Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupit ford c max 1,6 benzin

Od: lamasek* odpovědí: 8 změna:

Ahojte koupit nebo nekoupit děsi mně představa 8l benzinu a vic kdo ma zkušenost porad s pozdravem

je to pohodlne auto

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*
hodnocení

2x

Ahoj, mám motor 1,6tdci 80kw a dlouhodobá spotřeba 5,7litru. Ve městě mírně nad šest, dálková jízda za čtyři litry. Soused má 1,6 benzín v kombíku focus model 08 a ve městě má problém se dostat pod desítku, takže ho většinou využívá na delší jízdy a po městě jezdí s dízlovou fábií. Jinak na pohodlí je c-max určitě lepší, předtím jsem měl taky focuse combi, ale max je komfortnější při stále stejné kvalitě podvozku, dobře se nastupuje a vystupuje a je lepší přehled na dnes přecpaných silnicích.

erikch*

tdci je bezva-až na EGR ventil(bohužel nejen EGRko)-a až se "ozve"(a že se ozve),vzpoměň si na dnešní vychvalující příspěvek motoru tdci...To nemyslím nějak osobně ve zlém-jen to prostě u Fordu nezvládli...A pak si vzpomeneš na mé "rýpnutí..."

 

tomason*
hodnocení

2x

Máte jěště jednu možnost přestavět ho na LPG,ale v tom případě bych se poohlédl po 1,8 duratec 92 KW těch 74 KW je na C.Max hraniční.Pak je tu diesel ,pokud chcete opravdu poradit měl byste také napsat o jak staré auto se jedná a kolik na něj máte peněz.Absolutně nedoporučuji koukat na pochybné levné nabídky neznámých bazarů, vaše peněženka by mohla utrpět slušnou újmu.Zajimavá možnost ještě 1,8flexifuel dnes už není zas takový problém natankovat E85.Pokud budete potřebovat konkrétní rady obraťte se na forum o focusech.

stirecek*

V podstatě souhlasím, je třeba uvézt taky nové/staré a nájezd. Starý diesel se může pěkně prodražit. Jinak osobně nejsem zastáncem plynu a v rodinném mpv už vůbec ne. Bomba v kufru rozbije celý prostor, který nebude využitelný ani po vyndání sedaček, takže z praktického hlediska se naskýtá otázka, proč investovat do prostorného vozu. Z hlediska nákladů na provoz mi vychází stále diesel srovnatelně a to už nepočítám několik desítek tisíc do plynové přestavby plus údržbu ani při vysokém nájezdu a určité technické problémy třeba s ventily a ventilovými sedly. Flexifuel už je na tom líp po technické stránce, i když určité omezení taky existuje, neslyšel jsem žádnou slávu.

Jinak co se týká egru ...pokazit se může i to, co se pokazit nemá a to platí jak pro diesel, tak pro benzín. Jestliže má někdo problémy s egrem, příčina může být v tryskách, špatném palivu nebo čipnutém motoru a způsobu jízdy. Kdybych se měl bát turba, čerpadla, váhy vzduchu, trysek, dvouhmoty či co se ještě u diesla sere, tak bych si ho nikdy nemohl koupit, taky bych si nemohl koupit benzín, tam se zase můžou posrat jiné věci. Moje první auto byl diesel ford, šel do světa s cca 300tis km - motor původní! i žhaviče prý s životností cca120tis km

erikch*

příteli-jenom jsem poznamenal zkušenosti z dílny-a to mluvím o rok dvou starých Fordech tdci(focus,connect,trandák ap.)-žádné "vyběhlé mršiny"-samozřejmě(nebo ne samozřejmě),ale upřímně ti přeji,abys neměl problém...,ale realita je bohužel jiná(není to vyjímka,ale pomalu pravidlo)-samozřejmě žádný čip,pouze zn.servis a značková paliva(Shell např.)-a přesto EGR jde pápá...,ŘJ hodí nouzák,zaslepit to nejde(stejně hází nouzák) a začíná to zhruba na necelých 4000,- Jak už to jednou udělá-to auto se prostě se...e dál... A ještě ohledně LPG-jednak se většinou využívají tzv.toroidní nádrže(místo rezervy,cca.45 litrů objemu)a plyn,vstřik-se nechá novej vyřešit do nějakých 15 000,-včetně odborné montáže-čili rozdíl nějakých 15 kaček na litru už je setsakra znát(plyn zhruba cca.14,-/litr)-a to nemusíš být příznivec,je to jednoduchá algebra...Navíc na plyn stát nemůže nacpat kdovíjakou spotřebku-jelikož plyn je zároveň topivo(narozdíl od nafty),takže žádné dohánění schodku na spotřebních daních...A další fakt-ADAC dělal test(tuším 2002 ) pal.soustav plyn-benzín a plyn.palivová soustava,samozřejmě odborně montovaná-je 3x bezbečnější než benzín-zrovna jedním z aut v testu byl i Ford Focus...

stirecek*

Já ti přece nic nevyvracím, ale ani nepotvrzuju. Ve fordím fóru jsme měli přátelskou diskuzi s kolegou Tomasonem ohledně poruchovosti DPF, jenže je třeba taky někdy počítat s tím, že po světě jezdí miliony aut a na net píšou o rady jen "ti", kteří tu závadu mají. Kdo je spokojený, nemusí nikde psát, navíc vtšinou měli problémy jen takzvaní šetřílci nebo čipaři. Co se týče té poruchovosti nepatří ford mezi auta, které by se extrémě kazila, spíše patří mezi lepší: tipnanakup.bezpecnyobchod/... čelní příčky až na vyjímku obsadili jak jinak, japonci. Někdy byla nekvalitní nafta příčinou, zrovna ten shell jak píšeš nevyniká zrovna kvalitou. Nedávno mu naměřili cetanové číslo 53 a to u motorů euro4 a euro5 je dost málo, takže tohle může přímo souviset se zaneseným egrem, protože spalování není ideální. Když už jsme u toho výrobci těchto motorů (euro4 a 5) důrazně žádají cetanové číslo 55-60, míň ani víc motor neumí využít. Obyčejná benzina má 54,1, zbytek se dá doladit aditivem, Verva 62, OMV 57,1 jsou bez komentáře. Shell v zahraničí má 58,9, český shell to okomentoval tím, že cetanové číslo není důležité. Aby odvrátili pozornost, chlubí se složkou GTL, jenže podle oborníků víc než tři procenta GTL jejich nafta prostě neobsahuje a tak malé množství nemá téměř žádný vliv na cetanové číslo. Shell měl v roce 2008 velké problémy a ztratil hodně zákázníku, které se snaží nalákat zpět. Co se týče motoru 1,6TDCI tak ten je v dané třídě technicky nejvyspělejší - viz svět motorů special podzim. I můj prodejce potvrdil, že je velký zájem o jedna šestky v dieslu, benzíny nevozí skoro vůbec, prý mu v tom trčí jen peníze. I malé auto jako třeba fusion se dřív prodá v naftě než benzínu.

Co se týká toho plynu, algebra je to jednoduchá, ale musíš uvádět i spotřebu. Energie obsažená v plynu není stejná jako u benzínu, takže pokud chci stejný výkon, musím dodat více energie. Kámoška z práce jezdí za 10-11litrů či kg na sto, s dieslem by jezdila za polovinu, plyn u nás pod 15.50 neseženeš, takže suma sumárum jsme na stejné ceně. A to nepočítám, že teď musela po osmi letech měnit bombu, nějaké ty serepetičky kolem toho, dělat dvojí emise suma sumárum po osmi letech dalších 11tis kč. první vestavba ji stála kolem 16tis Kč. Jen když si spočítám, kolik by měla nafty za 11tis, tak mi vyjde, že by jezdila rok a půl do práce zadarmo. A ještě k tomu by měla použitelný kufr. To nepočítám, že kyž jsou mrazy má neustálé problémy. Dnes jsou sice jiné technologie, mnohem dražší, s nádrží pod autem nebo v místě rezervy, borec ji měl v dvoulitrovém s maxovi za 40tis Kč a jezdil za 14litrůplynu. Ve srovnání s benzínem to samozřejmě vyjde jinak, ale záleží na nájezdu. Takže plyn fakt nemusím a nejsem zastáncem ani benzínu, ten leda tak do focusu rs...

doplněno 27.10.10 18:24:

novinky.cz/...

kkd

proč si nekoupíš na naftu nebo ještě lepší na plyn?na benzín jezdí jen volové,co chtějí hodně platit.A nevěř tomu,že to má větší spotřebu plynu než benzínu.Prakticky je to stejné.Jen nepatrně.Mám citroen xantii,auto jako kráva a jezdím smíšený provoz za 1.50Kč .

 

michal958*
hodnocení

0x

t spotreba 8 litru b y odpovidala na ten obsah.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]