Nenastartuji při nižší teplotě

Od: Datum: 07.01.13 10:45 odpovědí: 15 změna: 04.03.13 10:35

Dobrý den. V létě jsem si koupil auto Volvo 50 2.0D. Jezdilo bezva. Byl jsem nadšený, ale jen do doby, než teplota venku klesla na 5 stupnů.To jsem auto nenastartoval hned na poprve, ale musel jsem několikrát startování opakovat. Pak to chytlo a jezdilo celý den bez problému. Pokaždé, když bylo venku nad 5 stupnů startovalo, když teplota klesla, nenastartoval jsem napoprvé, ale poněkolikáté.Když mrzlo, tak jsem nenastartoval vůbec. Byl tu kamarád co dělá do aut a pokošel se najít závadu. Nic nenašel a doporučil mi, abych to odvezl do servisu, kde mi odborně změří a zjistí závadu. Jenže asi jsme to zavzdušnili a ted při startování to má tenci, jako naskočit, ale nic. Baterie je plná, tu jsem nabíjel. Ted teda s autem nikam neodjedu, ani do servisu.

Nemá někdo s tímto zkušenost? Dá se vůbec nějak auto odzdušnit? Nebo to budu muset nechat do servisu odtáhnout? A nevíte čím to může být, že při nižší teplotě auto nestartuje a při 5-6 stupnů nastartuje bez problémů? Přiznám se, že autům nerozumím, ale potřeboval bych to odzvdušnit, abych to odvezl do servisu. Jsem VŠ a auto jsem nejdříve nechtěl, ale nechal jsem se ukecat a koupil za 180 tisíc, které jsem měl ušetřené na uplně něco jiného. Pomůže mi tady někdo radou, prosím.*modla* Stačí jen, jak aspon auto odzvdušnit. Nebo budu muset dát další prachy za odtahovku?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.01.13 11:44
avatar

Věcí proč "dehet" v zimě nestartuje je více.

1.Odvzdušnit a zjistit proč se zavzdušnilo!Potom jde málo nebo vůbec nejde nafta do čerpadla a potažmo do motoru.Při tomto-pkd nevíte kdy měněn pal.filtr tak ihned vyměnit!

2.Zkontrolovat žhavicí svíčky některá nemusí fungovat.Já jako prvotní kontrolu odpojil + ze svíček a kouskek kabelu na 1 baterie a kontakt žhavku-zajiskřila-li je relativně OK nezajiskří je totálně mrtvá!další možnost je vyšroubavat je a napijit přímo na beterii-pak vidíte jak rychle a kolik žhaví-konec musí být celý rozžhavený.

Za další a to asi doma neuděláte asi jen servisy (něco i "garážisti"-ale zaměření na Volva či VW /nwn od koho je motor!/) změřit tlaky,vstřiky ,nastavení čerpadla,rozvodů,ventilové vůle

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jumba
Datum: 07.01.13 12:42

Děkuji za odpověd. Palivový filtr mi už vyměnili, když jsem to odvezl do autodílny,když jsem to poprvé nenastartoval při nižšší teplotě. Také vyměnil čidlo teploty, které bylo špatné. Ale další závadu nezjistil, tak jsem potom zase jezdil. Ale při poklesu venkovní teploty, opět nestartovalo. Ale když bylo přes noc v garáži, tak ráno naskočilo hned. Bohužel svou garáž nemám. Auto parkuji venku.Ještě kouknu na žhavící svíčky. Potřebuji jen jednou nastartovat, abych to mohl dopravit do servisu. Ale nevím, jak se sám pokusit auto odvzdušnit. Kámoš říká, že se to dělá nějakým speciálním balonkem. Ale třeba někdo tady má nějakou fintu a já bych to zvládnul.

Datum: 07.01.13 12:47
avatar

skus odpojit tu čidlo teploty a pokud ti to normálně chytí řeknu ti co dál ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jumba
Datum: 07.01.13 13:01

Jo, pokusím se, držte mi palce prosím. Ozvu se. Zatím děkuji. Jumba.

Od: jumba
Datum: 07.01.13 15:08

Tak jsem konečně našel a odpojil čidlo teploty ŘP a nic. Nenastartoval. Jen to zachrčelo a nic. Žhavící svíčky jsou snad také dobré. Tak budu muset nechat auto odtáhnout. Kdybych nenechal kamaráda do toho vrtat, tak ted, když nejsou tak nízké teploty, bych auto normálně nastartoval a odvezl do servisu. Moje blbost, že jsem si myslel, že oprava kamarádem nebude tak drahá. Myslel jsem, že to je jen nějaká blbost a opraví to. Moje chyba. Moc Vám děkuji za ochotu. Ale já tomu opravdu nerozumím, tak to raději nechám odtáhnout. Moc dík. Jumba.

Datum: 07.01.13 12:32
avatar

pokud to za studena nechce chytat koukni nejdřív na žhavící svýčky vyndat a vyskoušet na baterii zda žhavý

dále najít čidlo teploty pro ŘJ a to odpojit a skusit natočit pokud chytí je čidlo teploty v háji

jak si přišel na to že to máš zavzdušněný? došla ti nafta? nebo si měnil palivovej filtr?

nebo si měnil přepadový hadičky?

osobně bych asi v padající naftě pokud to při 5 stupních chytá normálně chybu nehledal

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jumba
Datum: 07.01.13 12:58

Ne nafta nedošla, jen baterie byla hotova, tu jsem pak nabil. Palivový filtr mi vyměnili v autodílně. Přepadové hadičky nikdo neměnil. Jen kamarád, co se mi v autě vrtal, řekl , že je to asi zavzdušněné. Když se pokouším nastartovat, tak slyším, jakoby odfouknutí, nebo jako unikání vzduchu. Ach jo, proč já vůl se nechal ukecat ke koupi auta. Doposud mi bohatě stačilo kolo. Tak se ještě mrknu na žhavící baterie. Dám vědět. Zatím dík.

Od: k2
Datum: 07.01.13 13:27

Koupe auta neni az takova katastrofa, jen bych vymenil kamarada na stourani se v aute za jineho, ktery tomu alespon trochu rozumi.

Pri tom startovani, ma motor alespon snahu chytnout (jde kour z vyfuku a vyfuk smrdi po spalinach), nebo to ani neblafne?

Co nafta? Je v tom kvalitni ZIMNI nafta, nebo neco mastneho, co smrdi po nafte, puvodem z JZD?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jumba
Datum: 07.01.13 15:12

Jo, ted už vím taky, že nechat kamaráda ( automechanika) vrtat v autě, nebylo to pravé. Ale vinu mu nedávám. Nafta byla kupovaná u benzinky. Tak by měla být kvalitní, néé?

Od: buss®
Datum: 07.01.13 14:02

Nabité aku neznamená, že je dobré, změřit kapacitu (očistit kontakty) a funkčnost svíček. .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.13 14:48

některé jednotky nepustí palivo pokud neni dosaženo určitých startovacích otáček... ale zde bych viděl problem někde v elektronice... neni možne aby to pod 5 stupnu vubec nestartovalo... jedině že by to bylo total zavzdušněné..kouří to z výfuku jak startujete?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jumba
Datum: 07.01.13 15:37

To mi kámoš řekl, že je to asi zavzdušněné. Dříve mi to startovalo, když bylo 6-5 stupnů normálně, hned napoprve. Jen při nižších teplotách než 5 stupnů, tak to naskočilo při vyšších obrátkách, asi tak na počtvrté startování. Pak to celý den pohoda, i když auto venku třeba stálo 3-4 hod, tak chytlo hned. Nejhorší to bylo pokaždé přes noc. Ale pokoušel se najít chybu, No nic nenašel a jen řekl, že to bude asi elektronika a nejlepší udělám, když to odvezu na diagnostiku do servisu. Ted když šla teplota venku zase nahoru, tak jsem to chtěl dát do servisu, ale už jsem to ani nenastartoval. Kamarád říkal, že se to asi zavzdušnilo, jak jsme hledali závadu. Měl povolené i trubičky u vstřiků. Jestli to kouří z výfuku nevím. Při nastartování jen auto zachrčí a dost. Někde, ale slyším jako odfouknutí. Moc Vám všem děkuji za ochotu a snahu mi pomoci, ale i za názor. Kamarád mne odtáhne do servisu. Já tomu opravdu nerozumím. Jen se bojím, kolik bude oprava stát. Děkuji Jumba.

Datum: 07.01.13 16:31
avatar

Zaměřil bych se na ty ŽHAVICÍ SVÍČKY a opravdu jednu po druhé otestoval. Pokud to v teple startuje normálně a v zimě vůbec, je určitá pravděpodobnost, že tam bude ten problém. Psal jste, že "jsou snad také dobré", což neznamená že dobré jsou ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jumba
Datum: 07.01.13 18:20

Mikihans. Svíčky jsem testoval. Každá zajiskřila. Ještě jsem zjistil, že v jedné vstřikovací trubičce, co vede od čerpadla, je vzduchová bublina. Tak nevím, zda je to na závadu. Ale když to odtáhnu do servisu, tak snad to dají dohromady. Ale každý mne tady straší, že to bude stát majlant. Ale nic jiného mi nezbývá. Děkuji Jumba

Od: jumba
Datum: 04.03.13 10:35

Tak konečně jsem si dnes po 2 měsících vyzvedl opravené auto. Celou dobu nemohli najít závadu. Všechno přeměřili, kontolovali i hadičky, kabely, vstřiky, čerpadlo, řídící jednotku a nic. Pak ještě jednou vytáhli řídicí jednotku, strčili ji na chvíli do mrazáku, připojili a nestartovalo. Pak ji nechali v teplé místnosti přes noc, připojili a hned nastartovali. Tak ji poslal někam na přeletování a už to funguje. Dnes je u nás -6 stupnů a autíčko startuje. Ještě mi řekl, že kdyby to nešlo přeletovat, tak se musí koupit nová řídící jednotka ( stojí 17000- ), ale naštěstí to přeletovat šlo.

Píši to proto, kdyby náhodou někdo měl ten stejný problém, tak aby věděl, kde hledat závadu. Jinak Vám všem ještě jednou moc děkuji. Jumba.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.