Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr pneumatik vs rozměr disku

Od: clayman® odpovědí: 15 změna:
avatar clayman

Zdravím Vás,
hloubám nad tímto problémem: výběr velikosti pneumatiky (její šířky) je dán i diskem? (samozřejmě v TP jsou předepsané velikosti), ale přijde mi zvláštní, že můžu použít jak 185 tak i 155?

Je opravdu pro všechny šířky povolených kol jen jeden druh disků?

Věřím, že část lidí rozesměju, ale zeptat se prostě musím :-D

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar 2masoni

ne, není. v TP bys měl mít zapsané i povolené rozměry disků. např. 5J*14;

hodnocení

ach, takže první čísla jsou označení ráfku... DÍKY! To jsem dosud netušil :) Bylo mi to divný, že by to bylo tolik variabilní *palec*

Může mi ještě někdo objasnit co znamená za velikostí kol poslední číslo a symbol?
např. 185/60 R14 82H (Q, T, V)

rychlostní a hmotnostní index.

bližší info najdeš na všech (skoro) stránkách, kde se prodávají pneumatiky

slonbonjohn*

Tohle by ti mělo pomoci se zorientovat : pneumatiky-barum.cz/... Jinak na téměř každém e - shopu s pneu bývají převodní tabulky podle typů vozu, pneu a disků.

hodnocení

díky, ohledně variability disků jsem našel tohle, kdyby to někomu pomohlo :)

contitrade.cz/...

 

hodnocení

0x
avatar ingbratwurst

Bych rekl, ze 155 bude krajni velikost pneumatiky a na druhe strane stupnice bude tak 205, pak uz se musi menit rafek ...

 

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

tak širší pneumatiky teoreticky znamenají větší stabilitu auta, i v zatáčkách, když je s komunikací auto spojeno větší-širší plochou, tak se "odlepí" o něco později než auto které je spojeno menší pochou...větší plocha-širší pneu znamená větší odpor, tedy i o něco vyšší spotřebu...širší pneu stajného materiálu, značky a parametrů je logicky dražší...

výběr pneu je samozřejmě dán i diskem, disk je hodně důležitý, a to nejen roztečí, počtem děr a průměrem, ale i zálisem, při pouřití nedoporučeného širšího disku, který nemá předepsaný zális (hodnota ET) v kombionaci s širokou pneu by mohlo docházet k mwchanickému střetu pneumatiky s části karoserie, s pastovým podkolím nebo nějakým prvkem přední nápravy, v závislosti na konstrukci...a to jak při zatáčení tak při "propérování", a to i vzadu

Proto se mají na auto montovat jen předepsané disky v kombinaci s předepsanými pneu, pokud zde není informace o altenativních discích v kombinaci a alternativními pneu, lze tyto informace záskat od výrobce, na STK nebo si koupit nové disky od normálního prodejce s typovým listem (schválením MDCR), kde jsou tyto údaje uvedeny

erikch*

jen malinko doplním úvodní větu-nejen teoreticky,ale zejména prakticky(klasika fyzika)...,a poslední odstavec-doplnění alternativních pneu a disků je bohužel trošku byrokratickým excesem-příspěvěk širších pneu k bezpečnosti je neoddiskutovatelný,ačkoli jsou o něco dražší(u prodejce oproti seriovým nejužším možným,a tudíž nejlevnějším,si příplatíte až přespříliš)-a tvrzení,že se mají montovat jen předepsané(vesměs nejužší možné a nejlevnější pro výrobce)je důsledkem snížení nákladů při výrobě ,nikoliv zvýšení bezpečnostního hlediska...*uf*

hodnocení

díky všem, já bych šel do širších a kdybych nemusel měnit disky tak i větších a nižších, ale není stání.

Včera jsem se díval a máme tam 185/70 R14 s 6mm vzorku, takže ještě nejaký čas vydrží... osobně bych bral 185/50 R15 (širší nejsou povolené), ale s disky R14 mám jedinou alternativu 185/60... :)

Ohledně šířky vs valivého odporu, tak si myslím, že když koupí levnou 155 a dobrou 185, bude valivý odpor úplně stejný nebo nižší, ale to jen hádám.

nespoojenyurednik

tak když si koupíte levnou měkkou DEBICU v kauflandu, kterou zmáčknu prstty jako balonek, protože uvnitř pryže je místo látky či drátku jen zalitý kancelářská papír, nebo levnou polskou náhražku s neúpným značením, tak po nahuštění pneu na předepsaný tlak se stejně rozplácne jako podhuštěná žába a plocha kterou přilně k vozovce bude tak velká, jako u kvalitní značkové širší...Takže souhlas, proč kupovat drahé kvalitní, co vydrží 3-4 sezony, když lze kupovat levné a měnit je každý rok:-P

hodnocení

jj, já psal přesně obráceně... že si raději koupím kvalitní 185-tku než levný šunt 155. Když se člověk podívám na ceník a rozdíl mezi nejlevnějšími značkami s cenou cca 700kč/ks a kvalitní Michelin nebo Pirelli s cenou za 1.500kč/ks tak já si klidně 3.200kč za celé obutí rád připlatím... částka 6tis za auto mi přijde jako hodně v pohodě, nehledě na ten klid a lepší jízdní vlastnosti ;)

nespoojenyurednik

zvýšení bezpečnostního hlediska je především otázka pro výrobce, a když výrobce obětuje desítky aut s různými kombinacemi předepsaných penumatik, které nakonec skončí svoji pouť při CRASH - TESTECH, má jako nositel homologace nejen právo, ale i povinnost vyrábět auta shodná, shodná s tím, co mu příslušná státní typová zkušebna a následně příslušný státní orgán schválí...a také může do TP psát jen ty rozměry pneu a disků, se kterými bylo auto schváleno, jako celek, nebo jako typ, váže ho tím platná legislativa...Takže tvé poznámky o byrokracii,excesech atd erikchu, beru jen jako další slovní vatu, kterou sem občas v hojné míře sypeš...

 

poradce*
hodnocení

0x

Dobry den, tady mate docela zajimavy video o znaceni pneumatik a podobne, mne jednou moc pomohlo, tak snad vam pomuze taky.

pneumatiky-auto.net/...

poradce, dobré video, díky.

doplněno 15.11.10 19:48:

poradce nebo host?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]