Jak casto menit palivovy filtr?

Od: odpovědí: 11 změna:

zdravim a prosim o radu jak casto menit na dieslu palivovy filtr,po kolika kilometrech ci dobe? dekuju

11 odpovědí na otázku

 

 


3x
avatar 2masoni

něco určitě doporučuje výrobce. já měním všechny filtry (palivový, olejový, vzduchový a kabinový-pylový) při výměně oleje. zpravidla na jaře a rovnou přezouvám ze zimních pneu na letní. dobře se to pamatuje. nejedu cca 15000km ročně...

pár stováků mě na filtrech nevytrhne.

 


0x

Naprostý souhlas ,vše najednou kolem 15000.

 


0x

nevím o jaké jde konkrétní auto,ale už i stará dobrá nafta 1.9 ve 405 Pažoutu měla oranžovou kontrolku pal.filtru...Jinak obecně s naftou(nejen) je to u nás bohužel sazka do loterie-nikdy u pupmpy nevíte co tam vlastně za sajrajtík tankujete(dokud se neprolomí embargo ČOIky),takže pokud necítíte nějaký problém s palivem-viz.rady shora,jinak při sebemenším náznaku problému s palivem by filtr byl první věcí na výměnu(+samozřejmě vypustit nádrž se zbytkem možného sajrajtíku)...

 


0x

Já ho měním vždy před zimou. Teď je ideální doba.

 


0x

Menim jednou za 2 roky - tedy cca po 100t km

VW T5

...to se jednoho krásného dne může stát,že T5ka najednou jako,(cituji ty,které již měli to "štěstí"):"...přestane táhnot,trošku to v ní cukne...",a jejda tralala ejchuchu,máme to za kilíčko opravu-né že bych to někomu přál,ale jak se k autu chováme,tak se jednoho dne zachová ono k nám-a obzvlášť koncernovky...(jsou trošku háklivější)

To jsou kydy,zanesení palivového filtru u VW zničí motor.Pane erikchu vy teda válíte. U T5 ale třeba i R5(touareg) se filtr mění ve 100tis, pokud se vůz provozuje s extrémně špatnou naftou, tak dříve.Extrémně špatnou naftou se myslí třeba provoz v africe s častým používáním kanystrů a možností znečištění různými příměsemi.Motory VW mimo uložení vaček žádnými závadami netrpí, a i této lze předejít včasnými výměnami a použitím kvalitních olejů.Osobně mám nejhorší zážitky s dieselovými motory renault a fiat, a staršími opel a bmw(omega).Naopak mezi bezproblémové počítám VW,MB,Toyota,současné Hyunday. Tedy obecně, pokud chcete pomoci svému motoru, přimazávejte naftu aditivem a měňte olej dříve, bez ohledu na servisní knížku.Vraždou motoru jsou prodloužené servisní intervaly LongLife.

 


0x

Výměnné lhůty najdete v manuálu ke svému vozu nebo servisní úkony jsou i na internetu. Je to většinou 60tis km/3roky. U motorů čerpadlo tryska jsem měnil po sto tis, u commonrailu měním před zimou - dnes člověk neví, co kde natankuje, navíc jsou ty filtry jemnější, takže dřív zamrzne, pokud je tam nějaký bordel nebo voda. Záleží jaký máte motor, novější motory už nemají filtry za "pár stovek", ale vyplatí se to.

Velmi správný názor pana stirejčka, ještě bych to doplnil tím, že u palivových filtrů pro CR motory bych nekupoval žádné levné druhovýroby.

 


0x

Servisní intervaly jsou specifické vždy pro konkrétní auto. Pokud už nemáte výše zmíněný manuál k dispozici,zeptejte se přímo svého prodejce autodílů. Ty větší mají přístup k servisním údajům k vozům podle VIN a můžou Vám ho zjistit během chvilky.

Voto po DEVÍTI rocích Vaše rada jistě tazateli hodně pomůže!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]