čili "vydrolit" nemocný a kus zdravého prahu,vyvařit nosník a pak až teprv plech na práh...Nevím jaké máte možnosti-známého s COčkem a zvedákem-je to na pár tisíc,což je-li jinak Káčko o.k.,má ještě smysl...Anebo prozatimně si "zakutit"-pořídit kbelíček Eprosinu(což je dvousložková jakože pryskyřice za cca.lehce přes 100,-kaček),který drží "jako prase",je brousitelný a přetíratelný,a tím po odstranění načaté části prahu ve více vrstvách -hlavně onen zatím schovaný nosník, zalátovat...

czlukasss
hodnocení

Nosník zní jako něco dost důležitého..?

Jde mi hlavně o bezpečnost aby se mi to auto při jízdě nerozlomilo, pokud to jen něčím takhle zalátuji

erikch*

nebojte-nosník je několikavrstvý a pokud tam tohle nafocené "větrání" nemáte dva roky,tak bude držet,alespoň prozatím...Každopádně to chce řešit-ideálně by bylo vyvařit COčkem,ošetřit plastizolem atd...Ten Eprosin je provizorium,do jara v pohodě,pokud to nemáte fakt nějak dlouho...

czlukasss
hodnocení

Díky moc,

jak říkám, prakticky celé auto je v pohodě až na tuto část, a díra, kterou vidíte na obrázku se ukázala dnes, když z ní odpadl kus plátu.

Rád bych s autem vydržel ještě do příštích vánoc, pokud tomu to zatmelení tím co říkáte pomůže, budu se snažit.

Do příšítch vánoc snad ze studentských přivýdělků uškudlím na něco nového :)

tomasko*

Lepení či pěnění nemá smysl, nic to neřeší. Práh je hlavní nosná část, mimo nemožnosti auto zvednout běžným heverem způsobuje kroucení celé karoserie.Pokud takto vypadá práh, nechtěl bych vidět třeba brzdové trubičky.

erikch*

příteli-o pěnění nepadlo ani slovo,lepení Eprosinem je zcela o něčem jiném(kdokoliv trošku znalý problematiky ti to potvrdí)-ale hlavně viděl si někdy auto bez prahu...? Práh není nosnou částí,stejně jako např.blatník,kapota apod. Pod prahem je svár 3-4 vrstev podlahy a bočních nosných částí-z něhož vystupuje asi centimetrový nosný pás,za který se auto zvedá...Takže žádné "kroucení",jak píšeš nehrozí-pokud není k.o.nosník...

ar*

Erikchu sorry ,ale v tohle jsem zajedno s tomaskem, né že přímo samotný práh je nosník ,ale spolu s vnitřní výstuhou tvoří nosnou část. Co je ,ale horší že koroze je jako ledová kra, na povrchu je vidět jen 10% zbýjící hrůza bude vidět až se sundá práh. Pokud czlukasss nezvládne opravu svépomocí, tak se mu oprava nevyplatí páč by přesáhla hodnotu auta.

Jak opravit? sundat práh vsadit nové výstuhy do prahu a zřejmně i podlahy , nasadit nový práh. Samozřejmně s CO2.

Pokud to necháte takto dál, zachviku se vám začnou špatně zavírat dveře, to je příznak že už se auto začíná lámat.

erikch*

já se nechci hádat( u káčka jsem toto neřešil)-těžko i takhle říct jak moc je nosník načatej,ale nosné spojení je pod prahem,spojnice podlahy a boční části-navíc vyprofilovaný,ztrojený s vnitřní mezerou profilu,kde se spodní(podlaha)a boční část sbíhají-čili v konečném součtu je tam min.6 vrstev plechu...Obdoba je přední podběh s blatníkem-blatník je ,nadneseně,stejně jako samotný práh určitým "svrchníkem"...Dřív na vrakáči(sice Peugeot,ale princip je u všech samonosných je stejný)jsem čtvrtil nejedno auto,takže tyhle části jsem viděl u spousty modelů v příčném řezu-proto oponuji s konstrukcí nosníku...

ar*

Kdapak , žádnejch 6 plechů. Jsou tam 3. Vnitřní práh výstuha a vnější práh. Jentak mimichodem kbrio se vystužuje aby se nezlmilo vejpůl. U normálního auto to drží střacha.

erikch*

are,ale ty plechy jsou zdvojený-fakt jsem toho nakuchal dost,abych si byl tímhle jistej,flexou říznout práh-zcela bez problému,ale prokousat se nosníkem už měla i flexa problém-a u cabria je uvnitř onoho mezi profilu ještě výztuha v podobě jakože tyče-alespoň u 306 cabrio ,206 CC atp...Bohužel nemám foto,ale to je jedno-podstatný je aby to tazatel nějak řešil a nenechal to být...,a myslím,že nějaký šikula s COčkem by si nemusel říct ranec-je to práce na dopolko...

tomasko*

Prosím o vysvětlení opravy eprosinem. To je jako vzít noviny a napatlat je dvousložkovou pryskyřicí a oprava je jako před třiceti lety na žigulíku? Nebo snad eprosin zázračně opraví rez? Co takhle lepenka ipa, ta též zázračně opravuje podobným stylem.

erikch*

...vzhledem k tomu,že máme rok 2010,tak trošku sofistikovaněji...Přikládám odkaz na produkt-aby bylo vidět o čem je řeč...,podrobnosti v případě zájmu si prosím dohledej eshop.barvy-laky-fasady.c/...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Ale ta montážní pěna není špatný nápad,U bývalého Formana jsem tak spravil před TP oboje dveře.Nech to ale pořádně zatvrdnout,v této zimě aspoň dva dny.Pak seříznout nožem a zakytovat a přebrousit.Rok to určitě vydrží.

JABRAKA

czlukasss
hodnocení

Děkuji všem za vaše rady,
na jejich základě to udělám asi následovně:
Zavezu to k nějakému mechanikovi, aby mi mohl potvrdit, že nosník je alespoň provozuschopný, a že na tom není stejně jako práh.
Pokud bude nosník provozuschopný, nejspíše si sám zapěnuji okolí té rzi, a následně na to nacpu pořádnou vrstvu toho Eprosinu.
Alespoň tak nějak se mi to zdá proveditelné.
A vážně vám všem upřímně moc díky!

erikch*

na pěnu prosím zapomenout-je jako houba a efekt bude přesně obrácený,místo aby další vlhkost neměla přístup(třeba tím Eprosinem),tak jí "pozvete dál" a ten nosník půjde do pr... Vrstvil bych jen ten Epráč-po dvou třech hodinách je natolik zaschlý,aby se mohla dát další vrstva-vyzraje sice až po x dnech(aby byl brousitelný),ale v garáži(teple a suchu) je to práce cca. na den..Uvidíte sám co na to mechanik-podle "nálezu"

czlukasss
hodnocení

Rozumím.

Ale na co ten eprosin vlastně nanesu?

Přečetl jsem si o něm teď návod a pochoopil, že ho na něco musím nanést, a díra to něco bohužel nepředsatvuje, takže bych ještě požádal, zda byste mi doporučil, z čeho nejdřív udělat požadovaný tvar? Díky moc

erikch*

tu díru ještě pořádně zvětšit-zní to sice trošku obráceně požadovanému cíli,ale aby to mělo alespoň na chvíli nějaký smysl,tak nelze jinak...Takže vše co půjde (zkorodované kusy prahu)pryč mechanicky-obnažit onen nosník a na něj jednotlivé vrstvy po očištění nanášet- v podstatě si jakoby chybějící kus prahu vymodelovat z toho Eprosinu a udělat i jakoby přesah na zbylý a zdravý práh. Nejde o efekt ale účel,že..Při míchání s tužidlem nešetřit-zas rychle aplikovat(cca 5-10min.zpracovatelné) Prostě nejdřív si to někde na nějakém plechu s malým množstvím zkus-abys věděl i v praxi oč běží...A ještě poznámka-je to fakt držák-což znamená,že i z rukou to nejde dolů,ani aceton(až tak 2 dny mytí)...Tak at se zadaří...!

czlukasss
hodnocení

Rozumím, to bych možná nějak zmák, i když nerozumím autům, jistá zručnost mi nechybí :)

Ještě jsem udělal pár orientačních fotek podvozku, abych se sám podíval jak vypadá, ale nakonec z toho stejně nejsem moudrý..

amw.cz/...

ar*

No konečně nejaký pořádný automechanik-opravář a nejen hloupej mněnič dílů. S tubou Pu pěny a silikonu se dají udělat zázraky. Ještě použít flexibilní lepidlo a perlinku aby to nepraskalo a je to dokonalé. Ještě další výborný nápad je vylít prahy betonem pro odlehčení přidat do betonu perlit.

Každou chviku přijede takovýto profesionál na opravu. Je pak sám překvapen jaký má jeho autí ještě odšťuch, když ho ženu.

 

jarda3*
hodnocení

0x

Necetl jsem vsechno ale z fotky je jasne jedno - tohle auto je vhodne tak k recyklaci. Je zazrak, ze se tahle koroze na kolech dozila tak pozehnaneho veku - je to proste model, ktery se asi uz rezavy vyrabel a IMHO to nema cenu resit. Sesrotovat a koupit jine (a rozhodne ne Ka ;) )

 

 

kjanik112*
hodnocení

0x

Potřebujete-li to levně,objeďte okolní vesnice, jděte do hospody, a ptejte se na kutila, který má doma svářečku CO.Nemusí to být karosář- Češi jsou zdatní kutilové.Chtějte po něm jen vyvaření plechem-obroušení svárů a vykytování si už uděláte sám. Co jsem se takových děr navyvařoval. Páni kolegové-nevím, jakou Vy máte zkušenost, ale já nejraději používám plech 2 mm.Jde dobře naklepat a tvarovat, zastrčím ho pod stávající plech a pohodlně vařím do silného materiálu bez propalování.Z toho plechu dělám i celé prahy- takový práh není třeba ničím vnitřně ošetřovat, než prorezaví, přežije auto 10x.Nějaké kilo navíc auto ani nepozná.Každý má jiné zkušenosti a postupy, hlavní je ale výsledek.

jarda3*

Tak jasne, ale zakladem je neco, na co se da ten plech privarit - aby neskoncil u strechy ;) Taky jsem kdysi peclive vyvaroval S120 a S1203 (je fakt, ze kdyz se to udela poradne, vydrzelo to dlouhe roky). Ale ted uz si vystacim spis s tim kytem a perlinkou ;) A hlavne uz nekupuju auta, co hnijou durch.

erikch*

jardo-jen malá poznámka,ono můžeš mít auto se sebelepší antikoro ochranou a stačí-jako je patrné z foto Káčka,někde o něco drbnout prahem,narušit vrstvu laku,plničů,plasťáku atd. a už to časem jede...Jedinou opravdu spolehlivou prevencí je mít plastové díly-což ale u podvozku(nosných částí) zatím technicky nelze,případně kompozity-ty ale stojí takový ranec,že to taktéž nehrozí...Trošku blížícím se antikoro ideálu jsou slitiny hliníku-magnalium,dural-ale je to zase o nákladech...,takže klasika karoserie budou ještě nějakou dobu z ocelových plechů...,a prostě budou reznout...

tomasko*

Hlavně prosím tuto opravu s eprozinem neprovádějte, nemá žádný smysl.Auto tím opravdu nezpevníte a při patlání a broušení eprosinu si na mne vzpomenete. Pokud vám jde o pouhé zakamuflování díry, moc ji nerozšiřujte, vložte do ní kus rukou vytvarovaného plechu. Kupte si polyesterová tmel, rozdělejte si ho malé množství a tím si plech zachyťte. Po pár minutách si rozdělejte zbytek tmelu a plastovou stěrkou to celé přetáhněte. Při šikovném přetáhnutí a zaschnutí stačí minutové přebroušení smirkovým papírem. Do prahu nakonec nastříkat třeba konkor(odvodňovacími otvory zespoda prahu a hadičkou),to přibrzdí korozi a práh vydrží do příštích vánoc.Preventivně udělejte i do druhého.

Proč ne eprosin-je po vytvrzení velmi vtrdý, obtížně brousitelný.To vás donutí při broušení přitlačit, a celé dílo vylomíte i s okolním načnutým materiálem. Pro vaši informaci se polyesterový tmel vyrábí i s hliníkovým práškem(asi 80 kč za plechovku) který má skoro stejnou barvu jako vaše auto, čili by jste nemusel ani lakovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]