Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto nechce nastartovat

Od: eda555 odpovědí: 14 změna:

Dobrý den, mám problém se startováním(renault megane).Když auto delší dobu stojí,tak nenaskočí motor,až třeba při desátém pokusu,přitom baterie točí dobře.Když nastartuju ,tak potom už startuje na poprvé.Nevíte někdo, čím to je? Může to být třeba benzínem?Díky,Eda.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

1jara*
hodnocení

0x

Dobrý den, tím benzínemto být může, nechte delší dobu zaplé zapalování. Pokud se to zlepší tak je zdřejmě ucpán palivový filtr.

 

ar*
hodnocení

0x

Pokud by byl ucpaný palivový filtr tak auto nebude mít výkon při vyších otáčkách, spíše to vidím na problém s palivovým čerpadlem, které nejspíš začíná odcházet , problém s těsností palivové soustavy.

erikch*

s tím čerpadlem-jednoduše odpojit přívodní konektor a zapojit "na přímých" 12V-pokud takhle zapojené "bzučí" normálně-bude nejspíš problém v relátku čerpadla-zoxidovaný kontakt,kablík-to byla trošku bolístka...Jinak ty palivový čerpadla(Bosch)byly vcelku držáci-dávali se už do R19 a jedou pořád...

ar*

Erikchu ono muže zabzučet i po otočení klíčku,ale jak jsem psal o těsnosti soustavy, myslel jsem tím ventilek v podávacím čerpadle. Pokud je ventilek špatný a neudrží benzín, který se stáhne zpět do nádrže při deší nečinosti, pak je potřeba několikrát otočit klíčkem než se soustava zase natlakuje. Čerpadla Bosch používá hodně aut a odejít může jakékoli, stačí aby si nasálo nějaký bordel a ventilek nedoléhal.

 

hospodin*
hodnocení

0x

Zkusil bych vyměnit svíčky.

Při delší odstávce je dobré před startem několikrát otočit klíčkem - po každém otočení čerpadlo znovu natlakuje. Tím se benzín dostane všude kde má být a start je rychlejší.

 

hodnocení

0x

Může to být nefunkční zpětný ventilek v přívodu paliva z nádrže, který způsobí, že benzin "padá" zpět do nádrže a Vy musíte točit motorem tak dlouho, až palivové čerpadlo, které dává poměrně malé množství benzinu na jednu otáčku, dopraví benzin ke vstřikovací jednotce. Někdy je také ucpané odvzdušnění nádrže a vzniklý podtlak ztěžuje činnost palivového čerpadla.

erikch*

jen tak naokraj-máte trošku představu o průtoku palivového čerpadla a tlaku benzínu? čerpadlo vyvíjí tlak kolem 3-4 barů a průtok je nějakých 300 litrů...Prostě přívod paliva je takové obvodové potrubí,z jehož průtoku si vstř.jednotka odebírá jen nepatrné množství(několik procent),které obvodem permanentně protéká...A otáčky čerpadla-proč pak je v 99% případů pal.čerpadlo v nádrži? Protože se benzínem chladí-čili tvrzení ,cituji:"dává poměrně malé množství benzinu na jednu otáčku," je trošku mimo...

hospodin*

jen pro doplnění:

Běžné benzínové čerpadlo pro vstřikování dává 110 litrů za minutu (kdo by to řekl do tak malého hajzlíka, že).

Při otočení klíčku natlakuje soustavu, po nastartování už běží trvale a benzín cirkuluje zpátky do nádrže.

Přes tlakový regulátor jde pak benzín ke vstřikům - ale už pod mnohem nižším tlakem.

tomasko*

Asi jste pána nepochopili, myslí mechanické čerpadlo poháněné vesměs vačkou. Jinak se prosím s průtoky a tlaky uklidněte, není v silách potrubí o průměru 5mm dopravit více jak několik litrů za minutu.

cyril*

Mám-li to tedy chápat správně, tak tento typ vozidla je vybaven mechanickým čerpadlem paliva poháněným vačkou?

tomasko*

Pane chytrý, jistě že mechanické čerpadlo poháněné vačkou nemá, reaguji pouze na příspěvek ALOISEB. Ale pro zajímavost, je dost aut vybavených vstřikováním, mající klasické mechanické AC čerpadlo, nebo sdružené podávací i istřikovací čerpadlo.(mluvím zde o starších benzinových motorech vybavených mechanickým vstřikováním). Neboli nemusí vždy být čerpadlo elektrické a v nádrži, čili rada Aloiseb není až tak od věci.

cyril*

Mnohokráte děkuji za odborný výklad. Jen jsem si asi hloupě myslel, že původní dotaz je vázán na konkrétní typ vozu a tudíž jsem nepředpokládal, že bude se jednat o všeobecné pojedenání o palivových soustavách motorových vozidel.

eda555
hodnocení

Zdravím ,tak problém mám vyřešen (aspoň doufám). Startování mi blblo čtyřikrát a pak jako mávnutím kouzelného proutku to přestalo. Světe div se - startoval jsem napoprvé. Načež jsem pojal podezření,jestli to nezpůsobila řídící jednotka.Čerpadlo mi jede,tam problém není,filtry se mi taky jeví ok.Mluvil jsem náhodou s jedním, co se hrabe v autech,a ten mi poradil - čidlo na motoru.Je to prý slabina renaultů. Nestojí moc, tak jsem si ho vyměnil.Díky všem za rady a názory.

 

anaalfabet
hodnocení

0x

Dobry den, pane Eda555, mam stejny problem se svym R MeganeIII 1.6 16V r. 2011. Jake konkretni cidlo pomohlo?

dik

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]