Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, na jakou energii jezdí trolejbus a tramvaj? Jen na elektřinu? díky
trolejbus jezdí na stejnosmerný proud proto má dvě kšandy= šle na plus a mínus pól. Jak jedna spadne je nahranej. Šalina jezdí na střídavej proud. Proto má hore jen jeden kábel, a druhej je vlastně kolejnica = uzemnění. Na nic jinýho to ject ani nemůžou.
doplněno 08.11.10 15:48:omluva, pardon, všecko je to na stejnosměr.
Jak tramvaj tak trolejbus jezdí na stejnosměrný proud, většinou o napětí 600 V. V Bratislavě mají opravdu vozy, které umějí jet jak na elektřinu z troleje tak mají naftový motor.
Kdysi se zkoušely i gyrobusy - vozy na setrvačník.
takže , aby se to neztratilo .. pokud Trolejbusy jezdí na stejnostměrný proud, k čemu mají zabudované střídače na přeměnu stejnosměrného proudu ve střídavý? Že by to tam montoval nějaký amatér? Bože a ony to mají namontovány všechny vozy .. takové finanční ztraty ) nene, Trolejbus jezdí na střídavý proud
Stejnosměrný se POUZE do vozidla přivádí ...
No myslím, že mohu podat kompetentní odpověď. Tram jezdí pouze na elektřinu. A TROL na elektřinu a dnes i na naftový motor. První hybridní TROL v Ostravě byl ukazka z německa na výročí 100 let trolejbusů. Za nedlouho již i Ostrava začla kompletovat hybridní Trolejbusy. Nejprve na prodej, pak i pro vlastní depo. Další věc je napětí. Ještě před pár lety se jezdilo na 600 V v troleji, což dnes už není a jezdí se na 300V proti zemskému potenciálu. Druhých 300V zístáva vozidlo ze záporného polu. Pro zvědavce ještě mohu nadhodit počet brzd ve vozidle Trolejbusu. Jsou čtyři. Vzduchová ( pedál ), elektrická ( pedál ) , ruční ( ruční páka ) a staniční ( blokována systémem ve stanici ) . Nové vozidla mají vzduchový pedál a elektrodynamickou brzdu ( pedál ) již propojený v jeden pedál ...
no, na co byste řekl? Taky přece na elektřinu. Specialitou metra je zvláštní napájecí kolejnice, alespoň dříve se to používalo, nevím jak dnes. Metro nemívá pantograf, jak možná někdy je vidět. Tj. ta 3tí kolejnice byla na vnitřní straně tunelu a odtud si vůz bral proud. Důvody byly myslim bezpečnostní. Je ta zajimavy ne? :D
doplněno 08.11.10 18:30:Mas na mysli stare anglicke metro? Teda Metro. Treba takove 6R4?
Jeho hlavni nevyhodu bych videl v tom, ze se do nej neveslo tolik cestujicich a mista v nem byla pouze na sezeni.
Co jsou kapacitátory?V podstatě jsou to kondenzátory o vysoké kapacitě.0,5 - 2 F.Používají se u pohonu vozidel elektromotorem a využívá se k lepšímu využití kinetické energie vozidla mimo oblast pohonu.Dokonce se kapacitátory používají nově i u elektromobilů a také u jednostopých elektrokol a motocyklů.
Podobné využití se používá u autohifi techniky audio.Superzesilovače využívají nahromaděné energie k napájení koncových tranzistorů ,aby při práci výkonových tranzistorů nedocházelo k limitaci výstupu a zvýšil se nezkreslený výkon reprodukce.
JABRAKA
kdyby měl někdo zájem, tak si u mě doma může v ložnici po ránu nabrat tak 1deka metanu na pohon nějakého stroje na plyn. Ale je to o zdraví. Hlavně neškrtat sirkou a pod. :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.