Nejste přihlášen/a.
Zdravím Vás,
hloubám nad tímto problémem: výběr velikosti pneumatiky (její šířky) je dán i diskem? (samozřejmě v TP jsou předepsané velikosti), ale přijde mi zvláštní, že můžu použít jak 185 tak i 155?
Je opravdu pro všechny šířky povolených kol jen jeden druh disků?
Věřím, že část lidí rozesměju, ale zeptat se prostě musím ![]()
ach, takže první čísla jsou označení ráfku... DÍKY! To jsem dosud netušil
Bylo mi to divný, že by to bylo tolik variabilní ![]()
Může mi ještě někdo objasnit co znamená za velikostí kol poslední číslo a symbol?
např. 185/60 R14 82H (Q, T, V)
rychlostní a hmotnostní index.
bližší info najdeš na všech (skoro) stránkách, kde se prodávají pneumatiky
Tohle by ti mělo pomoci se zorientovat : pneumatiky-barum.cz/... Jinak na téměř každém e - shopu s pneu bývají převodní tabulky podle typů vozu, pneu a disků.
tak širší pneumatiky teoreticky znamenají větší stabilitu auta, i v zatáčkách, když je s komunikací auto spojeno větší-širší plochou, tak se "odlepí" o něco později než auto které je spojeno menší pochou...větší plocha-širší pneu znamená větší odpor, tedy i o něco vyšší spotřebu...širší pneu stajného materiálu, značky a parametrů je logicky dražší...
výběr pneu je samozřejmě dán i diskem, disk je hodně důležitý, a to nejen roztečí, počtem děr a průměrem, ale i zálisem, při pouřití nedoporučeného širšího disku, který nemá předepsaný zális (hodnota ET) v kombionaci s širokou pneu by mohlo docházet k mwchanickému střetu pneumatiky s části karoserie, s pastovým podkolím nebo nějakým prvkem přední nápravy, v závislosti na konstrukci...a to jak při zatáčení tak při "propérování", a to i vzadu
Proto se mají na auto montovat jen předepsané disky v kombinaci s předepsanými pneu, pokud zde není informace o altenativních discích v kombinaci a alternativními pneu, lze tyto informace záskat od výrobce, na STK nebo si koupit nové disky od normálního prodejce s typovým listem (schválením MDCR), kde jsou tyto údaje uvedeny
jen malinko doplním úvodní větu-nejen teoreticky,ale zejména prakticky(klasika fyzika)...,a poslední odstavec-doplnění alternativních pneu a disků je bohužel trošku byrokratickým excesem-příspěvěk širších pneu k bezpečnosti je neoddiskutovatelný,ačkoli jsou o něco dražší(u prodejce oproti seriovým nejužším možným,a tudíž nejlevnějším,si příplatíte až přespříliš)-a tvrzení,že se mají montovat jen předepsané(vesměs nejužší možné a nejlevnější pro výrobce)je důsledkem snížení nákladů při výrobě ,nikoliv zvýšení bezpečnostního hlediska...![]()
díky všem, já bych šel do širších a kdybych nemusel měnit disky tak i větších a nižších, ale není stání.
Včera jsem se díval a máme tam 185/70 R14 s 6mm vzorku, takže ještě nejaký čas vydrží... osobně bych bral 185/50 R15 (širší nejsou povolené), ale s disky R14 mám jedinou alternativu 185/60... ![]()
Ohledně šířky vs valivého odporu, tak si myslím, že když koupí levnou 155 a dobrou 185, bude valivý odpor úplně stejný nebo nižší, ale to jen hádám.
tak když si koupíte levnou měkkou DEBICU v kauflandu, kterou zmáčknu prstty jako balonek, protože uvnitř pryže je místo látky či drátku jen zalitý kancelářská papír, nebo levnou polskou náhražku s neúpným značením, tak po nahuštění pneu na předepsaný tlak se stejně rozplácne jako podhuštěná žába a plocha kterou přilně k vozovce bude tak velká, jako u kvalitní značkové širší...Takže souhlas, proč kupovat drahé kvalitní, co vydrží 3-4 sezony, když lze kupovat levné a měnit je každý rok![]()
jj, já psal přesně obráceně... že si raději koupím kvalitní 185-tku než levný šunt 155. Když se člověk podívám na ceník a rozdíl mezi nejlevnějšími značkami s cenou cca 700kč/ks a kvalitní Michelin nebo Pirelli s cenou za 1.500kč/ks tak já si klidně 3.200kč za celé obutí rád připlatím... částka 6tis za auto mi přijde jako hodně v pohodě, nehledě na ten klid a lepší jízdní vlastnosti ![]()
zvýšení bezpečnostního hlediska je především otázka pro výrobce, a když výrobce obětuje desítky aut s různými kombinacemi předepsaných penumatik, které nakonec skončí svoji pouť při CRASH - TESTECH, má jako nositel homologace nejen právo, ale i povinnost vyrábět auta shodná, shodná s tím, co mu příslušná státní typová zkušebna a následně příslušný státní orgán schválí...a také může do TP psát jen ty rozměry pneu a disků, se kterými bylo auto schváleno, jako celek, nebo jako typ, váže ho tím platná legislativa...Takže tvé poznámky o byrokracii,excesech atd erikchu, beru jen jako další slovní vatu, kterou sem občas v hojné míře sypeš...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.