Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Na co jezdí trolejbus a tramvaj?

Od: julius* odpovědí: 24 změna:

Dobrý den, na jakou energii jezdí trolejbus a tramvaj? Jen na elektřinu? díky

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lui*
hodnocení

2x

Ano jen na elektřinu.

doplněno 07.11.10 20:42:

fido a jabraka: to jste mě docela dostali, s tím naft. trolejbusem, Holt se člověk celej život učí.

 

hodnocení

0x
avatar miramira

trolejbus jezdí na stejnosmerný proud proto má dvě kšandy= šle na plus a mínus pól. Jak jedna spadne je nahranej. Šalina jezdí na střídavej proud. Proto má hore jen jeden kábel, a druhej je vlastně kolejnica = uzemnění. Na nic jinýho to ject ani nemůžou.

doplněno 08.11.10 15:48:

omluva, pardon, všecko je to na stejnosměr.

repak*

Jak tramvaj tak trolejbus jezdí na stejnosměrný proud, většinou o napětí 600 V. V Bratislavě mají opravdu vozy, které umějí jet jak na elektřinu z troleje tak mají naftový motor.

Kdysi se zkoušely i gyrobusy - vozy na setrvačník.

ladinpraha*

Existuje trolejbus s hybridním pohonem.

fidonet*

*haha* tak takový trolejbus bych chtěl vidět :))

fidonet*

takže , aby se to neztratilo .. pokud Trolejbusy jezdí na stejnostměrný proud, k čemu mají zabudované střídače na přeměnu stejnosměrného proudu ve střídavý? Že by to tam montoval nějaký amatér? Bože a ony to mají namontovány všechny vozy .. takové finanční ztraty :)) nene, Trolejbus jezdí na střídavý proud :) Stejnosměrný se POUZE do vozidla přivádí ...

 

fidonet*
hodnocení

0x

No myslím, že mohu podat kompetentní odpověď. Tram jezdí pouze na elektřinu. A TROL na elektřinu a dnes i na naftový motor. První hybridní TROL v Ostravě byl ukazka z německa na výročí 100 let trolejbusů. Za nedlouho již i Ostrava začla kompletovat hybridní Trolejbusy. Nejprve na prodej, pak i pro vlastní depo. Další věc je napětí. Ještě před pár lety se jezdilo na 600 V v troleji, což dnes už není a jezdí se na 300V proti zemskému potenciálu. Druhých 300V zístáva vozidlo ze záporného polu. Pro zvědavce ještě mohu nadhodit počet brzd ve vozidle Trolejbusu. Jsou čtyři. Vzduchová ( pedál ), elektrická ( pedál ) , ruční ( ruční páka ) a staniční ( blokována systémem ve stanici ) . Nové vozidla mají vzduchový pedál a elektrodynamickou brzdu ( pedál ) již propojený v jeden pedál ...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Shodou náhod letos začala Škoda Plzeň s produkcí nových trolejbusů Škoda Electric.Je to světová špička,používající nejmodernější technologie pohonu v trakčních motorech,s kapacitátory.K jízdě mimo linky může použít dieselmotor.

JABRAKA

buky*

jestli je to taková "špička" jako jejich tramvaj For City, tak se maj na co těšit.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Po Hradci Králové jezdil trolejbus s "přívěsem" který výrábí proud!

fidonet*

každý nový trolejbus již vyrábí proud, který nůže pouštět zpět do vedení. Většinou je to vypnuté nebo zakázané používat :)

 

julius*
hodnocení

0x

A na co jezdí metro?

no, na co byste řekl? Taky přece na elektřinu. Specialitou metra je zvláštní napájecí kolejnice, alespoň dříve se to používalo, nevím jak dnes. Metro nemívá pantograf, jak možná někdy je vidět. Tj. ta 3tí kolejnice byla na vnitřní straně tunelu a odtud si vůz bral proud. Důvody byly myslim bezpečnostní. Je ta zajimavy ne? :D

doplněno 08.11.10 18:30:

metroweb.cz/...

ar*

Metro, jak které znám i případy , že jezdí na benzín.

Mas na mysli stare anglicke metro? Teda Metro. Treba takove 6R4?

Jeho hlavni nevyhodu bych videl v tom, ze se do nej neveslo tolik cestujicich a mista v nem byla pouze na sezeni.

ar*

Tak ,tak nejen MG ,ale i Rover vyráběl "prcky" s tímhle jménem.*smich*

 

jabraka*
hodnocení

0x

I metro je poháněno trakčními motory,které mají významné výhody především v úspornosti provozu.Mohou brzdit reverzí otáček,při jízdě s kopce vyrábí proud a vrací ho do napaječe.Také ty kapacitátory,které srovnávají kolísání odběru ze sítě.

JABRAKA

metro jezdí na cestující. Nastoupí 150 - Vystoupí 120, proto s ním nikdy nejezdím *smich*:D

lui*

Prosím, co jsou to ty "kapacitátory"?

 

jabraka*
hodnocení

0x

Co jsou kapacitátory?V podstatě jsou to kondenzátory o vysoké kapacitě.0,5 - 2 F.Používají se u pohonu vozidel elektromotorem a využívá se k lepšímu využití kinetické energie vozidla mimo oblast pohonu.Dokonce se kapacitátory používají nově i u elektromobilů a také u jednostopých elektrokol a motocyklů.

Podobné využití se používá u autohifi techniky audio.Superzesilovače využívají nahromaděné energie k napájení koncových tranzistorů ,aby při práci výkonových tranzistorů nedocházelo k limitaci výstupu a zvýšil se nezkreslený výkon reprodukce.

JABRAKA

 

miljan*

A vozí ze na návěsu za troleybusem. *ua*

lui*

Bóže čemu lidi u nás ještě pořád věří...

kdyby měl někdo zájem, tak si u mě doma může v ložnici po ránu nabrat tak 1deka metanu na pohon nějakého stroje na plyn. Ale je to o zdraví. Hlavně neškrtat sirkou a pod. :D*haha*

lok*

no u nás v Plzni ve Škodovce se vyrábí a jezdí ve městě trolejbus klasicky na elektriku a kde nejsou dráty tak stáhne tykadla a jede na naftový motor.Má ho vzadu jako autobus.:-P:-P:-P

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]