Nejste přihlášen/a.
Prosím co znamená poviná zimní výstroj do auta? Gumy ,řetezy, atd. DÍKY
jaris, pokud myslíte povinná, tak asi myslíte za dopravní značkou C 15 a zimní výbava.
"Zimní výbava" (č. C 15a), která přikazuje řidiči motorového vozidla
kategorie M nebo N^8) v období od 1. listopadu do 31. března pokračovat
v jízdě jen za použití zimních pneumatik^9), a to u motorových vozidel
o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg s hloubkou
dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm na všech
kolech a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti
převyšující 3 500 kg s hloubkou dezénu hlavních dezénových drážek nebo
zářezů nejméně 6 mm na všech hnacích kolech; použití zimních pneumatik
může být nahrazeno použitím sněhových řetězů; pod značkou může být
umístěna dodatková tabulka E 12 s uvedením odlišné úpravy doby
platnosti,
myslíte toto?
Protože tam nenapsali "V zimním období na sněhu a ledu" jako to mají např. němci - pokud sníh neni tak můžou na letních, ale pokud namrzne/ nasněží, tak musí mít zimní. Kdo má letní tak holt musí odstavit auto. Jednoduché a funguje jim to. U nás budou policajti v zimním období kasírovat i když bude sucho a 15 nad nulou...
Bohužel, stále hodně lidí si myslí , že zimní pneu je dobrá akorát na led a sníh a když mrzne tak není potřeba. Ve skutečnost je letní guma daleko horší a nebezpečnější než zimáky i když je sucho a 15 pod nulou. Jen doufám, že konečně naši zákonodárci začnou používat mozek a zavedou zimní pneu povinněpo celé zimní období. Kdo chce šetřit na gumách ať je doma a nebo jezdí autobusem.
No jo. Jenze prave dneska je na D1 tech 15°C (nad nulou) a zimaky stejne musis mit.
Kdyz v takovemhle pocasi na tom tankodromu vyjedes z Prahy na novych zimacich, tak u Brna uz jedes skoro po kordu (s nadsazkou samozrejme)...
No tak to je opravdu hodně velká nadsázka ojet gumy na 200 kilometrech( teda pokud je dobrá geometrie). Znám dost lidí , kteří ani leťáky nepoužívají a jezdí jen na zimákách i v létě, ale to je druhý extrém. Ono to zřejně ,ale jinak nepůjde, jednou v řijnu chumelí a na vánoce je teplo. Jenže stejně se bude muset určit období od kdy do kdy podle nějakého dluhodobého sledování teplot. Bydlím na trase Praha- Špindl a není jediný víkend aby nebyla ve městě bouračka a kolona pak dlouhá několik kilometrů jen kvůli jednomu spořílkovi, který má dojem, že to bude v pohodě.
doplněno 04.11.10 14:16:Další věc je, jakou teplotu má vozovka i když teplota vzduchu je třeba 15
Faktem je, ze letni vetsinou sedi na mokru pri techto teplotach mnohem lepe, nez zimni... Takze je to vlastne zhorseni bezpecnosti, ve vsech normalnich zemich se zimni gumy resi jen kdyz je opravdu odpovidajici pocasi pocasi, jen u nas ty dementi vymysli, ze se bude jezdit na zimnich vsude a za kazdeho pocasi - a jak to asi vsichni behem dne prezujou asi nikdo neresi... Treba loni byly ovsem zimni potreba uz v rijnu, letos to vypada tak na leden.
To sice jo, ale na suchým asfaltu při -15 rozdíl mezi zimní a letní gumou neni az tak děsivej jako na sněhu = je zbytečný aby mimo sníh a led byly zimní povinně. Rozhodně je větší rozdíl v létě, kdy jedno auto má letní gumy a druhý letní sportovní To by pak podle tvojí logiky musely být sportovní gumy povinně na všech autech. Pokud je patnáct nad nulou jako teď, tak jsou zimní gumy (nový s vysokým vzorkem, ty co jsou ojetý už neplavou a chovají se spíš jako ty sportovní) rozhodně horší než letní, přitom jsou povinné = kocourkov. Zákon, kerý vyžaduje zimní gumy bez ohledu na počasí je prostě paskvil. Jsem pro německý vzor (v zimním období na sněhu a ledu), a nejen zimní gumy, ale i celý silniční zákon včetně fungování policie. Tady to je fakt kocourkov a buzerace normálních lidí
Klasika je 30 před školou a naše super policie na ní ve dvě ráno chytá zločince co tam jedou 50 (místo toho aby na ceduli napsali od 7:30 do 15h) atd. atd., no děs.
Dobrý den. Já bych kromě těch zimních gum a sněhových řetězů přibalila do auta taky nějaký sprej proti zamrzlým zámkům. V horských oblastech by se určitě hodila i nějaká ta lopata na odhazování sněhu. A samozřejmě škrabka na sníh. Jo a teplá přikrývka, když by v autu přestalo jít topení, nebo se cokoliv stalo na silnici a člověk zůstal trčet někde v koloně. Jenže to asi moc povinné není, že.
Zdravim Milane, u tohoto spravedlnost nebude nikdy a ani až tak oto nejde, tady jde v prvé řadě o bezpečnost a ta je poměrně jasná. Kdyby jsme měli hledat spravedlnost v dopravních předpisech , tak by jsme taky mohli dojít ktomu , že by se někdo začal dožadovat pro svůj vůz vyšší povolené rychlosti protože má daleko lepší jízdní vlastnosti a brzdy než druhý člověk u Trabantu a proč by měl jezdit stejně rychle nebo spíš pomalu, když to zvládne tráboš v 90 tak jeho vůz ve 130.
Další věc je, jakou teplotu má vozovka i když teplota vzduchu je třeba 15
- no tak třeba dneska je počasí jednoznačně na letní gumy, a ty zimní se vzorkem nad 4mm jsou jednoznačně horší. Přesto je zákon má vyžadovat? Are, pokud někdy jezdíš autem, máš na letních gumách problém jet na suchým asfaltu při - 15? Já v tom teda problém nevidim. (V zimě mám zimní, ale fakt nechápu proč by třeba dneska měly být povinně)
Pravda občas jedu autem. No a jak to tedy vymyslet v tomto přechodném období. Ráno je pod 7stupňů tak nasadit zimáky V poledne hodit letní a večer zase nandat zimáky. Pro jistotu je raději vozit celo zimu sebou, co kdyby se náhodou nedej bože zase oteplilo. Prostě to je pokaždé jinak a udělat to ideálně s ohledem na počasí to asi fakt nejde. Třeba ,ale máte řešení, sem sním. Já to jedině vidím odstěhovat se na jih Řecka Itálie a nebo Španělskam jejich zimní teploty by se mi zamlouvali.
doplněno 04.11.10 23:14:"ale na suchým asfaltu při -15 rozdíl mezi zimní a letní gumou neni az tak děsivej" Prostě kdo si hledá výmluvu tak si ji vždy najde.
To "v zimním období na sněhu a ledu" je dobrý řešení. Znamená to "Když neni sníh, tak si jezdi na čem chceš. Ale na sněhu musíš mít zimní". Takže ten kdo jezdí jen za sucha klidně může mít letní - v tom problém nevidim. Ale pokud někam pojede a během cesty začne sněžit, tak holt bude muset odstavit auto a počkat až to roztaje Každej rozumnej kdo cítí že by ho sníh mohl potkat, tak si dá zimní - to už funguje i teď přestože to neni povinnost... Že jsme v čechách a když někoho na letňákách přepadne sníh, tak se bude snažit dojet - to je jeho problém a jeho zodpovědnost. Pokud kvůli tomu nabourá, tak by to měla být přitěžující okolnost a měl by dostat tvrdší trest tak jako v německu. Ostatně tam hodně věcí nechávají na řidiči, ale zodpovědnost za rozhodnutí tam funguje - klidně si dej pivko, ale jak s nim nabouráš tak máš problém. Na dálnici je 130 jen doporučená, ale pokud pojedeš 200 a způsobíš nehodu, tak máš problém. Přerušovaný čáry jsou často i v zatáčkách - klidně si tam předjížděj, ale pokud jsi měl malej výhled a nestihl jsi předjet a způsobil nehodu, tak máš problém. Až začnou mluvit česky, tak se tam asi odstěhuju
V podstatě by to znělo i logicky,ale bohužel když někoho zabije a nebo zmrzačí, jen kvůli tomu že chtěl na těch leťákách dojet, tak to že to bude přitěžující okolnost život ani zdraví nevrátí. Ani spoléhat na to, že jsou řidiči rozumní prostě nejde, to by pak ani nemusela být vyhláška.
aktualne.centrum.cz/... jak je vidět tak většina je pro.
To tvoje taky má logiku, ale to by se musely např. zakázat i nože - co když s nim někdo někoho zapíchne? To samý je "co když někdo pojede na letních tam za sucha, pak nasněží a zpátky pojede po sněhu a někoho zabije?" Prostě bych řidiči nechal svobodnou volbu a zároveň by za svoje rozhodnutí nesl zodpovědnost. Je sucho a máš letní? Není problém, to můžeš. Sněží a ty ses rozhodl jet na letních, naboural jsi a někoho zabil? Tak to máš problém. Vyhláška je od toho aby nastavila pravidla, ne od toho aby z lidí udělala ovce. Koukni do toho (zase) německa - neomezená rychlost na dálnici, zimní gumy jen na sněhu, svítí se jen za špatný viditelnosti atd. atd., a přitom bouraček mají výrazně míň než my. Tak jakej systém je lepší?
V tý anketě chybí možnost "povinně jen na sněhu", takže i já bych z nabízených možností vybral "zimní gumy povinně" = anketa nic moc.
"ale na suchým asfaltu při -15 rozdíl mezi zimní a letní gumou neni az tak děsivej" Prostě kdo si hledá výmluvu tak si ji vždy najde.
Šmarja, až bude suchej asfalt a -15 (), tak nasaď letní a zkus se projet - na tom se dá normálně jezdit. Ty mluvíš jako by to bylo to samý jako letní na ujetým vlhkým sněhu. Zákon by měl zabránit nebezpečným věcem, ale ta hranice kdy vyžaduje zimní gumu i za sucha je prostě nastavená příliš vysoko, je papežštější než papež - to by se musely zakázat i skoro všechny auta starší 10 let, všechny gumy kromě těch pár špičkových, v létě povolit jen sportovní gumy (protože jsou lepší než obyč.) atd.
Když jseš o tom přesvědčenej tak dělej jak myslíš.
· zimní pneumatiky jsou v chladném období výrazně bezpečnější i na suchých vozovkách. Jednoduchým příkladem proč používat zimní pneumatiky i za suché zimy je rozdíl v délkách brzdné dráhy s letními x zimními pneumatikami _ v zimě se již při teplotě mezi +7 až 0 °C brzdná dráha BEZ použití zimních pneumatik prodlouží při brzdění z rychlosti 60 km/h o 3 metry (přitom 3 m představují šířku přechodu pro chodce!). Při teplotě -10 °C se délka brzdné dráhy na suchu BEZ POUŽITÍ zimních plášťů prodlužuje již o 7 metrů, při teplotě -20 °C bez použití zimních pneu je brzdná dráha na SUCHÉ vozovce delší dokonce o celých 12 metrů!
Nikde jsem nepsal že rozdíl neni žádnej, ale že rozdíl není až tak velkej aby se to muselo vyžadovat zákonem.
Jezdim i v noci a už byly mrazíky i s námrazou, tak mám zimní už teď A pokud bych jel na letních na suchu v mrazu, tak trochu pomalejc a s větším odstupem od auta přede mnou. Ještě se podívej na testy brzdný dráhy sportovní gumy a normální gumy, proč většina lidí vozí ty s delší brzdnou dráhou? To je riskování a nezodpovědnost!
Jen tak pro názornost ti to lehce přepíšu, čísla nesedí, ael jinak to je pravdivý a přirovnání myslim sedí...
sportovní pneumatiky jsou v létě výrazně bezpečnější i na suchých vozovkách. Jednoduchým příkladem proč používat sportovní pneumatiky i za suchého léta je rozdíl v délkách brzdné dráhy s letními x sportovními pneumatikami _ v létě se již při teplotě mezi +17 až 20 °C brzdná dráha BEZ použití sportovních pneumatik prodlouží při brzdění z rychlosti 60 km/h o 3 metry (přitom 3 m představují šířku přechodu pro chodce!). Při teplotě +25 °C se délka brzdné dráhy na suchu BEZ POUŽITÍ sportovních plášťů prodlužuje již o 7 metrů, při teplotě +30 °C bez použití sportovních pneu je brzdná dráha na SUCHÉ vozovce delší dokonce o celých 12 metrů!
Třeba proto
Důležité: naše soutěžní pneumatiky nejsou homologovány pro silniční použití. Mohou se používat jen v závodech na uzavřených tratích nebo v automobilových soutěžích.
A co takhle.
Zakonem predepsane zimaky od listopadu do dubna jsou stejne kontrolovane pouze policii. Kdyz te nechytnou, najde se spousta takovych, co na to stejne dlabe.
Tedy.
Nic by se v tomto nezmenilo, kdyz by zakonem byli predepsany zimaky od listopadu do dubna, ale pouze v pripade napr. +7°C a nize (plus samozrejme v pripade snehu, ledu a pod.). Zastavi te policajt - nezajem, ze vcera bylo +10, dneska jsou +2, mas mit zimaky. A bylo by na kazdeho uvazeni, kdy se rozhodne prezout, podle toho, kde, kam a v jakem pocasi jezdi.
Naprosto s Tebou souhlasim, ze jde v prvni rade o bezpecnost. Jenze prave dokud to policie nebude dusledne kontrolovat, tak zadny prikaz Te obout zimaky nedonuti a stejne budes nebezpecny. A prave kdyz to naopak kontrolovat budou a pritom bude +15, tak to taky postrada jakykoliv smysl.
doplněno 05.11.10 08:25:...postrada jakykoliv smysl a jde o bohapustou buzeraci (i kdyz podporenou zakonem).
Nedělat na všechno předpisy a všechno nenařizovat paragrafy.
20 let jsem jezdil na chalupu v horách s letnímy a ještě sjetýmy pneu, občas jsem posadil tchýni na kapotu Watburga, nebo do kufru Chryslera, ale vždy jsem dojel. Samozřejmě nyní mám zimní, ale jen protože nechci být " nezodpovědný " řidič.
Všechno je jinak, výkonější motory jsou citlivé na plyn, ale hlavně si 99 % řidičů myslí, že jsou nejlepší, ale jsou jen řidiči a ne šoféři.
Lenin byl vůl , ale v jednom měl pravdu: UČIT SE, UČIT SE...
Nestojím o hodnocení mého příspěvku!
...jen tak do diskuse-spoustě lidem ,bohužel,nepomohou v zimě,resp.na sněhu,ani pneu se vzorkem od traktora...Prostě kdo nezvládá-což si bohužel málokdo je schopen sebereflexivně připustit-měl by jezdit busem,vlakem...Žiju na horách(našich nejvyšších)a sleduji pravdivost tohoto tvrzení vpostatě každodenně...Stále na sněhu jezdí vagóny kreténů(pardon za výraz,ale jiný by nebyl výstižný),kteří si neuvědomují,že to prostě na sněhu klouže...Obdoba toho je nedávná diskuse nad povinnými-a důslednými zdr.prohlídkami osob nad 65 let-včera opět 76letá paní s Feldou "přehlídla" náklaďák a vjela mu přímo pod kola z vedlejší...A "vzala s sebou" i 81letou spolujezdkyni...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.